Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Auteur |
Bericht |
Bas1990
C5club Fan
Geregistreerd: 07 aug 2020 14:05 Berichten: 55
Auto: C5 2.0 16V Exclusive Tourer
Opties: Leder, pack detection, NG4 + hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Voorstellen!
Hoi! Ook ik wil mij graag even voorstellen. Mijn naam is Bart, inmiddels de 30 gepasseerd en helaas (nog) niet in het bezit van een C5. Daar <-- staat van wel, maar ik moest wel wat invullen Ik ben op dit moment hard op zoek naar een C5 (Tourer) Exclusive met de 2 liter motor, want hoe verleidelijk het soms ook is die THP hoef ik niet. Mijn zoektocht duurt al even, want het blijkt dat het aanbod met nette Tourer's beperkt is. Met een sedan zou ik ook kunnen leven, maar dan moet het wel echt een mooie zijn Tot ik er een heb gevonden ga ik me hier lekker inlezen en vergapen aan alle mooie wagens hier, goed alle informatie lezen en nog even genieten van mijn C4 uit 2005. Ik hoop snel een topic te kunnen openen met mijn nieuwe aanwinst!
|
11 aug 2020 14:37 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Voorstellen!
Welkom bij de club Op zoek naar een mooie Tourer: daarbij de vraag of je niet voldoende kilometers maakt voor een Diesel. Met name de 2.0HDi is een heel fijne motor, met een uitstekende reputatie. En al helemaal icm een AM6 is dat een zeer begerenswaardige uitvoering, die voor niet te veel €€€€ te vinden is. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 aug 2020 14:43 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Voorstellen!
welkom. 
|
11 aug 2020 14:43 |
|
 |
Bas1990
C5club Fan
Geregistreerd: 07 aug 2020 14:05 Berichten: 55
Auto: C5 2.0 16V Exclusive Tourer
Opties: Leder, pack detection, NG4 + hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 @JW
Dank! Zonder de corona crisis zat ik op zo'n 20000 per jaar, volgens mij ligt dat precies rond het omslagpunt. Nu is dat zo rond de 15000 per jaar. Een diesel lijkt me ook geweldig, volgens mij past die motor met zijn koppel beter bij het karakter van de C5 dan de toch iets zwakke 2.0i. Helemaal als er dan ook nog een AL4 aanhangt 
|
11 aug 2020 14:48 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Voorstellen!
Met 15 kkm/jr zit je inderdaad wat aan de lage kant, als je alleen naar de variabele kosten kijkt in de vergelijking 2.0 benzine <> 2.0 HDi. Maar ook als je de aanschafkosten meeneemt? Om nog maar niet te praten over het rijplezier dat de 2.0 HDi-met-AM6 te bieden heeft Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 aug 2020 14:56 |
|
 |
Bas1990
C5club Fan
Geregistreerd: 07 aug 2020 14:05 Berichten: 55
Auto: C5 2.0 16V Exclusive Tourer
Opties: Leder, pack detection, NG4 + hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: Voorstellen!
Daar heb je wel een punt natuurlijk, voor het verschil in aanschaf kun je misschien wel 2 tot 3 jaar de extra kosten mee betalen. Ik zoek echter wel echt een auto met een iets lagere kilometerstand, het moet ook echt een net exemplaar zijn. Zoiets spreekt me ontzettend aan, wat een plaat van een auto  , echt heel verleidelijk.. https://www.autoscout24.nl/aanbod/citro ... c=listPage
|
11 aug 2020 16:17 |
|
 |
Biedzjee
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50 Berichten: 1003 Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Naar boven
|
 Re: Voorstellen!
Welkom hier! Ik heb van 2015-2017 een C5 Tourer gereden (1.6 thp, zie hier), daarna een Volvo XC90 en nu een C5 Tourer 2.0 HDi handgeschakeld (zie hier) Tot 2017 reed ik ongeveer 15-20kkm per jaar, in de Volvo was het gemiddeld 23kkm per jaar. Vermoedelijk wordt het jaarkilometrage de komende tijd toch weer wat minder, maar ik heb wel bewust de C5 Tourer diesel opgezocht. Een 3.0hdi vond ik wat teveel van het goede, en een 1.6 weer te weinig. Ik wilde graag een van de latere modellen dus een 2.0 benzine viel af. THP wilde ik bewust niet - ik heb ook wel een graantje van de problematiek meegepikt in het verleden. De diesel die ik recent heb aangeschaft stond op 180kkm. Misschien best wat kilometers, maar in mijn geval betaalde de dealer de volledige 180kkm beurt, en deed er nog vier nieuwe remschijven en twee nieuwe banden bij. De aanschaf van een auto met een kilometerstand waar een beurt moet gebeuren, kan er dus toe leiden dat je een (grote) beurt "gratis" krijgt... Als je kijkt naar het huidig aanbod dan zijn de 2.0 benzine uitvoeringen niet dik gezaaid. Zeker als je een exclusive uitvoering zoekt. Als je dan een diesel uitvoering overweegt dan wordt je keuze opeens een stuk groter. Je kunt ook overwegen om vanuit het buitenland te importeren - Duitsland heeft vaak wat luxere uitvoeringen, goed onderhouden, met minder kilometers. Maar zoals alles zal het ook van je budget afhangen. Er zijn hier best wat mensen die met je mee willen zoeken! Veel plezier in de zoektocht. En voor een C5 geldt in ieder geval gelukkig niet: het bezit van de zaak is het einde van het vermaak...
