Auteur |
Bericht |
Elwin
|
 Van Duits naar Frans
Hallo allemaal, Ik ben Elwin Strookappe afkomstig uit Yerseke. Sinds half mei dit jaar (ongeveer) rij ik rond in een C5 Break 2.0 HDI 90 PK. Het is ook de eerste Fransman (Francaise 't is maar hoe je het bekijkt) die ik heb gekocht. Heb altijd Duits gereden en dan met name VW. Diverse GTI'tjes  (waaronder een Edition Blue) en een Polo en nog wat ander spul. Ik ga nu dus van snoeihard afgeveerd (alles was verlaagd) naar heel erg comfortabel en grooooot zeker als de Polo de auto is waar ik afscheid van heb moeten nemen. Zal er ook bij zeggen dat ik lang heb getwijfeld de Polo te houden het blok laten reviseren en tunen en opnieuw laten spuiten...of andere auto. Uiteindelijk is de keus dus op de C5 gevallen (puur omdat ik de break een mooie auto vind vanwege zijn achterzijde  en een diesel daar ik op +/- 40.000 km per jaar uitkom). Ik heb nu wel een kleinigheidje met de auto (althans dat hoop ik dan maar). Hij haalt zijn top niet (160 i.pv. 175-180) en trekt minder snel, of nog langzamer op dan voorheen  . De garage mag lkkr uitzoeken wat het is. Als dat eenmaal is opgelost zal er dus ook heel snel een chip of een powerbox aangeschaft gaan worden. Het zal ook zeker niet het laatste zijn wat er aangepast gaat worden. Heb nog een redelijk verlanglijstje waaronder 18 inch lichtmetaal, ramen rondom blinderen (binnen de grenzen van de wet), xenon en een subwoofer. De subwoofer komt er omdat ik van een beetje muziek houdt in de auto, dat de buren dan ook nog weten dat ik leef.... De standaard radio is dus al gesneuveld en vervangen door een Pioneer headunit (radio dvdspeler met 7 inch klapscherm). De luidsprekers zijn ook vervangen voor door een composet van voren en driewegspeakers achterin van hetzelfde merk. Dus de sub (12") die van Rockford Fosgate komt gaat het complementeren. Denk wel dat het merendeel zo redelijk beschreven staat. Zal er binnenkort eens wat foto's bijplaatsen. Diegene die hyves hebben daar sta ik ook op en daar staat dus ook een foto van de C5 op... Oh ja tevens kom je dan gelijk me smoelwerk tegen  ... Ga het hier maar voorlopig bij laten. Grtz Elwin
|
28 aug 2009 02:44 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
 Re: Van Duits naar Frans
Welkom hier En succes met het nodige pimpwerk 
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
28 aug 2009 07:11 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Van Duits naar Frans
Welkom op de site 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
28 aug 2009 08:54 |
|
 |
edgo
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 maart 2009 19:14 Berichten: 190 Woonplaats: Tilburg
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Van Duits naar Frans
Welkom Elwin, we zijn bijna naamgenoten Grt,Edwin
_________________ Als je taal fouten vindt mag je ze houden!
|
28 aug 2009 11:34 |
|
 |
Rowi
|
 Re: Van Duits naar Frans
De Citroënrijder van vandaag? Wel, welkom dan. Denk eraan dat geluidsoverlast een van de vervelendste zaken is die het woonplezier kan bederven dus heb een beetje meelij met de buren. En vergeet het petje niet....
|
28 aug 2009 12:42 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Van Duits naar Frans
Gefeliciteerd met je C5 Elwin schreef: Ik heb nu wel een kleinigheidje met de auto (althans dat hoop ik dan maar). Hij haalt zijn top niet (160 i.pv. 175-180) en trekt minder snel, of nog langzamer op dan voorheen  . Tja, je hebt (net als ik) de 66kW/90pk budget versie... Dat gaat prima in dagelijks gebruik maar is geen sprintmonster. Als top heb 172 km/h gehaald (op de navigator, alhoewel de snelheidsmeter van de auto maar weinig afwijkt). Aardig tov de gespecificeerde 175 (voor de break). Ik heb ook wel eens gekeken of er wat te tunen valt. De 66 kW versie heeft tov de 80 kW geen intercooler, een andere turbo en (het belangrijkste denk ik) een andere (lichtere?) versnellingsbak. Wellicht is de koppeling ook anders. De enige reden die ik kan bedenken voor de andere versnellingsbak zijn lagere kosten. Dus meer koppel zou wel eens teveel voor deze bak kunnen worden.
|
28 aug 2009 12:59 |
|
 |
manny21479
|
 Re: Van Duits naar Frans
|
28 aug 2009 14:21 |
|
 |
Elwin
|
 Re: Van Duits naar Frans
De Citroënrijder van vandaag? Wel, welkom dan. Denk eraan dat geluidsoverlast een van de vervelendste zaken is die het woonplezier kan bederven dus heb een beetje meelij met de buren. En vergeet het petje niet....
