Hallo allemaal,
Zoals anderen mij al voorgingen hierbij ook even wat informatie.
Omdat anderen het liefdevol over hun dame hebben als ze de auto bedoelen zal ik dat ook maar doen...
Wie?Ik ben Mark uit Utrecht en sinds voorjaar 2009 in het trotse bezit van een dieselende dame die in 2003 als Break HDI 2.0 phase 1 haar eerste km's maakte. Zij werd mijn eigendom met 156k km in de wielen (en enige hulp van schoonpa, zelf fervent Peugeot rijder en helaas niet meer op dit ondermaanse...). Inmiddels heeft zij haar stand naar 288k km gebracht. Ben niet zo'n sleutelaar maar verwissel wel lampen en natuurlijk banden als dat moet. In de afgelopen jaren heeft zij ons moeiteloos overal naar toe gereden waar wij om vroegen zoals naar Tsjechië en Slowakije met drie kinderen, een volle achterbak en een aanhanger van 2,5 meter aan haar trekhaak. En met wat een power en comfort. Een enorm verschil als je uit een Astra 1998 komt.
Wat? Ik ben op dit forum terechtgekomen nadat het bekende display regelmatig begon te melden dat haar koelwaterniveau te laag was. Natuurlijk eerst braaf bijgevuld maar zoals hier al gemeld draaide het uiteindelijk uit op vervangen koppakking, inclusief afvlakken cilinderkop, nieuwe distririem en nog wat klein spul. Maar daarna liep ze ook weer als een zonnetje. De informatie over het verwisselen van koplampen hielp mij vervolgens over de streep, ik werd lid!
GeschiedenisTot nog toe weinig problemen gehad. Ze is soms een lampenvreter. Haar onderhoud gebeurt bij de vakgarage. Dit jaar is haar condensor vervangen inclusief pijp en in 2012 kreeg ze een nieuw vliegwiel. De perikelen van de koppakking dateren ook 2012 en in 2009 heeft een onverlaat een forse deuk in haar linkerachterdeur gereden. Omdat er toen nog diverse garantie dingen aan haar moesten gebeuren, zoals het raam van de achterklep dat niet open kon, radio en accu kon dat meteen meegenomen worden.
Verder kleiner werk als nieuwe druksensor commonrail, filters, olie etc.
Zij rijdt haar km's op Vredestein 4 seizoensbanden, voelt zich het lekkerst op de snelweg maar doet ook het nodige stadswerk zonder mokken en presenteert ons daarvoor een luttel brandstofverbruik van ca. 6 l/100 km.

Foto's volgen binnenkort
Verwachtingen Wat mij en dame betreft op naar de 500k km! Verder hoop ik hier nog het nodige te leren en wil ik natuurlijk anderen waar mogelijk met kennis en raad terzijde staan.
En als er een clubdag komt, ben ik zeker van de partij!
Groetend,