Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
diesel bij 10.000km/jaar?
Auteur |
Bericht |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: diesel bij 10.000km/jaar?
EvilTwin schreef: Overigens kan je hiermee ook het tegendeel bewijzen: voor 1000eur meer per jaar rijd je ook bij hoge km nog gewoon Benzine. Neem voor de gein eens een C5 V6 bvm5 mee in je berekeningen, als je even hard rijdt als de 2.0HDi kan, dan kom je daarmee ook aan 1op11  dan heb je dus voor 80eur/mnd een hoop meer lol en lach je iedereen uit. Omdat een V6 het idee geeft van hoge kosten is die juist goedkoop te krijgen. Wel zeldzaam, dus weinig keus. Neem om echt zeker te zijn ook de onderhoudskosten mee, niet dat die erg hoog zullen zijn met 10 à 15dkm/jr, maar je kan net verkeerd zitten met een D-riem oid. Bravo, je zou het goed doen als V6 verkoper. gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
08 apr 2009 18:36 |
|
 |
henkie HDI
V.I.P.
Geregistreerd: 14 jun 2007 18:26 Berichten: 1853 Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Naar boven
|
 Re: diesel bij 10.000km/jaar?
_________________ De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5
|
08 apr 2009 21:50 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: diesel bij 10.000km/jaar?
De 20 HDI is een stuk comfortabeler als de 20 benzine vanwege de rust op hogere senlheden door de lage toerentallen van een diesel. Bovendien hoef je minder te schakelen met een turbo diesel door de betere trekkracht onderin. Tot slot kun je 1000 km rijden met een tank
Ik wist het wel. In mijn opinie heeft de C5 een betere range diesel als benzine motoren (op de V6 na natuurlijk die ik zelf heb). Er zit een groot gat tussen 2.0 en V6, waar een turbo C.T in zou passen als in de XM/Xantia.
Heb net in de vakantie een tijdje mogen rijden met een picasso HDI en vond het erg comfortabel en stil. Bijna net zo goed als de V6. Alleen stationair is het wat lawaaiig. Jammer dat diesel in NL zo afgestraft worden.
Enige nadeel bij diesel is dat ie vaker naar de garage moet. Vroeger was een diesel goedkoper in onderhoud, dat is ie nu niet meer (en al helemaal niet bij common rail of turbo problemen.)
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
09 apr 2009 12:04 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: diesel bij 10.000km/jaar?
exroosje schreef: Ik wist het wel. In mijn opinie heeft de C5 een betere range diesel als benzine motoren (op de V6 na natuurliijk die ik zelf heb). Er zit een groot gat tussen 2.0 en V6, waar een turbo C.T in zou passen als in de XM/Xantia. klopt, vooral met de range 1.6-110/2.0-138/2.2-173pk. maar wat mij nog altijd het meest heeft verbaasd is het ontbreken van de EW12, de 2.2L 163pk benzine. IMHO , de grootste fout ooit mbt de C5, de HPI had op basis van dat blok gebouwd moeten worden. Niet dat er veel van verkocht zouden zijn, maar hij is er ook in de p407 (en 406, 607) Maar voor het overgrote deel van de C5 markten is en blijft de Diesel veel belangrijken. Ik begreep dat nieuwe Megane alleen met een 1.6 benzine te krijgen is, afgezien van de 2.0CVT en de aankomende RS. Dit om aan te geven hoe de verhoudingen in Frankrijk liggen. Citaat: Enige nadeel bij diesel is dat ie vaker naar de garage moet de voorschriften waren beurten bij 20dkm (ipv 30dkm) maar dat is met de invoering van de Ph.II ook voor de Diesel opgetrokken naar 30dkm. Mijn 2.2 is altijd onderhouden @25dkm.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
09 apr 2009 12:24 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: diesel bij 10.000km/jaar?
Mijn huidige ( eerste ) diesel is nog nooit zo voordelig in onderhoud geweest als vergeleken bij mijn vorige Citroen's ( allen benzine varianten van 2.0 t/m 3.0 V6 ) .... Was o.a. 1 van de redenen om een diesel aan te schaffen, nog geen dag spijt van gehad ...  Dat i.c.m. een heerlijke motor doet mij zelfs m'n vorige V6 vergeten  Jopie, heb je misschien een linkje naar de desbetreffende C5 ???
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
09 apr 2009 12:25 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: diesel bij 10.000km/jaar?
