Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
Zo'n standkachel gaat al gauw naar de 1500 euro incl inbouw. Deze heater is maar 100 euro, en zit er snel in. (all in incl aansluitsnoer en stopcontact en inbouw 200 euro)
Hij is dan ook een stuk minder effectief, je auto is niet warm , maar minder koud en komt sneller op temperatuur. Met een standkachel kun je je auto helemaal ontdooien.
Overigens kun je het systeem uitbreiden met een blower voor je interieur. Bij meer dan incidenteel gebruik wordt dat natuurlijk wel prijzig.
Heb laatst overigens eens de heater aan een verbruiksmeter gehangen en kwam tot de constatering dat hij eerder 300 als 400 watt is. De berekening hierboven is wat te optimistich, ik ga er van uit dat het wel 3-4 minuten duurt om een graadje te stijgen. En dan is geen rekening met afkoeling gehouden. Na 2 uur merk je dat de blower heel snel begint (maar nog steeds niet onmiddelijk) Mogelijk kost het wel 3-4 uur om de temperatuur vh blok richting warm te krijgen. En verder zal je niet komen denk ik.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
23 dec 2010 17:52 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
Al met al vind ik het een interessante oplossing. En van het stroomverbruik lig ik niet wakker, in drie uur iets van één kWh, da's peanuts.
Ik ga eens kijken of ACC in N'gein, waarmee ik verder heel goede ervaringen heb, dat ook inbouwt.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
23 dec 2010 17:56 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
exroosje schreef: Na 2 uur merk je dat de blower heel snel begint (maar nog steeds niet onmiddelijk) Mogelijk kost het wel 3-4 uur om de temperatuur vh blok richting warm te krijgen. En verder zal je niet komen denk ik. Ik neem aan dat je de verwarming de laatste weken gebruikt hebt. Is het een echte verbetering of sluit je hem meestal niet aan omdat de rompslomp niet opweegt tegen het voordeel?
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
23 dec 2010 18:03 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
Ik sluit hem meestal wel aan omdat het warm zijn krabben e.d. scheelt. Enige is dat je hem voldoende tijd van voren moet kunnen aanschakelen.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
24 dec 2010 00:01 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: carterverwarming
Het aanschakelen is simpel op te lossen door een tijdschakelaar, als je tenminste weet wanneer je weg gaat, de meeste mensen gaan toch 's morgens de hele week op dezelfde tijd weg,
Peter
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
24 dec 2010 00:26 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|