Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Problemen met C5 https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=1&t=5799 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | aquateam [ 12 okt 2009 19:17 ] |
Berichttitel: | Problemen met C5 |
Hallo, Ik ben sinds jan. 2009 een C5 exclusief rijder. Opzich een mooie auto met goede rijeiegenschappen. Wat me van het begin wel stoorde als je auto ( motor) stil staat valt hij al heel snel in de ECO modus. Alles valt uit zelfs je telefoon stopt er mee. Wat nu gebeurd als ik ergens moet wachten laat ik de motor lopen soms wel een half uur omdat ik tevroeg ben op mijn afspraak Nu rij ik zo'n 50.000 km per jaar dus doe best veel bellen in de auto. Tijdens het bellen valt de verbinding zomaar weg met de medeling verbinding verbroken om technische redenen. Met de normale handy heb ik geen last. Dus illegaal bellen met alle risico's van dien. Voor dit probleem had men bij Martin de Haan geen oplossing en kon jawel een bleu tooth nemen. Nou dat was nu net niet de bedoeling. Verder als een een proefrit maakt komt het geluid van de stereo aan de orde maar dat had ik vekeerd beoordeeld. Ik mag best graag naar de radio/cd luisteren. Ik was niet te spreken over de installatie. Nu was bij de aankoop een duurdere installatie aangeboden maar dacht weer € 1.000 . Met de medeldeling dit kan alleen af fabriek en kan later niet veanderd worden. In het voorjaar besloot ik toch terug te gaan voor info. En u raad het al men zei nog precies het zelfde alleen af fabriek mijnheer. Ik ben vervolgens naar een speciaal zaak gegaan en heb me voor laten lichten over een versterker met boxen en subwofer. De installatie heb ik ook laten installeren. Vervolgens heb ik nog een trekhaak laten plaatsen. Bij Citroen kost dit ca.1300 en bij Trekhaakcentrum in Oosterhout € 630 tja verschil al gauw €670. Voor alle zaken die niet goed werken in de auto die vooraf al bekend waren gaat men zich nu verschuilen achter tja had je maar geen verstreker moeten inbouwen en geen trekhaak moeten plaatsen. Nu vervalt op alle fronten je garantie en is alles jou ( koper ) jou probleem. Kan iemand zich in een dergelijk verhaal vinden. Zijn er mensen die het zelfde met de auto mee maken met name het eco verhaal. Laat svp van u horen Mijn Jan MInnaard tel 06***43817 |
Auteur: | Roman [ 12 okt 2009 19:24 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen met C5 |
eco verhaal is een draadje over ff de zoekfunktie gebruiken... ![]() |
Auteur: | Harm [ 12 okt 2009 19:37 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen met C5 |
En Jan, een forum is een vraagbaak. En dan niet om te vragen of ze jou bellen ![]() Je klaagt o.a. over prijsverschillen. Je bent natuurlijk vrij om te gaan shoppen. Ik heb zelf een 2e hands trekhaak onder mijn C5 gebouwd.... Is best te doen. De Eco-mode, idd, Roman zegt het al... Enne, wat voor carkit heb je in de auto? Zonder stroom zal die het niet doen... Succes anyway. |
Auteur: | EvilTwin [ 12 okt 2009 20:44 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen met C5 |
aquateam schreef: Tijdens het bellen valt de verbinding zomaar weg met de medeling verbinding verbroken om technische redenen. Met de normale handy heb ik geen last. dat wil nog niet zeggen dat het aan de ingebouwde telefoon ligt (NaviDrive RT4 neem ik aan, met tweede SIM?) het kan aan het netwerk of de provider liggen. Citaat: Voor alle zaken die niet goed werken in de auto die vooraf al bekend waren gaat men zich nu verschuilen achter tja had je maar geen verstreker moeten inbouwen en geen trekhaak moeten plaatsen. Nu vervalt op alle fronten je garantie ik weet niet over wat voor zaken dit zou moeten gaan, maar zo'n vaart mag het met de normale garantie niet lopen; heel specifiek voor elektriek gerelateerde zaken kan men zich er -terect!- achter verschuilen. Met electronische accessoires achteraf aansluiten loop je nu eenmaal het risico dat het niet compatibel is met het boordnetwerk. Als je andere zaken van te voren al aangekaart hebt is het wel een heel gemakkelijke dealer als hij zich er nu achter verschuilt, maar je ziet wel dat het troubleshooten lastiger geworden is door de extra spullen en dat had je ook van te voren kunnen weten. vwb ECO-mode, die is er om de auto te beschermen, als hij erin slaat heeft dat een reden, maar niet de telefoon als het goed is...wellicht dat de telefoon ook de powered-sub/extra-versterker wakker houdt en als die verkeerd is afgetapt slaat de ECO erin. |
