Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 Toevallig nieuw lid 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Auto: C5 Break Athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
kilometerstand: 236xxx
Kleur: Licht blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Toevallig nieuw lid
Goedemorgen, middag, avond..

Mijn naam is Matthijs en ik ben toevallig lid geworden van de C5 club. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik nooit echt interesse heb gehad in Citroën auto's. Ik heb jarenlang in een Volvo 850R gereden (heerlijke 5 cilinder). In 2018 toch gekozen voor de aanschaf van een nieuwe BMW 3 serie touring, fenomenaal! Een echte rijders auto.

2 jaar geleden besloten alles te verkopen en met onze 2 (destijds nog niet schoolgaande kinderen) te gaan reizen met de camper door europa. Afgelopen Juni streken wij weer neer in Nederland en vonden we een prachtig plekje in Ouderkerk aan de Amstel.

Na een "sabbatical" van 2 jaar moeten we min of meer ons leventje weer opbouwen. De camper staat te koop, het bedrijf is weer opgestart en de zoektocht naar een nieuwe/andere auto begon. Mijn oom (een echte Citrofiel) had nog een C5 Break PH2 staan die niet in gebruik was. Er moesten een aantal dingen gerepareerd worden, maar die auto mocht ik voor niets overnemen van hem. Zo gezegd zo gedaan, auto laten repareren, overgeschreven en verzekerd. Hoewel het rijgedrag van de C5 (met name het bochtenwerk) niet in de buurt komt van de BMW, kan ik niet anders dan toegeven dat de C5 echt voortreffelijk rijdt. Wat een comfort over de snelweg! Een de leren stoelen zitten ook fantastisch.

Helaas was het geluk van korte duur toen de 5e versnelling er mee op hield op de snelweg. Kan wel naar z'n 5 schakelen, maar lijkt net alsof hij in z'n vrij staat. Zal hier een apart topic voor maken in het juiste forumdeel.

Los van dat ben ik aangenaam verrast door het comfort en ben ik mij stiekem al een beetje gaan hechten aan deze C5. De gedachten dat deze misschien is afgeschreven doet me dan ook zeer. Ik hoop toch dat ik hier een oplossing kan vinden voor het euvel.

Fijne zondag!

29 dec 2024 12:08
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toevallig nieuw lid
Welkom! Totaal ondergewaardeerde auto's, deze c5's, en misschien wel het beste wat Citroën ooit geproduceerd heeft.
Jammer dat de versnellingsbakken dit soort kuren kennen, verder zijn dit relatief gezien probleemloze auto's.

29 dec 2024 17:05
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster

Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Toevallig nieuw lid