Ik heb ook wel meelij met de buren, maar zelfs als je de radio zacht(er) zet dan hoor je het nog doordreunen.
|
28 aug 2009 18:52 |
|
 |
Elwin
|
 Re: Van Duits naar Frans
WackoH schreef: Gefeliciteerd met je C5 Elwin schreef: Ik heb nu wel een kleinigheidje met de auto (althans dat hoop ik dan maar). Hij haalt zijn top niet (160 i.pv. 175-180) en trekt minder snel, of nog langzamer op dan voorheen  . Tja, je hebt (net als ik) de 66kW/90pk budget versie... Dat gaat prima in dagelijks gebruik maar is geen sprintmonster. Als top heb 172 km/h gehaald (op de navigator, alhoewel de snelheidsmeter van de auto maar weinig afwijkt). Aardig tov de gespecificeerde 175 (voor de break). Ik heb ook wel eens gekeken of er wat te tunen valt. De 66 kW versie heeft tov de 80 kW geen intercooler, een andere turbo en (het belangrijkste denk ik) een andere (lichtere?) versnellingsbak. Wellicht is de koppeling ook anders. De enige reden die ik kan bedenken voor de andere versnellingsbak zijn lagere kosten. Dus meer koppel zou wel eens teveel voor deze bak kunnen worden. Het hardst wat ik heb gereden moet daarbij wel eerlijk vermelden dat was heuveltje af in Frankrijk was 200 op de teller. (gelukkig zonder de gendarmerie in de buurt) Als je op diverse sites kijkt kom je met chippen zo rond de 115 pk uit (genoeg dus). Dit geldt trouwens ook voor een powerbox. Ik heb bij www.h-base.nl me kenteken ingevoerd en dan kom je op een powerbox van Bosch (300 euro) of Siemens(800 euro) uit. Ik rij voornamelijk snelweg kilometers dus hoop dat de versnellingsbak dat dan houdt. Dat van die intercooler wist ik niet, moet dan eens kijken of ik ergens niet een exemplaar op de kop kan tikken en deze netjes (kan laten) plaats(en). Hij gaat woensdag toch naar de garage dus kan ik daar met de monteur mooi ff naar kijken. Er komt van de week wel een K&N of Green luchtfilter en als ik bovenstaande lees heb ik nog wat meer huiswerk te doen. (Naast de huidige opleiding die ik nu doe ben bezig met mijn vapro B).
|
28 aug 2009 19:15 |
|
 |
Elwin
|
 Re: Van Duits naar Frans
Hier dan ook wat foto's...  Tja en dan nog een van Duitse makelij (diegene die een AX GTI, BX, ZX GTI hebben gehad snappen dit misschien wel) 
|
28 aug 2009 19:27 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Van Duits naar Frans
Gelijk een 110 pk kopen was misschien makkelijker geweest?  Die 90 pk zijn nog zeldzamer ook, was er geen leuke 110 pk te koop?
_________________
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
28 aug 2009 19:43 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
 Re: Van Duits naar Frans
Da's nou precies zo'n Golfje waar we ons over het algemeen niet erg positief over uitlaten en ook niet over de bestuurders. Petje af dat je die foto hier plaatst. Ben je van plan om je mooie C5 ook zo te , tja hoe zal ik het zeggen, versjonnieferceren ? Zo kijk ik er in ieder geval tegen aan.
_________________ Groeten, Marc
|
28 aug 2009 19:47 |
|
 |
Elwin
|
 Re: Van Duits naar Frans
zandvoorta schreef: Gelijk een 110 pk kopen was misschien makkelijker geweest?  Die 90 pk zijn nog zeldzamer ook, was er geen leuke 110 pk te koop? Het was misschien makkelijker geweest om een 110 Pk versie te kopen  , maar mezelf een beetje kennende had die ook minimaal gechipt gaan worden. (zit in het bloed). Deze stond bij de Citroen garage in Goes (van Fraassen) en daarom had ik wel vertrouwen in de auto. De C1 van me ma komt daar ook vandaan.
|
28 aug 2009 19:56 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Van Duits naar Frans
Mooie kleur, ... en ooit moet de 1ste Citroen zijn, ... Ben ook ooit begonnen in een BMW E30 318i die gepimpt was tot 325i, is ook goed gekomen Veel plezier met de C5 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
28 aug 2009 20:06 |
|
 |
Elwin
|
 Re: Van Duits naar Frans
MarcusE schreef: Da's nou precies zo'n Golfje waar we ons over het algemeen niet erg positief over uitlaten en ook niet over de bestuurders. Petje af dat je die foto hier plaatst. Ben je van plan om je mooie C5 ook zo te , tja hoe zal ik het zeggen, versjonnieferceren ? Zo kijk ik er in ieder geval tegen aan. Haha moest er wel om lachen. Je hebt het over twee verschillende auto's een golf kun je op heel veel manieren tunen kijk eens op www.vw-page.at kijk dan ook eens naar de retro getunede auto's. Met name de Golf MK1 en MK2 (vind ik persoonlijk de mooiste). Ja ook ik heb de uitlatingen hier op het forum gelezen. Zal zeggen als je de foto van de Carlsson C5 bekijkt.. Vind de voorzijde wel mooi (wil ook aan de mistlampen zien te komen en de luchtintakes) verder zal alles wat nog zwart is de kleur van de auto krijgen etc etc. Als ik het photoshoppen onder de knie heb zal ik eens iets posten ben wel benieuwd naar de reacties.
|
28 aug 2009 20:33 |
|
 |
|