Ik doel er op dat de onderhoudsinterval van de diesels 20000 is ipv 30000. En dat bij kmstand >200.000 er serieuze kosten aan kunnen komen met common rail en turbo's (vergelijkbaar met de kosten van katalysatoren etc bij benzine). Op het forum zijn ook hiervan genoeg voorbeelden te vinden..... De eolys/roetfilter en kortere distributieriem periode zijn ook kostenfactoren ten nadele van de diese.
Dus is er geen sprake van een kostenvoordeel zoals in de jaren 90 toen diesel lekker simpel waren en benzine motoren al wel allerlei electronica hadden (met dito storingen). Toen kon je met een diesel ook nog "onder water" rijden in een terreinauto (alles mechanisch). Nu is het op zijn best gelijk, omdat diesels ook allerlei aanvullende (dure zaken hebben).
Vergeleken met een normale 2l durf ik de stelling wel aan dat het onderhoud van een benzine goedkoper zal zijn. Voor een V6 gaat dit niet niet op, deze heeft te dure onderdelen vanwege de lagere courantheid.
Laat onverlet dat ik de HDI dusdanig veel beter vind als de 2l dat ik het wel zou weten.
Inderdaad maakt PSA vooral voor de (zuid)europese markt Ik heb in Frankrijk en Spanje alleen maar diesels gezien in de C4 en C5. Daarkost een diesel nauwelijks meer als een vergelijkbare benzine en dus rijdt iedereen er mee. Zeker omdat je natuurlijk zo'n auto alleen koopt als je ook wat kms maakt.
Kennelijk ligt dat op de deutse markt anders, omdat volkswagen zich wel stort op benzine turbo's
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
10 apr 2009 10:23 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: diesel bij 10.000km/jaar?
Nieuwere diesels hebben ook 30K interval, eolyse is niet bij alle types, en db-riem is juist minder frequent dan bij een benzine/LPG variant ( 160K en soms zelfs 240K i.p.v. 120K ) Diesel is qua onderhoud absoluut veel voordeliger, ... zeker in mijn geval ... Hoge kosten na 200K ... huh ?? 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
10 apr 2009 10:46 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: diesel bij 10.000km/jaar?
exroosje schreef: Inderdaad maakt PSA vooral voor de (zuid)europese markt Ik heb in Frankrijk en Spanje alleen maar diesels gezien in de C4 en C5. Daarkost een diesel nauwelijks meer als een vergelijkbare benzine en dus rijdt iedereen er mee. Zeker omdat je natuurlijk zo'n auto alleen koopt als je ook wat kms maakt. Ik loop hier in Spanje vaak bij dealers van allerlei merken naar binnen, en hier koopt men een diesel omdat hij lekker zuinig is en lekker veel koppel heeft, meegenomen is dat de dieselolie meestal nog een paar cent per liter goedkoper is. Vaak is het zelfs zo dat er een promotionele actie is, waardoor een vergelijkbare diesel op voorraad is en 6-700 euro goedkoper is als hetzelfde benzinemodel, terwijl de benzineuitvoering speciaal besteld moet worden. Hier is een diesel niet voor km's maken, je vind hier net als in Duitsland leuke jonge dieselauto's met weinig km's. De dieseluitvoering is bij ons alleen maar duurder door de extra STRAFbetalingen en toeslagen die er op zitten. Duitsers hebben liever meer (benzine) pk's om hard te gaan op de autobahn, de diesel kampt daar nog steeds met een traag en lui imago.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
10 apr 2009 11:52 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: diesel bij 10.000km/jaar?
Menno schreef: Hoge kosten na 200K ... huh ?? Heb jij wat verzwegen voor ons? 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
10 apr 2009 11:54 |
|
 |
jopie
V.I.P.
Geregistreerd: 28 maart 2007 12:07 Berichten: 923 Woonplaats: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: diesel bij 10.000km/jaar?
Menno schreef: In mijn ex Berline 2.0i-16v Ligne prestige (benzine) was ik al blij met 1 op 10  afgelopen vrijdag 450km gereden noodgedwongen 90 a 95km/u op euro 98. Verbruik was 1:14 Het kan dus wel Menno
_________________ groet'n hans. tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
|
12 apr 2009 16:43 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: diesel bij 10.000km/jaar?
Klaverblaadje schreef: Menno schreef: Hoge kosten na 200K ... huh ?? Heb jij wat verzwegen voor ons?  Moet je Harm maar eens vragen
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
12 apr 2009 21:57 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: diesel bij 10.000km/jaar?
Het is een diesel geworden heb ik begrepen, draadje kan dus op slot 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
13 apr 2009 10:31 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|