Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Onze eerste C5 en onze tweede dakkoffer
Auteur |
Bericht |
Zwever
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 03 aug 2013 21:16 Berichten: 614 Woonplaats: Nijmegen
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Naar boven
|
 Onze eerste C5 en onze tweede dakkoffer
Hallo forummers,
Even voorstellen: Inmiddels 9000 probleemloze kilometers met onze eerste C5, waarvan 5000 naar en in Spanje en terug. Ter kennismaking onze eerste anekdote met de C5, ofwel : “hoe de aanschaf van een C5 het einde van onze dakkoffer betekende “ .
Al redelijk laat zochten we tijdens de terugreis van Spanje in Frankrijk een camping. De stemming was bij de drie achterin nogal broeierig. We reden het parkeer terrein van de camping op. “maximum hoogte 2.00 meter” gaf het bordje aan. In het centrum van Barcelona was mijn vrouw steeds even uitgestapt als we een parkeergarage binnen gingen met ook vaak deze maximale hoogte. Dat ging altijd net met de dakkoffer erop , dus besloot ik te vertrouwen op de Franse meetprecisie. Langzaam reed ik onder de hangende balk door. Pffff… dat ging gelukkig goed. We stopten op het parkeerterrein en zagen vanuit de auto al dat deze camping ons niet zou bevallen qua sfeer. Dus met nog draaiende motor vouwden we de kaart uit en besloten 10 kilometer door te rijden naar een volgende camping. Hop, daar gingen we weer. Ditmaal iets sneller onder het poortje door, want dat was immers goed gegaan…….Je raadt het al: Kraaak, piep, boem, Kraak. Ik naïef door de voorruit omhoog kijken. Natuurlijk zie je dan niets, alleen een vijftal lachende pubers bij de ping-pong tafel. Om ons een nog verdere afgang te besparen reed ik snel door, om pas uit het zicht van de camping de schade op te nemen. “Maximum toegestane snelheid 40 km per uur” prijkte achteloos op het display. De hilarische conclusie was dat één van ons beiden tijdens het uitvouwen van de kaart op het knopje van de hoogtestelling gedrukt moet hebben………
Even wennen dus al die luxe opties. Het te openen achterruitje is trouwens ideaal voor ons tijdens de vakantie, eindelijk iets pakken zonder dat de halve inboedel op straat ligt. Ook de vooraf door mij onzinnig bestempelde optie van het automatisch inklappen van de spiegels heeft enige voordelen: je kunt van afstand zien dat je je auto op slot hebt gedaan, en op de hoofdwegen en de nauwe steegjes van de volkswijken van Barcelona ook handig gebleken om even de spiegels te kunnen inklappen.
_________________ Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
|
04 aug 2013 13:16 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Onze eerste C5 en onze tweede dakkoffer
Welkom bij de club geniet van de Dame en we zijn hier gek op foto's
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
04 aug 2013 13:21 |
|
 |
Timo 1972
C5club Executive
Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31 Berichten: 1797 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Naar boven
|
Welkom bij de club 
_________________ Groetjes Timo Nu Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3 Vorige auto's Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 Fiat bravo 1.4 sx 1998 Fiat Tipo 1.4 s 1992 Peugeot 405 1.9 GLD 1989 Nissan Micra 1.0 dx 1987 Suzuki sj410 1985 (jeep) Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
|
04 aug 2013 22:08 |
|
 |
heho
C5club extreme Fan
Auto: C5 aircross
Bouwjaar: 2019
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Welkom ! Voor de volgende C5 toch maar 1 met navigatie, dat scheelt kaarten uitvouwen 
_________________ Mijn verbruiksmonitor: http://www.autoweek.nl/verbruik/10695/c ... iness-2009
|
05 aug 2013 20:16 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Ja, sommige opties betalen zichzelf linksom of rechtsom terug... welkom desalniettemin met deze ´mooie´ binnenkomer!
|
05 aug 2013 23:37 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|