Oeps klein foutje, even voorstellen
Hallo allemaal, op mijn gemakje nu even op zondag toch maar even voorstellen. In de afgelopen 20 jaar 3 xm's, xsara picasso, c4 coupé en in 2009 mijn eerste c5 2.0 hdi comfort met hydractiv3 gekocht. Wat een geweldige auto was dat. Na 100.000 km was het tijd voor een nieuwe c5 en wilde graag de station hebben. Het liefst wel een diesel met hydractiv natuurlijk. Maar dat werd lastig want dan zit je vast aaan het topmodel met 200pk en de exclusiv uitvoering. met een beetje extra opties kost je dat ruim 50 mile. Dat vond ik toch iets te gortig. Dus maar een exclusiv 1.6 thp besteld met alle opties (pack concerto, ng4 upgrade, bi-xenon enz.)die je maar kan bedenken.
Door fouten van de dealer kwam er tot 3 keer toe een prijswijziging in mijn config. en heb ik uit nijd de auto afgeketst en een ds5 uit de chowroom gekocht. Kon ik gelijk rijden en wat is dat ding veeeeeet! mooi. 200pk sport chiq 19inch sloffen en full options. We hadden wel proefgereden in een diesel maar dit model kon niet proefgereden worden. Op uiterlijk gekocht en dan weten jullie wel hoe laat het werd. Nog geen 50 km gereden waren mijn vrouw en ik er over eens dat die auto echt voor geen meter reed. Vergelijk het met een c5 die je in de hoogste stand zet en dan over kinderkopjes rijden

. Dus toch maar proberen om de auto weer om te ruilen, maar dat was niet een optie. De dealer wilde hem niet en nog sterker geen enkele dealer in nederland wilde de auto hebben. Uiteindelijk na 2 maanden in twente een handelaar gevonden die hem wel graag in zijn showroom wilde hebben. Gelukkg heb ik nog een van de laatste c5 gevonden (in nederland wel te verstaan) met diesel, automaat en hydractiv bij een dealer in twente (toevallig). Zelfde dag ds5 weggebracht en onze nieuwe c5 gehaald. Was een goede leer voor ons. Maar als je een maal in een C5 gereden hebt met hydractiv, ben je echt een verwend kreng geworden wat maar weinig hobbels accepteert. We hebben nu wel een stuk minder luxe in de auto maar ohhhh zooooveeeel meer comfort.

Ik wil nog wel een paar kleine aanpassingen op mijn C5 en hoop dat ik er samen met jullie uit ga komen. Maar dat vertel ik wel ergens anders op deze site.