_________________ Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
|
11 aug 2020 16:22 |
|
 |
Bas1990
C5club Fan
Geregistreerd: 07 aug 2020 14:05 Berichten: 55
Auto: C5 2.0 16V Exclusive Tourer
Opties: Leder, pack detection, NG4 + hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: Voorstellen!
Klopt Biedzjee, ik hoop dat ik er straks erg veel plezier van ga krijgen en het wachten beloond gaat worden. Onlangs proefgereden in een 2 liter sedan automaat en dat voelde al zo fijn aan. Ongekend wat een comfort als je uit een C4 komt! Dapper je voor een THP hebt gekozen destijds, in jouw topic lees ik niets terug over de problemen die je hebt gehad? Viel het graantje mee? Over de grens is zeker een optie. Ergens wel enige angst dat hij misschien toch minder mooi is als op foto's en dan heb je of een auto die niet naar wens is of je hebt een heel stuk gereden voor niets.. In NL is dan toch de makkelijkste weg. Dat ze niet dik bezaaid zijn ben ik al achter ben al 3 maanden op zoek.. 
|
11 aug 2020 19:14 |
|
 |
Biedzjee
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50 Berichten: 1003 Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Naar boven
|
 Re: Voorstellen!
M’n eerste tourer had ik in Duitsland gekocht. Bij de auto’s waarin ik toen interesse toonde heb ik veel om extra info gevraagd - hoog-resolutie foto’s, vinnummer om garantiehistorie op te vragen etc. Sommige firma’s reageerden niet goed: zo’n auto vergat ik dan meteen. De auto die ik kocht stond net achter Aken dus afstand viel wel mee...
Ja ik heb inderdaad thp-pech gehad, maar heb niet altijd daarover op het forum geschreven. Interne vervuiling, aangepaste ketting en spanner zonder dat bijbehorende software-modificatie was uitgevoerd, en (op het laatst dat ik de auto had) hoog olieverbruik en onrustig optrekken rond 1500-2000 tpm...
_________________ Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
|
11 aug 2020 19:22 |
|
 |
Bas1990
C5club Fan
Geregistreerd: 07 aug 2020 14:05 Berichten: 55
Auto: C5 2.0 16V Exclusive Tourer
Opties: Leder, pack detection, NG4 + hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: Voorstellen!
Duidelijk, op die manier moet importeren best te doen zijn. Het wil verder nog niet echt vlotten met mijn zoektocht. Zelfs de lokale garage heeft mijn zoekopdracht opgegeven  Er is gewoon niet zo heel veel aanbod. Durft iemand te schatten hoeveel 2 liter Exclusive's Tourers er zijn geleverd in NL? Je zou haast gaan denken om toch maar te zwichten voor een THP... 
|
21 aug 2020 12:36 |
|
 |
Biedzjee
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50 Berichten: 1003 Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Naar boven
|
 Re: Voorstellen!
Bas1990 schreef: Durft iemand te schatten hoeveel 2 liter Exclusive's Tourers er zijn geleverd in NL? best lastige vraag... ik heb eventjes gekeken in de data van RDW. Ik weet niet exact hoe je de 2.0l uitvoeringen kunt onderscheiden van andere uitvoeringen, dus heb het volgende gefilterd in de opendata van RDW: - merk: Citroen - type: C5 - Vervaldatum APK: > 31 aug 2020 (dan hebben we in ieder geval de "rijdende" exemplaren te pakken) - Aantal zitplaatsen: 5 - Aantal cylinders: 4 - Cilinderinhoud: 1997 - Zuinigheidslabel: C of D (daar sluit ik bepaalde 2.0 diesel uitvoeringen mee uit, denk ik?) - Datum eerste toelating tussen 1 juni 2007 en 31 dec 2010 - Export indicator: nee (dan selecteer ik de in NL rijdende auto's) Ik kom dan op 9788 rijdende "hatchbacks", en 10449 rijdende "stationwagens". Maar om te selecteren welke er ph3 zijn, en om te selecteren welke er de exclusive uitvoering hebben.... dat lukt me niet... dus (nog) geen antwoord op je vraag.... maar wie weet, komt er van andere forumleden nog intelligentie los vanavond of later 
_________________ Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
|
21 aug 2020 22:15 |
|
 |
xclus
C5club Bikkel
Geregistreerd: 04 sep 2017 11:30 Berichten: 262 Woonplaats: Midden tussen Groningen en Leer.
