C5club Rookie


Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jan 2008 21:26
Auto: C5 2.0 Exclusive Tourer
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Na bijna 4,5 jaar is de C5 I 2.0 break exclusive vervangen door een C5 I 2.0 tourer Exclusive
Een week lang heb ik een sedan mogen rijden van de Dealer met automaat alvorens ik de door mij bestelde toerer in ontvangst kon nemen.
Wel even leuk om op deze manier een vergelijk te kunnen maken tussen automaat/vijf versnellingsbak en tussen sedan en tourer.
Eerlijk automaat rijd wel goed, maar het verbruik licht wel een stuk hoger, het zou zeker niet mijn keuze zijn.
De sedan veer in vergelijking met de tourer aan achterzijde een stuk minder en gaf mij het gevoel meer aan de voorzijde te duiken maar in beide wagens wordt je zeker op je wenken bediend.
Achterin heb je in de tourer wel benodigde hoofdruimte welke ik de sedan mager is.
Dan in vergelijking met mijn oude C5 Break van 2004:
Het valt op dan de opberg mogelijkheden erg mager zijn,
Het huidige model erg stil is
De stuurbekrachtiging op hogere snelheid nu wel meer info terug geeft
De veer eigenschapen beter en beheersbare overkomen.
En dat de auto degelijker in elkaar geschroefd zit.
Wel moet de motor meer inspanningen verrichten licht het verbruik niet gek veel hoger
Ja en op de vorige C5 was de 6 bak al gewenst, en bij deze dus ook.
Een week lang heb ik een sedan mogen rijden van de Dealer met automaat alvorens ik de door mij bestelde toerer in ontvangst kon nemen.
Wel even leuk om op deze manier een vergelijk te kunnen maken tussen automaat/vijf versnellingsbak en tussen sedan en tourer.
Eerlijk automaat rijd wel goed, maar het verbruik licht wel een stuk hoger, het zou zeker niet mijn keuze zijn.
De sedan veer in vergelijking met de tourer aan achterzijde een stuk minder en gaf mij het gevoel meer aan de voorzijde te duiken maar in beide wagens wordt je zeker op je wenken bediend.
Achterin heb je in de tourer wel benodigde hoofdruimte welke ik de sedan mager is.
Dan in vergelijking met mijn oude C5 Break van 2004:
Het valt op dan de opberg mogelijkheden erg mager zijn,
Het huidige model erg stil is
De stuurbekrachtiging op hogere snelheid nu wel meer info terug geeft
De veer eigenschapen beter en beheersbare overkomen.
En dat de auto degelijker in elkaar geschroefd zit.
Wel moet de motor meer inspanningen verrichten licht het verbruik niet gek veel hoger
Ja en op de vorige C5 was de 6 bak al gewenst, en bij deze dus ook.
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1284
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ouddorp ZH
is niet een 1 maar een I
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Welkom op de site en veel plezier met de nieuwe tourer gewenst 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie


Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jan 2008 21:26
Auto: C5 2.0 Exclusive Tourer
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Dank u Menno
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Welkom hier en veel plezier met je tourer 
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Welkom,
En wat betekent dat die I??
En wat betekent dat die I??
Berichten: 1284
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ouddorp ZH
eerder een i
ik gok op 'injectie'
ik gok op 'injectie'
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
[ik denk eerder een 1'
zijn break ph1 en nu de tourer ph1..
zijn break ph1 en nu de tourer ph1..
C5club Rookie


Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jan 2008 21:26
Auto: C5 2.0 Exclusive Tourer
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Leuke discussie, ga door!!
Ik volg hem wel............. zwijgend.
Ik volg hem wel............. zwijgend.
En je hebt het zelf getypt?? Of heb je zelf ook geen idee?
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:03
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Locatie: 0318
Geroho schreef:

De eerste I van inruilen en de tweede van inrijden?C5 I 2.0 break exclusive vervangen door een C5 I 2.0 tourer Exclusive
C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009
Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde




