Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
C5 met zeebenen. https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=1&t=3179 |
Pagina 1 van 6 |
Auteur: | Menno [ 27 jul 2008 15:15 ] |
Berichttitel: | Re: C5 met zeebenen. |
Welkom Ed, dat is nog eens een uitgebreide introductie ![]() ![]() Iig veel plezier met de C5 gewenst, ... Grt, Menno |
Auteur: | Eemspoort [ 27 jul 2008 15:28 ] |
Berichttitel: | Re: C5 met zeebenen. |
Bedankt Menno! ![]() Ik zal eens kijken of ik nog wat leuke plaatjes kan schieten van mijn voiture, hoort er ook bij, natuurlijk! |
Auteur: | martijn v o [ 27 jul 2008 16:11 ] |
Berichttitel: | Re: C5 met zeebenen. |
Moi Ed, Veel plezier met je zee5. Over chippen en Xenon zijn al heel wat mensen je voor gegaan dus is hier in ieder geval het een en ander te vinden. Groet, Martijn |
Auteur: | Herman [ 27 jul 2008 16:59 ] |
Berichttitel: | Re: C5 met zeebenen. |
Gefeliciteerd met je aanwinst. ![]() Even nog een persoonlijke vraag, aangezien je vaart, heb je een vaste woonhuis adres? of helemaal gezetteld op je boot?(als ik het zo mag noemen) ![]() En het internetten hoe? pas als je aan wal ligt? ![]() Allemaal vragen voor mij een onbekende wereld! ![]() |
Auteur: | Eemspoort [ 27 jul 2008 17:53 ] |
Berichttitel: | Re: C5 met zeebenen. |
Bedankt voor het fijne welkom allemaal. ![]() Herman, ik heb idd een huis-adres, alwaar mijn vriendin en de kleine wonen. Meestal ben ik de weekenden thuis. Aan boord heb ik mobiel internet, dus daar gaat het virtuele leven ook gewoon door. ![]() ![]() Groeten, Ed |
Auteur: | Herman [ 27 jul 2008 18:49 ] |
Berichttitel: | Re: C5 met zeebenen. |
![]() |
Auteur: | Hertogjan [ 27 jul 2008 22:08 ] |
Berichttitel: | Re: C5 met zeebenen. |
Waarom is jouw schip geen boot? |
Auteur: | Herman [ 27 jul 2008 22:32 ] |
Berichttitel: | Re: C5 met zeebenen. |
Schip (transportmiddel) Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie Een schip is een vervoermiddel voor vervoer over wateroppervlakten. Een boot is over het algemeen een vaartuig dat voor het plezier gebruikt wordt; een schip is een term voor de beroepsvaart. ![]() Tussen schip en boot bestaat een subtiel verschil dat echter niet duidelijk af te bakenen is. Over het algemeen wordt met een schip iets groters bedoeld dan met een boot. Zo heeft men het nooit over een roeischip, maar altijd over een roeiboot. Zo werkt het ook voor de reddingboot en de veerboot, ongeacht de grootte. Omgekeerd bij het lichtschip. Het is een kwestie van taal en conventie. In de praktijk worden de twee termen vaak door elkaar gebruikt. Bedenk: je kunt een boot wel op een schip zetten, een schip nooit op een boot. ![]() |
Auteur: | Hertogjan [ 27 jul 2008 22:38 ] |
Berichttitel: | Re: C5 met zeebenen. |
Dank je Herman, ik liep al langer met deze vraag. Beetje zwaar off topic but nevertheless thanks! Enne, Eemspoort, veel plezier van je binnenzee Vijf! |
Auteur: | Eemspoort [ 28 jul 2008 09:57 ] |
Berichttitel: | Re: C5 met zeebenen. |
![]() Geweldig, amper binnen op dit forum en de eerste "discussie" is al op gang! ![]() De uitleg die Herman gaf, klopt als een bus. Een beroeps-schipper ervaart het vaak als beledigend, als men zijn schip een boot noemt. Ik heb wel een boot, maar die staat achterop het schip. ![]() Overigens zie ik dit niet als off-topic. Het is een reactie op mijn introductie. Deze vragen waren te verwachten. ![]() |
Auteur: | Klaverblaadje [ 28 jul 2008 11:01 ] |
Berichttitel: | Re: C5 met zeebenen. |
Geeft niets, dit gedeelte is er juist voor om meer te weten te komen over nieuwe leden, maar als persoon met een klein beetje ervaring in de grote en binnenvaart (o.a. spits met potgrond naar Lyon) wil ik en misschien ook de andere leden wat meer weten over je SCHIP. Hoe lang, breed, tonnage, motor, vaargebied (nog meer behalve ND en Be?) , bouwjaar, voornaamste lading enz. Ben benieuwd ![]() |
Auteur: | THEFXR [ 28 jul 2008 11:14 ] |
Berichttitel: | Re: C5 met zeebenen. |
welkom hier ![]() |
Auteur: | martijn v o [ 28 jul 2008 11:19 ] |
Berichttitel: | Re: C5 met zeebenen. |
Klaverblaadje schreef: Geeft niets, dit gedeelte is er juist voor om meer te weten te komen over nieuwe leden, maar als persoon met een klein beetje ervaring in de grote en binnenvaart (o.a. spits met potgrond naar Lyon) wil ik en misschien ook de andere leden wat meer weten over je SCHIP. Hoe lang, breed, tonnage, motor, vaargebied (nog meer behalve ND en Be?) , bouwjaar, voornaamste lading enz. Ben benieuwd ![]() Ja ja ik ook. Heeft je schip ook een chip (dat rijmt) en xenon en een afgedopte EGR??? |
Auteur: | Eemspoort [ 28 jul 2008 11:43 ] |
Berichttitel: | Re: C5 met zeebenen. |
Héé een spitsenschipper! ![]() ![]() Even wat gegevens: m/s "Eemspoort", thuishaven Delfzijl Gebouwd in 1960 bij scheepswerf Hilgers te Rheinbröhl (D) als m/s "Hilden" voor de firma Kohnen te Hilden. Na diverse naams-wijzigingen en omvlaggen naar NL, sinds 2001 in het bezit van de V.O.F. Binnenvaartbedrijf K. Frankes te Delfzijl (mijn vader). Sinds maart 2007 exploiteer ik het schip, want mijn moeder heeft eind 2004 een hersen-bloeding gehad, en sindsdien lag het schip stil in Delfzijl. Op dit moment ben ik bezig het schip over te nemen van mijn ouders, een last van hun schouders, en voor mij een droom die uitkomt. ![]() En nu dan wat koude cijfers ![]() L: 76,20 m B: 8,20 m D: 2,72 m T: 1085 ton Hoofdmotor: Deutz RBV-6M 545, 800 pk @ 380 tpm, 6 cilinder in lijn, met turbo en na-koeler. Boegschroef-motor: DAF 1160 DK, 212pk @ 2100 tpm, word vervangen door een DAF WS, 250pk @ 1800 tpm Generatoren: Lister TS3, 3 cilinder luchtgekoeld, 21 kVa, Perkins 3 cilinder watergekoeld, 30 kVa Mijn vaar-gebied is hoofdzakelijk ND > B > ND. Ik vaar namelijk vast van Bremen (D) naar Geel (B) met rollen staal. Mijn retour-werk kan van alles zijn, maar hoofdzakelijk veevoer, Ferro-mangaan of -chroom en kunstmest. Wat is een berg info zonder plaatje? Net niks. ![]() ![]() Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag. ![]() *edit* ![]() Geen chip, want geen electronica aan de motor, ook geen Xenon, want die 2 1000 Watt schijnwerpers doen het best zo, en een EGR-klep heeft de Deutz ook niet! Heeft het trouwens voordelen om de EGR af te doppen bij een 2.0 HDi 110?? |
Pagina 1 van 6 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |