Auteur |
Bericht |
Arend
C5club Newbie
Geregistreerd: 02 apr 2020 21:08 Berichten: 6
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
kilometerstand: 233000
Kleur: zwart met.
Naar boven
|
 Voorstel Arend Mihl
Hallo citroenfanaten. Ik zal mij even voorstellen, mijn naam is Arend Mihl, woon in Doodstil (provincie Groningen) ben 43 jaar en heb mij vorige week op dit forum aangemeld. Ik heb mij op dit forum aangemeld omdat ik recent een 407 SW 3.0 V6 heb aangeschaft en op dit forum meerdere leden zijn die wel weten waar ze over praten en dan bedoel ik met name op technisch gebied waar ik erg in geïnteresseerd ben.
Ik ben ½ citroenfanaat en ½ peugeotfanaat en beide merken hebben veel overeenkomsten. Mijn vader reed altijd Citroen en bij onze garage in Zandeweer (Norden) was ik geregeld te vinden. Rond 1999 heb ik mijn eerste auto aangeschaft en dat was een citroen BX GTI (1986). Na een aantal jaren kwam hiervoor een BX GTI 16v mk2 in de plaats, geïmporteerd vanuit België en voorzien van LPG en op kenteken gezet. Tussentijds heb ik ook een 2-tal BX sport-jes aangeschaft en (achteraf helaas) ook weer verkocht. Op een gegeven moment heb ik mijn droom waargemaakt en mijn 406 coupé in 2003 aangeschaft waarbij ik de BX GTI 16v mk2 heb moeten verkopen. Als liefhebber van de boxermotor en het model heb ik ook nog eens een Subaru GT turbo gehad met die machtig mooie Turbo boxer motor en dat was voor de hobby erbij. Omdat we richting gezinsuitbreiding gingen (inmiddels 3 kinderen van 4/8/12 jr.) heb ik in 2008 de Subaru de deur uitgedaan en deze vervangen door een Peugeot 406 break 3.0 V6 (2000). Tussentijds heb ik nog een extra 406 break SW3.0 V6 aangeschaft (voor onderdelen), evenals een 406 coupe 3.0 V6 ES9J4 (1998). Van de Peugeot SW die wij in 2008 hebben aangeschaft, hebben wij eind vorig jaar helaas na 12 jaar afscheid moeten nemen. Dit vanwege roestvorming aan het chassis en de forse olielekkage vermoedelijk vanuit de nokkenaskeerringen en de kosten die hieruit voortvloeien. Begin dit jaar zijn wij op zoek gegaan naar een vervanger, heb zitten te twijfelen tussen een C5 en een 407 maar uiteindelijk besloten om toch te gaan voor een 407 SW 3.0 V6 (2005). Deze hebben we voor een voor ons acceptabel bedrag aangeschaft waarbij ik rekening heb gehouden dat er mogelijk nog een aantal mankementen naar boven zouden komen. Op dit moment hebben we 24 cilinders op de oprit staan ??, 1 x 406 coupe 3.0 V6 (geschorst), 2 x 406 break 3.0 V6 (eveneens geschorst) en nu 1 x 407 SW 3.0 V6.
V.w.b. de 407 SW V6, op de terugreis vanuit Noord-Holland naar Groningen merkte ik al dat de verwarming niet goed functioneerde en ik een alarmmelding kreeg van een storing verlichting, li-achterlicht werkt niet of re-achterlicht etc.. eenmaal uitgestapt had ik al gauw het vermoeden dat het een massa-probleem moest zijn omdat beide lichtten functioneerden. Ook kwam ik er achter dat de li-achterruit niet functioneerde. Na demontage van het paneel bleek dat het bekende probleem zich had voorgedaan van het doorgeroeste kabeltje. Dit is destijds door iemand vakkundig verholpen door een houten balk aan te brengen onder de ruit en het metalen frame. Afijn, zo kom je er al gauw achter waarom vermoedelijk de auto is weggedaan.