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Naar boven
|
 Re: Voorstellen!
Hoi Bas, heb je al een keuze gemaakt? diesel of benzine.
Hoeveel km's je ook in een jaar gaat rijden. Rijden op Lpg is en blijft het voordeligst. Omslagpunt rond de 7dkm mss 8dkm. Afhankelijk wat je voor een liter betaalt. De maandelijkse lasten van een diesel zijn veel hoger dan een g3 installatie. En goed afgesteld haal je met een automaat 1:12. De lpg hier kost momenteel net geen 50 cent de liter en per maand 98€ mrb. Leg dit maar eens naast een diesel en trek je conclusie. Je moet wel heel zuinig rijden met een diesel om goedkoper uit te zijn tov LPG. Lpg geeft weinig extra kosten als het om onderhoud gaat, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
En je mag gewoon in de (buitenlandse) steden blijven rijden.
_________________ zeg maar Rob .
|
25 aug 2020 00:14 |
|
 |
Bas1990
C5club Fan
Geregistreerd: 07 aug 2020 14:05 Berichten: 55
Auto: C5 2.0 16V Exclusive Tourer
Opties: Leder, pack detection, NG4 + hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: Voorstellen!
Vet dat je dat zo kan zien Biedzjee! Het aandeel tourer's Exclusive in die 2,5 bouwjaren zal helaas niet groot zijn. Denk persoonlijk dat het er niet veel meer als 150 zullen zijn? Het is echt voornamelijk comfort en LB. @xclus, het moet wel echt een benzine zijn. LPG zou prima kunnen, maar zie er maar eens een te vinden met LPG erin. Dan nog liever inbouwen achteraf Heb nu deze: https://www.autoscout24.nl/aanbod/citro ... c=listPage op het oog. Prachtige combinatie van lak en interieur, maar zonder Xenon. Iets wat ik echter prima kan missen. Ik heb detailfoto's op gevraagd van in en exterieur. Ben benieuwd 
|
31 aug 2020 09:07 |
|
 |
Biedzjee
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50 Berichten: 1003 Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Naar boven
|
 Re: Voorstellen!
Mooi uitvoering zo te zien. Staat best een eindje weg overigens....
Als je goede relatie hebt met een Citroen dealer, kun je overwegen om aan de aanbieder het VIN te vragen en aan de dealer te vragen of hij in de service-historie bijzonderheden te zien zijn. Dat geeft je een beetje inzicht.
Ben benieuwd hoe het verder gaat, hou ons maar op de hoogte. Als je verder vragen hebt mag je altijd PB sturen.
_________________ Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
|
31 aug 2020 09:28 |
|
 |
Bas1990
C5club Fan
Geregistreerd: 07 aug 2020 14:05 Berichten: 55
Auto: C5 2.0 16V Exclusive Tourer
Opties: Leder, pack detection, NG4 + hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Voorstellen!
Ik zit momenteel volop in het mailverkeer met de eigenaar van de blauwe C5. De auto ziet er goed uit, heeft wat gebruikerssporen zoals je kan verwachten bij een auto van 11 jaar oud. Van binnen is de auto als nieuw. Hij heeft ook de nota's van de afgelopen 3 jaar gestuurd. Er is in 2,5 jaar tijd slechts 10k mee gereden. Naast de flinke beurt van afgelopen oktober waarbij die olie tot aan de bougie's en filters aan toe is vervangen zijn er stabilisatoren vervangen voor en achter. Echter valt er ook wat op. Begin dit jaar in maart zijn alle (7?) ''drukspeichners'' vervangen, volgens mij is hierbij ook een vat vervangen. Dat lijkt me niet heel normaal voor een C5 van 11 jaar oud met 85k op de klok? Volgens de huidige eigenaar is dit gedaan omdat hij vond dat de auto veelte stug was, er was een probleem met de vering. Is er iemand die aan de hand van onderstaande foto kan zien of wel de juiste, originele bollen zijn gebruikt? Bollen op internet in de motorruimte van de C5 zien er meestal gladder uit zonder las rand. De klus is uitgevoerd door een lokale, niet gespecialiseerde Citroën garage. https://images2.imgbox.com/c5/f1/hiPy32gr_o.jpg
|
10 sep 2020 10:59 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|