Auteur: | aquateam [ 12 okt 2009 22:12 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen met C5 |
Bedankt bij deze voor de reacties. Het is inderdaad een RT3 en hebben ze geupdate naar eenRT4. Ik ga hem morgen ophalen en dan afwachten. Probleem qua elektra is als ze een normaal alternatief hebben laat je het bij de dealer inbouwen. Nu is het zo ze proberen je van te voren € 1000 afhandig te maken door te zeggen zo of zo. En als nu je zelf met iets komt kan het niet. Het is geen zelf bouw maar door een erkend inbouwstation. Jullie weten misschien ook wel dat er in de Ahoy in Rotterdam een beurs komt met aleen maar dit soort dingen, waar bestaan deze dan van ?? Alshet om de auto gaat kunnen ze op de euro met Renault-Opel en VW enz concuren en als je een trekhaak vraag mag 90% meer aftikken ?? detail |
Auteur: | Ronald [ 12 okt 2009 22:48 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen met C5 |
Een kleine toevoeging betreffende ECO-mode. Voor de techniek is al doorverwezen naar andere draadjes. Het is op zichzelf niet verrassend dat een auto-ontwerper een auto ontwerpt als een rijdende toepassing met het primaire doel de inzittenden van A naar B te brengen. Echter gezien de maatschappelijke omstandigheden waarin bereikbaarheid EN het rijden buiten de spits (dus niet meer van 8 tot 5 aanwezig op werk) EN het veilig rijden worden gepromoot door respectievelijk werkgever, werkgever/overheid en Koos Spee (aka overheid), is kantoor-in-de-auto-al-stilstaand toch wel een gekend fenomeen. En dat is behoorlijk lastig met die ECO-mode. Gr. Ronald |
Auteur: | kansberg [ 12 okt 2009 22:50 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen met C5 |
Citaat: Alshet om de auto gaat kunnen ze op de euro met Renault-Opel en VW enz concuren en als je een trekhaak vraag mag 90% meer aftikken ?? detail Die 90% is natuurlijk erg gechargeerd. Een trekhaak en montage daarvan is niet een simpele klus zoals 25 jaar geleden. Bovendien zijn er meerdere soorten trekhaken, vaste kogel, afneembare kogel, de ‘wegklap kogel’ en nog meer. Hierin zitten nogal grote prijsverschillen, ook in de aftermarket. Belangrijk is dus om te weten welke haak wordt gemonteerd en welke kabelset (7-polig, 13-polig?), ook niet goedkoop overigens. Een trekhaak met afneembare kogel en een 13-polige kabelset kost in de aftermarket zo’n € 500,00 excl. b.t.w. Thule heeft de tekeningen voor de wegklapbare haak inmiddels klaar maar reken er niet op dat dit een voordelig systeem zal zijn, misschien wel twee keer de prijs van een afneembare haak en in dat geval praat je al snel over € 850,00 excl. b.t.w. voor de materialen en dan moet het e.e.a. er nog onder. Ik wil de C-dealer niet verdedigen maar ik denk dat deze niet per definitie duurder is dan een universeel trekhaakmontage bedrijf, bovendien geniet je dan van de merkgarantie. € 1000,00 Voor een betere audio installatie is natuurlijk veel geld en daar kun je bij de speciaalzaken zeer mooie apparatuur voor aanschaffen, je moet dit wel willen. Met die apparatuur ‘breek je in’ in de fabrieksoriginele set en dat is niet ieder z’n ding. Ciroën biedt het tenminste aan, kom daar eens om bij een Japanner…. |
Auteur: | EvilTwin [ 13 okt 2009 10:15 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen met C5 |