Ik ben geen all-round automonteur maar ben van mening dat wanneer je een beetje technisch inzicht hebt en er de tijd voor neemt en daar waar nodig wat adviezen van anderen ter harte kunt nemen je een heel eind kunt komen. Zo ben ik dus ook begonnen en heb hiermee voor een groot deel het eigen onderhoud van onze auto’s kunnen uitvoeren.
Nu ga ik binnenkort aan de slag met de kachelradiateur omdat het in de winterperiode niet echt warm werd. Ik ben met name benieuwd naar de werking van de kachelradiateur. En dan bedoel ik met name de toevoer van de warmte “koelvloeistof” en hoe de warmte naar de radiateur gereguleerd wordt. Voor zover ik nu kan nagaan is dit constant en zie ik geen “kachelkraan” die de doorstroming bedient. Afijn, dit zal ik in een separaat onderwerp aan de orde brengen, ik verwacht morgen nl. een vervangend exemplaar. Voor zover even een “korte” introductie, hoop veel van jullie te kunnen leren. Mvrgr Arend.
|
10 apr 2020 18:08 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Voorstel Arend Mihl
Welkom op de site !!
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
10 apr 2020 18:57 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Voorstel Arend Mihl
welkom 
|
10 apr 2020 19:10 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Voorstel Arend Mihl
Welkom! Zo te zien vooral een V6 fan Werk je bij de Shell of BP? 
|
10 apr 2020 20:25 |
|
 |
Arend
C5club Newbie
Geregistreerd: 02 apr 2020 21:08 Berichten: 6
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
kilometerstand: 233000
Kleur: zwart met.
Naar boven
|
 Re: Voorstel Arend Mihl
boes schreef: Welkom! Zo te zien vooral een V6 fan  Dank je. En ja, klopt. Het zijn mooie, betrouwbare motoren die mij als muziek in de oren klinken boes schreef: Werk je bij de Shell of BP?  Geen van beide  , het verbruik valt mij mee met gemiddeld 1:10. Doordat je het eea zelf kunt doen is het voor ons betaalbaar 
|
10 apr 2020 23:33 |
|
 |
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3069 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
 Re: Voorstel Arend Mihl
Welkom! Maar euh.... wordt het C5 forum nu een Peugeot forum? Wat mij betreft prima hoor maar misschien dan even een nieuwe rubriek aanmaken?
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
11 apr 2020 23:34 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Voorstel Arend Mihl
Daar hebben we off topic voor toch  Verder is de V6 gewoon gelijk aan die in de C5 , wat mij betreft geen probleem ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
12 apr 2020 08:27 |
|
 |
simmetje
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 mei 2007 20:02 Berichten: 260 Woonplaats: Duiven
Auto: Opel Corsa E, Citroen Berlingo HDi
Opties: Elegance
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Kleur: Orange
Naar boven
|
 Re: Voorstel Arend Mihl
Welkom! Veel techniek is inderdaad gelijk. Een collega heeft dankzij de hulp op het forum hier zijn 407 HDI ook goed rijdend kunnen houden. Die had overigens ook dat massa probleem bij de achterlichten. Massapunten daar helemaal schoon gemaakt en opnieuw gemonteerd en nooit meer terug gekomen.
|
12 apr 2020 10:09 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Voorstel Arend Mihl
Welkom bij de Club der V6-ers In je lijstje zag ik 1 x 406 coupe 3.0 V6 (geschorst) staan. Dat is de enige auto die mij ertoe zou kunnen verleiden om vreemd te gaan Hopelijk heb je 'm gauw weer rijdend, want dat verdient dit fraaie automobiel, en al diegenen die er dan van kunnen meegenieten. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
12 apr 2020 10:48 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7531 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Voorstel Arend Mihl
Alweer een groot BX consument toegetreden tot dit forum. Je bent niet de eerste zeg maar  De 406 coupe.... één woord....kwijl...
|
12 apr 2020 11:06 |
|
 |
|