Auteur |
Bericht |
goudfrank
V.I.P.
Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59 Berichten: 1236 Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Naar boven
|
 Even voorstellen.
Goedendag,
Op deze plaats wil ik mij graag voorstellen nu ik inmiddels donateur ben en met de juiste KPH (dankzij Menno) mij verplaatst.
Mijn naam is Jan Franken, 68 jaar en woon met mijn Dinie sinds 3 jaar in Klundert vanuit het Rotterdamse. Half augustus zagen wij op marktplaats een C5 break in de buurt met 10 maanden APK en een prijs waarvan je denkt als het niets is gooien we hem gewoon weg.
Proefrit gemaakt en de C5 voelde als een warme jas die je aantrekt en als gegoten zit. De brave Suzuki Swift, met >330.000 probleemloze kilometers, achter gelaten en met C5 naar huis.
Daarna deze site opgezocht en al snel geleerd dat dit eigenlijk de verkeerde volgorde is.
Om een lang verhaal kort te houden kunt u op home klikken en een andere weg zoeken maar voor de belangstellenden wil ik graag verder vertellen over de voiture waar wij blij mee zijn.
De EZRC kleurige 41-JJ-HP met 238.00 km bleek een 2 liter 100 kW te zijn die bij 158.00 km een DB wissel had ondergaan en verder geen historie, reserve sleutel of codekaart bezat maar wel een trekhaak. Het reservewiel had een rare schuin afgesleten 205 mm brede band terwijl de anderen maar 185 mm waren, op de plaats van de radio was een gat en het achterraam wilde niet open, ook zaten in de voor deuren gaten van opberg vakjes.
Op marktplaats (MP) een radio gevonden van een C5 rijder die een radio met mp3 aansluiting had geplaatst. Deze er in gezet en hij werkte prima maar inclusief de mij nu bekende piep. Later op MP een ontbrekende hoedenplank met hoes gevonden en bij de montage gemerkt dat de achterklep (het was inmiddels minder warm) op mijn kop viel. Ook was de uitlaat gaan lekken (gungum verloren?) en de veercilinder rechts achter gaf vlekken voor de deur. Op MP een prima passende nieuwe uitlaat gevonden en een gebruikte veercilinder.
De veercilinder vervanging gaf problemen omdat de bol en de leiding niet los wilden. Omdat goede raad duur was, heb ik maar zelf besloten de O ringen en de plunjer van de gebruikte, achterlangs in de oude cilinder te monteren met tot op heden een (v)lekvrij resultaat.
Tevens er achter gekomen wat de juiste bandenmaat moet zijn en via MP nu in het bezit van vier bijna nieuwe Dunlops 205/65 r15 94H en een dito Michelin, op aluminium velgen van na de terugroep. En in de schuur vier stalen en een alu van voor de wissel.
Tussentijds een naburige Citroën dealer bezocht om de radio aan te melden, maar helaas, zijn Lexia communiceerde niet met de auto. Dit zou nader onderzocht dienen te worden. Heb dit even uitgesteld.
Begin van deze maand de motorolie vervangen door Shell Helix Ultra 5w40 en het olie en lucht filter plus de rammelende stabilisator verbindingen aan de voorzijde. Met zeer veel hulp van dit forum het achterraam weer werkend gekregen,de gasveer vervanging van de klep kan nu even uitgesteld worden. De hoge achterkant van de C5 laten zakken door opmeten van spatbord randen en draaien van de voeler op de stab. stang. Ik weet dat dit anders moet, maar op een twee-koloms brug is dit wat lastig. Laatst ontdekt dat bij sproeien van de achterruit alleen het voorraam nattigheid voelt, de achter wisser weet dit niet en gaat vervolgens de modder er af schrapen. Groene zeep helpt niet dus moet binnenkort de voorbumper er af. Kan gelijk de andere KPH er ook op. De auto via MP op geleukt met een "houten" midden console met bij passende deurpanelen met vooraan opbergvakjes en instap verlichting (plug en niet play) . Een raammotor met een spiegel-inklap aansluiting waarvan de bedrading aanwezig bleek staat nu ook op de verlanglijst. Ook nog een bagage net en een EGR klep. Het emissie spook meldt zich regelmatig, ik zal hem nog gaan missen. Twee niet werkende accessoire stopcontacten en een dito hoogte regeling achterin vragen ook nog aandacht evenals de immer piepende radio. Maar zonder een behulpzame Lexia zal dit samen met de uitte instap lichten en niet klappende spiegels wel iets zijn om voorlopig mee te leren leven. Ondanks het schuin afgesleten oorspronkelijke reservewiel zijn onze ADAL's (weer?) in orde en is ook de MOSFET nog gezond.
