Re: Wel of geen garantie nemen.
staircase schreef:
Heb ik dan zo verkeerd gekeken?
Bi-Xenons herkende ik altijd aan de dubbele units zoals ik oa bij Renault zag.
Rino laguna's hadden (net als de C5-1 of de "walvis" S-klasse) reflector Xenon.

Dus niet echt een dubbele unit, en duidelijk anders dan projectorpitjes, zoals hieronder op de C5ph.II:

De reflector type lamp is een doorontwikkeling van de complexe reflectortechniek van oa. de Xm.

Het projector type is een doorontwikkeling van de projector (lens) types van oa de BMW5 ca.1991
Het nadeel van de complexe reflector was dat het praktisch onmogelijk was om meesturende technieken te gebruiken, dus verdween dit op de C5ph.II ten gunste van een BiXenon projector.
De complexe reflector met H1 halogeenpit die op de Ph.I in zijn eentje het grootlicht verzorgde is gebleven in de ph.II. Deze brandt dus tegelijk met het eigenlijke grootlicht, en wordt IIRC gebruikt bij een lichtsignaal. Wellicht dat je dat bedoelt met dubbele pit?
Voor de looks zie je deze configuratie nog vrij vaak, bovendien heeft niet ieder model standaard Xenon dus is het wel handig dat er nog normaal grootlicht in past. Een C6 (waarop standaard Xenon zit) heeft die ruimte niet.

De C5-3 tenslotte, heeft de ruimte voor H1+H7, maar indien je Xenon bestelt, vervalt de H1 reflector in z'n geheel. Het stadslicht geeft dan (vgl BMW corona's) de illusie van een tweede "oog" aan de binnenkant van de lampunit.

Echt dubbel Xenon (twee pitten per kant) is buitengewoon zeldzaam, ik meen dat er een model Benz (CL?) mee uitgerust was. Het is gewoon onnodig duur.