Aangenaam kennis te maken....
Beste forummers,
Als nieuwkomer op deze site lijkt het me passend me even voor te stellen.
Mijn naam is Rolf Mak, wonende te Spijkenisse en sinds een maand eigenaar van een C5 PhII Berline Exclusive Automaat met een 2.2HDi motortje.
Voor mijn werk als auditor in de auto- en transportbranche zit ik veel op de weg en van mijn baas hoef ik geen droevig leasehok te rijden. Aangezien de collega's die dat wel doen in Astra's, Golfs, Bravo's en Focussen rijden, was mijn keus snel gemaakt. Doe mij maar de vergoeding en ik koop wel een echte auto.
Inmiddels ben ik aan Citroën nummer 6 toe. Na 4 Xantia's (1.9TD, 2.1TD, 2.0HDI 110pk, 20.i-16V LPG) en een C5PhI Break Automaat 2 liter op LPG, was het tijd weer een nieuwere te kopen en dan maar weer een dieseltje. Met veel geduld en een keer net naastgrijpen heb ik dan een maand terug de auto gevonden die ik zocht. Dit maal geen compromissen, maar gewoon zoeken tot ik de juiste vond. Ik wilde licht leer en een schuifdak, Exclusive vanwege de betere stoelen -met lendesteun en kantelbaar- en alle andere leuke speeltjes. Eigenlijk had ik ook nog navigatie en telefoon af fabriek gewild, maar die kans was wel héél erg klein. Dus deze maar gekocht.
In een maand al weer zo'n 4500km gereden en het is één groot feest.
Wat een auto met een mooi interieur wel niet voor je kan doen.
Vandaag nog even wat modificaties laten uitvoeren in de vorm van chippen (auto zit nog in de "inleerperiode" schijnt het, tot nu toe nog niet echt effect) en -belangrijker- bij Renard de veerbollen door comfortbollen laten vervangen. Die PhII werd me een beetje te "duits", vandaar. Dit is al heel veel beter, als de vaag-merk winterbanden zijn vervangen door de Michelins, ga ik eens bepalen of er bij Renard nog een boortje doorheen moet. In ieder geval trekt-ie bij accelereren z'n kont tenminste weer omlaag en zweeft-ie weer een beetje na als je een hobbel hebt gehad.
Voor de komende 3 á 4 jaar ben ik weer onder de pannen, daarna zie ik wel weer verder. Misschien dan eens lid worden van het C6-forum...
Oud en nieuw:

Mooi zwart

En licht leer