Na inmiddels 9000 fijne kilometers en wat (hobby) werk zijn wij nog steeds blij met onze C5.
Wordt vervolgd. (maar dan veel korter)
|
30 okt 2014 20:50 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Even voorstellen.
Kijk dat is nog eens een introductie  Veel plezier met de C5 en welkom op de site !
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
30 okt 2014 20:56 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Even voorstellen.
welkom in de club 
|
30 okt 2014 20:58 |
|
 |
KarelE
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 apr 2014 18:53 Berichten: 370 Woonplaats: Regio Gouda
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: Even voorstellen.
Welkom! bagagenet. Past ook op een PHI dacht ik.
_________________ BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en - CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat) CX25TRI Prestige Turbo II ID19FA (ambulance, 1960) CX25TRD Brk Turbo II XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk Nu nog: Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
|
30 okt 2014 21:12 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Even voorstellen.
Wees zeer welkom hier op het forum en geniet van de Dame. Btw zijn we hier gek op foto's 
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
30 okt 2014 21:41 |
|
 |
peterh
V.I.P.
Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11 Berichten: 617 Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Naar boven
|
 Re: Even voorstellen.
Zohee. Jij bent bezig geweest. Ik ben benieuwd of je achterruitje nu een nieuw trucje gaat leren... dat deed de mijne wel toen 'ie weer werkte: op de meest ongelegen momenten (inclusief tijdens het rijden) zomaar heel enthousiast opengaan. Dat begon me al vrij snel zo te vervelen dat ik de stekker eruit getrokken heb. Die automatisch sluitende achterklep (bij mij werd 'ie bij een graadje of vijf erg actief qua sluiten) gaat je nog de keel uithangen. Heeft mij eens een hoofdwond opgeleverd (door het venijnige puntje onderaan de zijkant van de klep). De gasveer is niet zo duur als ik me goed herinner; het probleem is het ding erin krijgen, want de hemelbekleding moet los. Welkom!  enne... ik durf het bijna niet te vragen, maarre... foto's? 
_________________ Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire: DS23 CX 2400 Pallas BX 16 TZI GSA Pallas ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12) XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane) XM 2.1TD C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
|
30 okt 2014 23:22 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Even voorstellen.
Overenthousiaste ruitjes is vaak een defecte schakelaar , maar stekker eruit kan ook ... 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
30 okt 2014 23:30 |
|
 |
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Even voorstellen.
Mooi verhaal, en welkom. Een C5 vergoedt "zijn foutjes" met een subliem karakter en comfort, ik ben ook blij dat ik er (weer) 1 heb. Proost.
|
31 okt 2014 00:11 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Even voorstellen.
Welkom! En een (op maat gezaagde) bezemsteel is een snelle en goedkope oplossing voor die veer van de achterklep. Velen vinden dat niks, maar als je je hoofd goed gestoten hebt ben je blij met zo'n houten poot... Veel plezier van je C5
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
31 okt 2014 00:34 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Even voorstellen.
Welkom en geniet van de rijeigenschappen en haar karakter! De klepveren vervangen is echt niet moeilijk, gebruik de zoekfunctie maar eens. Groeten Boes
|
31 okt 2014 08:05 |
|
 |
buitenhuis
C5club Rookie
Geregistreerd: 11 mei 2013 19:21 Berichten: 39 Woonplaats: lemmer
Auto: C5 HDI Break 2.2 exclusive
Opties: BIH(boemisho)verder heelveel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 340000
Kleur: rood
Naar boven
|
 Re: Even voorstellen.
....en de niet werkende accessoire-stopcontacten en hoogtereling in kofferruimte waren bij mij opgelost door zekeringen te vervangen.
|
31 okt 2014 10:43 |
|
 |
|