Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
Stoel zelf (!) renoveren.
Auteur |
Bericht |
Toetanchamon
C5club Rookie
Geregistreerd: 23 dec 2009 11:46 Berichten: 30 Woonplaats: Purmerend
Auto: 2.016V
Opties: Pack Parking en velgen Monza
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09363
Productienummer: 0399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 272500
Kleur: Rouge Lucifer
Naar boven
|
 Stoel zelf (!) renoveren.
De bestuurdersstoel van mijn C5 heeft het inmiddels volledig begeven: - Stoelzitting was flink doorgezakt. Het schuimrubber is ruim 2 cm ingevreten in het metalen rekwerk waar het op rust. - Tevens brak deze maand de rechter voorsteun/voorpoot af.
Ik heb nu een andere stoel bij een demontagebedrijf vandaan. Het frame, de stoelzitting en armsteun hiervan lijken als nieuw, maar de zijkanten/lendensteunen van de rugleuning voelden minder stevig aan. Ik wilde deze rugleuning zelf renoveren en dat is inmiddels gelukt. Eerst simpel de armsteun verwijderd zoals elders in dit forum beschreven is (niet de brute manier!). Via de te openen achterzijde van de stoel bleek ik makkelijk aan beide zijden (waar het scherpe frame zich tussen de 2 en 4 cm in het schuim had gevreten) nieuwe stroken schuim te kunnen lijmen, waarover ik vervolgens stroken kantoen ter bescherming tegen het frame heb geplakt. Ging perfect! De stoel voelt nu geheel als nieuw.
Echter zou ik graag mijn oude zitting en rugleuning van het frame willen halen om deze ook te renoveren en mogelijk in de nabije toekomst als reserve te gebruiken als de toch niet geheel nieuwe 2e stoel ook versleten raakt. Daarvoor wil ik weten hoe de kap over de zij-airbag, de kunststof ogen voor de hoofdsteun en de kunststof linkerzijde van de zitting (waarin ook de hendel van de hoogteverstelling zit) te verwijderen zijn. Ik kan het er uiteraard afbreken, maar wil ook weten hoe dat er bij de 'nieuwe' stoel af gaat zonder het kapot te maken, zodat ik deze onderdelen later weer kan hergebruiken.
|
30 dec 2009 18:06 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Stoel zelf (!) renoveren.
Die zijkap zit met twee torque schroefjes ( 1voor en 1 achter.) en een drukklemmetje in het midden. Als die twee schroefjes los zijn kun je de kap er zijwaarts aftrekken.
De plastic ogen van de hoofdsteun moeten er zo uit kunnen, gewoon omhoog trekken.
De moeilijkheid is de zij airbag, die is ca 6 cm dik en zit aan de achterkant met 2 x M6 vast. Een beetje voorzichtigheid is daar geboden.
Het beste kun je de stoel er even uithalen, dat werkt veel makkelijker. Hij zit vast met vier torqueschroeven in de rails, twee voor en twee achter. Het beste is eerst de twee achterste verwijderen en dan pas de twee voorste.
Verder één of twee stekkertjes waarbij je wat moet puzzlen om ze los te krijgen.
Ik heb eventueel nog wel wat van die kappen liggen ergens op zolder.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
30 dec 2009 21:05 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|