Hallo toch maar terug een Citroen gekocht.
Auteur |
Bericht |
Bartbx
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 feb 2013 17:43 Berichten: 18
Auto: Citroen C5 Ph3 163 exclusive plus, BX TRS,Visa Tonic, BX Sport
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 563
Kleur: Bruin
Naar boven
|
 Hallo toch maar terug een Citroen gekocht.
Hallo,
zoals bij velen hier zit de liefde voor Citroen diep maar de laatste jaren hadden we naast onze hobby wagens een Seat als dagelijks vervoermiddel. Nu na jaren trouwe dienst ( zonder ook maar 1 panne gehad te hebben) was de tijd voor een nieuwe wagen gekomen. Afscheid nemen van onze trouwe Seat was niet makkelijk, de opvolger moest uit goede huize komen om ook maar een kans te maken om uitgekozen te worden. Plan a ; we gaan voor de nieuwe Mercedes A klasse, benzine en in AMG afwerking. Testrit geboekt met verschillende wagens en ik en m'n vrouw laaiend enthousiast over rijgedrag,looks, tikt aardig aan in prijs als je wat opties kiest maar struikelblok voor mij, de audio. Ik ben eigenaar van een car audiozaak en de wagen moet dus uitgerust kunnen worden met produkten die ik verkoop en de kwaliteit moet echt naar het hoogste niveau. Dus technisch bijna ondoenbaar om de Mercedes om te bouwen en daarbij voor mij afgeschreven. Vervolgens nog wat andere wagens bekeken enals laatste bij m'n overbuur, de Citroendealer, ook maar eens binnengestapt. Na de C4 crosser gereden te hebben ( veel te lawaaierig), de DS4 ( niets voor ons volgens de dealer), een C5 berline in exclusief uitvoering meegekregen, na ee paar km was voor mij al duidelijk , de 16 Hdi heeft voor mij niet genoeg kracht. Dus andere C5 meegekregen, de 163 pk versie, en na 500meter was ik verkocht. Terug naar de gargage, prijs laten maken en bestelbon getekent. De wagen is een tourer excl plus geworden met 2.0 HDI 163 en bijna alle toeters en bellen. De kleur is het donkere bruin en met zwart lederen binnenbekleding. Nu hebben we hem reeds 14 dagen en alle dagen is het genieten van de wagen. De audioinstallatie zal compleet verandert worden maar met behoud van de originele functies zoals parkeersensoren, parkeerhulp enz... Het relaas zal ik met jullie delen.......
|
20 feb 2013 18:03 |
|
 |
Marco-K
V.I.P.
Geregistreerd: 05 feb 2013 13:25 Berichten: 151 Woonplaats: Maarssen
Auto: 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: stoelverwarming
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10789
Productienummer: 10417
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 105400
Kleur: Ganache
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Hallo toch maar terug een Citroen gekocht.
_________________ Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. http://harley-davidson.startpagina.nl http://hdcutreg.nl
Ex Citroën's: 2CV6 1975 Berlingo Multispace 1.4 1997 C3 Pluriel 1.6 2007
|
20 feb 2013 18:41 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Hallo toch maar terug een Citroen gekocht.
Welkom 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
20 feb 2013 18:49 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Hallo toch maar terug een Citroen gekocht.
Welkom, en veel plezier van (het aanpassen van de audio van) je C5  .
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
20 feb 2013 19:08 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33526 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Hallo toch maar terug een Citroen gekocht.
Welkom, mooie uitvoering En fraaie kleur ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
20 feb 2013 19:42 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Hallo toch maar terug een Citroen gekocht.
He, een BX gek? 
_________________
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
20 feb 2013 20:09 |
|
 |
GSPallas
C5club Executive
Geregistreerd: 08 sep 2010 20:25 Berichten: 1853
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Hallo toch maar terug een Citroen gekocht.
Jammer dat ze die kleur 2 jaar geleden niet hadden; werkelijk fantastisch 
_________________ Citroën-historie: DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame) C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame) Xantia Tentation 1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
|
20 feb 2013 20:28 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Hallo toch maar terug een Citroen gekocht.
welkom.... een audiospecialist...dat is handig 
|
20 feb 2013 20:32 |
|
 |
Timo 1972
C5club Executive
Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31 Berichten: 1797 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Naar boven
|
 Re: Hallo toch maar terug een Citroen gekocht.
Welkom. 
_________________ Groetjes Timo Nu Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3 Vorige auto's Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 Fiat bravo 1.4 sx 1998 Fiat Tipo 1.4 s 1992 Peugeot 405 1.9 GLD 1989 Nissan Micra 1.0 dx 1987 Suzuki sj410 1985 (jeep) Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
|
20 feb 2013 20:55 |
|
 |
jaapj
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 apr 2012 22:08 Berichten: 409
Auto: c5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 155000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Hallo toch maar terug een Citroen gekocht.
Roman schreef: welkom.... een audiospecialist...dat is handig  Zeker, doe hier meteen maar een offerte voor het aanpassen van een type 2 met behoud van alle functies.....
|
21 feb 2013 01:06 |
|
 |
Bartbx
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 feb 2013 17:43 Berichten: 18
Auto: Citroen C5 Ph3 163 exclusive plus, BX TRS,Visa Tonic, BX Sport
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 563
Kleur: Bruin
Naar boven
|
 Re: Hallo toch maar terug een Citroen gekocht.