Ronald schreef: is kantoor-in-de-auto-al-stilstaand toch wel een gekend fenomeen. En dat is behoorlijk lastig met die ECO-mode. nogmaals, voor zover ik weet mag de ECO mode nooit een telefoongesprek afkappen. Maar als er een andere stroomverbruiker mee aan blijft (lees extra versterker) dan kan de ECO mode die natuurlijk willen afsluiten. Een half uurtje de motor laten draaien als je erin zit te bellen kost je nog geen halve liter brandstof en dan blijft de Airco ook gewoon werken, dus ik zie het probleem niet. Citaat: Ik wil de C-dealer niet verdedigen maar ik denk dat deze niet per definitie duurder is dan een universeel trekhaakmontage bedrijf, bovendien geniet je dan van de merkgarantie. grote kans dat de C-dealer het uitbesteedt. Citaat: € 1000,00 Voor een betere audio installatie Het gaat dan volgens mij om twee subwoofers maar ook de rest andere speakers (10 stuks?) plus een extra versterker en de inbouw. Buiten Citroën om gaat dat zo naar 10*50eur +250eur + inbouw +nieuwe bekleding. En je hoeft dan nog geeneens BPM te betalen. Volgens mij is het een goede deal en je hebt zeker geen problemen met de stroomvoorziening ![]() Citaat: Jullie weten misschien ook wel dat er in de Ahoy in Rotterdam een beurs komt met aleen maar dit soort dingen, waar bestaan deze dan van C2 rijders ![]() |
Auteur: | aquateam [ 13 okt 2009 10:28 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen met C5 |
Wat volgens de Dealer het probleem is dat je accu te snel leeg raakt. Ik ben 52 jaar en rij 34 jaar auto. Elke 3 jaar een andere auto kom je je gauw op 11 stuks. In die tijd zaten er neiuwe bij maar ook gebruikte. Dat een auto mij heeft laten staan vanwege de accu heb ik nog niet meegemaakt. Anno 2009 gaan we inplaats van in 1980 na 1000 km een beurt doen en in 2009 om de 20.000 km. Ik werk namelijk zelf ook met accu's die zijn in de jaren ook verbeterd. Het lijkt me dus sterk dat de accu na pakweg binnen een half zo leeg is dat hij niet meer start. Zija dan heeft Citroen wel een hele hele goedkope en slechte accu geleverd voor zo'n dure auto. |
Auteur: | Harm [ 13 okt 2009 10:43 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen met C5 |
Nee, de accu is goed. Het is alleen zo dat de hoeveelheid electronica, computers en stand-by-systemen zo groot wordt, dat de auto beschermd moet worden tegen een lege accu. Dan start de auto namelijk niet zo goed meer. Dat is juist de functie van de eco-mode, die trouwens door je dealer op een andere tijdsduur ingesteld kan worden. BTW, dit hoort overigens niet echt bij voorstellen.... ![]() |
Auteur: | Menno [ 13 okt 2009 10:51 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen met C5 |
Zoals Harm aangeeft kan je de eco-mode laten aanpassen .... |
Auteur: | EvilTwin [ 13 okt 2009 11:24 ] |
Berichttitel: | Re: Problemen met C5 |
aquateam schreef: dan heeft Citroen wel een hele hele goedkope en slechte accu geleverd voor zo'n dure auto. De C5ph.I werd ongeveer tegelijk op de markt gebracht als de vorige BMW7 (2000). Beide beschikken over een (voor die tijd) geavanceerd boordnetwerk; de C5 daarbovenop standaard de electrisch aangedreven hydraulische pomp voor de vering. De C5 heeft ECO-mode, de 7 niet. Het gevolg: de BWM7 zag je regelmatig langs de kant staan met een "lege" accu. Ga er maar vanuit dat er nog wel wat prik in zat (waarmee je vroeger nog wel een start had kunnen maken) maar niet genoeg om de computers draaiende te houden (>13V) Een grotere accu of dynamo verschuift het probleem alleen maar. Voor de C5 is er, omdat die pomp in theorie altijd aan kan slaan (ontsluit de auto en je hoort hem al) bij Citroën een beveiliging verzonnen: ECO-mode. Die beveilging is ook voor niet HP auto's nuttig gebleken. Op de Ph.I&II is dat een simpele time-out voor de grote stroomverbruikers (~10-30min, instelbaar) Vanaf de C4p zit daar bovenop een electronische stroomverbruiksmeter. Simpel aanpassen is er voor zover ik weet niet meer bij. Het is sowieso irrelevant als het de aftermarket-zooi is die hem tot ECO-mode drijft. ![]() |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |