Ook maar even een eigen topic voor mij en mijn auto.
een "wie is wie" is altijd leuk om te lezen.
na een zoektocht van 2 maanden eindelijk een C5 gevonden die nagenoeg naar wens was.
De eerste die ik bekeken heb leek van binnen en buiten wel een varkenshok. met daarbij de nodige mankementen en een eigenaar die ik moest vertellen dat oliebijvullen toch echt wel eens nodig kon zijn. en op mijn vraag wat hij erin goot was het 15 w40. Blok stond stationair ook flink te schudden met koude motor. (volgens de eigenaar kon je ook geen autoruiten krabben zonder motorstoring)
De tweede was een semi knutsel object van de vorige eigenaar. Niet dat er iets mis mee hoeft te zijn. Maar rare koplampjes erin, frotwerk parkeersensoren enz. bevielen me niet.
Tevens had ik gelijk een knopje van de electrische ramen in mijn handen.
De derde waren we snel klaar mee, de batterij was plat en in de tussentijd dat de handelaar een booster ging zoeken trokken we de portieren maar vast open. De vorige eigenaar had een berichtje achtergelaten

. brrr (+ bij deze handelaar hadden we nooit gekocht, hij stond gewoon om de hoek en we wilde even kijken)
Uiteindelijk op zondag in Nijmegen terecht gekomen bij een eigenaar met pech. In de advertentie werd al gesproken over de geweldige achterklep (auto werd geleverd met bezemstok) en zoals de man al had aangegeven het druklager zou hoorbaar zijn. Dat bleek helemaal te kloppen. na een proefritje van 10 minuten kwamen we terug bij de eigenaar die erg schrok van het geluid dat de C5 inmiddels maakte. Maar verder de auto goed bekeken en dit was er eindelijk 1 zonder gebruikssporen aan de buitenzijde. (kan niet eens een parkeerdeukje vinden) en zover we konden zien geen andere mankementen.
Aangezien ik niet vies ben van vieze handen hebben we de deal maar gesloten en de zwevende difference 2.0 16V bolide meegenomen.
zomer 2015 nog een koppeling gewisseld van de C3 op de oprit (na een rit van 1100km met caravan en druklager zonder lagers) en afgelopen oktober nog een spoed blokwissel voor mijn Ax(volgende dag weer rijdend naar het werk

). toch besloten deze klus niet in de kou op de oprit te doen maar uit te besteden. Gelukkig is het Citroën / peugeot wereldje niet zo groot. en stond de auto dinsdag bij
Renard voor de operatie koppeling.
alles is netjes vervangen door een Valeo setje en de oliekeerringen( incl krukaskeerring) zijn niet overgeslagen. donderdags kon de voiture weer naar huis. Maar van te voren hebben ze hem gelijk globaal nagelopen en uitgelezen. Wat ik nog kon verwachten op kort termijn waren de remblokken/remschijven voor.
Verder moet er nog een trekhaak onder maar dat komt nog wel een keer.
voorkeur is uiteraard een afneembare. en als ik zo snel heb gezien is het een leuk klusje om "even" te doen.
Hierbij vast een foto van de C5:
gewoon groter dan een nieuwe passat

Maar er staat nog meer op de oprit:
C3 1.6 16V exclusive

en

een AX Cabrio (enige van benelux)
officieel op kenteken , Dit was op "Vroemdag 2013" een circuitdagje voor kinderen met een beperking.