Beste mensen ik wil 1 ding allereerst duidelijk stellen, ik ben niet op zoek om te gaan verkopen via dit of een ander forum. Hier in de zaak spendeer ik meestal heel wat tijd om de klanten correct te informeren over de alternatieven die ze hebben en dan stellen we een oplosssing voor die voor elke klant specifiek is. Ik ben ervan overtuigd dat ook in Nederland goede audiodealers-monteurs zitten. Dus een prijs op iets plakken zonder de wagen gezien te hebben en een infogesprek met de klant zal ik nooit doen. Elke wagen is verschillend,iedereen heeft een andere smaak in muziek, andere prioriteiten, de accesoires kunnen anders zijn, de gebruikte software in boordcomputers verschillen, enz.... . Ik kan wel zeggen dat voor de meeste types radio's die in de c5 gebruikt zijn oplossingen bestaan, speakers zijn er in veel verschillende kwaliteiten en daar kan je ver ingaan.
Voor praktisch elk type bestaan de stuurwieladapters, je kan dus meestal de functies op het stuur behouden, parkeersensoren behoud is ook mogelijk,dashbordadapters zijn er ook voor de verschillende types. Zelf werk ik bv als headunit uitsluitend met Alpine, oerdegelijk, zeer mooi gamma, enorme service naar ons dealers toe en dus wint de klant daar ook bij en daar bestaan alle accesoires voor om in te bouwen, aan te sluiten enz..., prijzen zijn ook zeer goed radio/cd/bluetooth/mp3 vanaf 149 euro. Stuurwielbedieningen schommelen rond de 70-80 euro en de meeste andere accesoires kosten ook geen fortuin. Bij de navigaties blijven zij zeer lang kaartupdates aanbieden en mocht je toestel het begeven zijn ze ook betaalbaar herstelbaar.
|
21 feb 2013 09:48 |
|
 |
Rowi
|
 Re: Hallo toch maar terug een Citroen gekocht.
Hallo, welkom. is die kleur "Brun Guaranja"? Moeilijk te zien op de configurator. Misschien een  ?
|
22 feb 2013 11:31 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Hallo toch maar terug een Citroen gekocht.
Bartbx schreef: ..... Bij de navigaties blijven zij zeer lang kaartupdates aanbieden en mocht je toestel het begeven zijn ze ook betaalbaar herstelbaar. Daar zou ik toch een kanttekening bij willen maken, kijk maar eens op NavigatieForum naar de 055 systemen. Ook op Alpine Extranet is daar het eea over te lezen. Onder andere dat voor de 099 de Z006 in augustus 2010 verscheen. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
22 feb 2013 13:10 |
|
 |
Bartbx
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 feb 2013 17:43 Berichten: 18
Auto: Citroen C5 Ph3 163 exclusive plus, BX TRS,Visa Tonic, BX Sport
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 563
Kleur: Bruin
Naar boven
|
 Re: Hallo toch maar terug een Citroen gekocht.
Het DVD systeem loopt op z'n einde.Er zijn beperkingen in de technologie , die huidige systemen niet hebben. De mogelijkheden die er nog waren om het dvd syteem uitgebreider te krijgen zonder technische ingrepen en dergelijke zijn ook beperkt. De reden waarom de dvd updates altijd ouder waren dan bv de huidige downloads heb ik eens nagevraagd bij Alpine. Antwoord was dat de fabrikant van de kaarten ( en dat is dus niet Alpine )altijd een zeer lange tijd geeist heeft om de DVD beschikbaar te stellen. Nu de vraag naar die DVD update is zo klein dat het economisch niet verantwoord is om voor een paar (honderd) dvd's de kosten te laten maken om die update te maken, wetend dat veel systemen na 5-6 jaar niet meer gebruikt worden. Als ik iemand krijg waarbij het systeem nog werkt maar de N99 te verouderd is , dan verkoop ik hem een NVE-M300 ( kostprijs 499 tov 299 voor de DVD). Die klant krijgt daarbij een laatste nieuwe volledige kaart van europa en een systeem dat veel meer kan. Ik heb nog nooit iemand gehad met een systeem van die leeftijd die bereid was 299 euro uit te geven voor een DVD. Misschien moeten de leveranciers eens een inruilactie bedenken om deze klanten terug te winnen..
Clarion bv heeft voor z'n Harddisk navigaties bv na 1 update er de stekker reeds uitgetrokken, te duur en te weinig units verkocht. Op een bepaalde moment was de verkoop van portable navigaties zo sterk dat de fabrikanten van vaste systemen nauwelijks de kosten konden terug verdienen en vermits geen enkele firma liefdadigheid als doel heeft, krijg je dan soms van dit soort situaties. Ondertussen gebruiken de meeste systemen ongeveer dezelfde technologie en kaartleveranciers zodat de ontwikkelingskosten beter verspreid kunnen worden en dat zie je vertaald in een terug aantrekkende verkoop van vaste systemen.
|
23 feb 2013 09:52 |
|
 |
|