Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 Oeps klein foutje, even voorstellen 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Auto: 2.0HDI Business Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 25000
Kleur: Beige

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Oeps klein foutje, even voorstellen
Hallo allemaal, op mijn gemakje nu even op zondag toch maar even voorstellen. In de afgelopen 20 jaar 3 xm's, xsara picasso, c4 coupé en in 2009 mijn eerste c5 2.0 hdi comfort met hydractiv3 gekocht. Wat een geweldige auto was dat. Na 100.000 km was het tijd voor een nieuwe c5 en wilde graag de station hebben. Het liefst wel een diesel met hydractiv natuurlijk. Maar dat werd lastig want dan zit je vast aaan het topmodel met 200pk en de exclusiv uitvoering. met een beetje extra opties kost je dat ruim 50 mile. Dat vond ik toch iets te gortig. Dus maar een exclusiv 1.6 thp besteld met alle opties (pack concerto, ng4 upgrade, bi-xenon enz.)die je maar kan bedenken.
Door fouten van de dealer kwam er tot 3 keer toe een prijswijziging in mijn config. en heb ik uit nijd de auto afgeketst en een ds5 uit de chowroom gekocht. Kon ik gelijk rijden en wat is dat ding veeeeeet! mooi. 200pk sport chiq 19inch sloffen en full options. We hadden wel proefgereden in een diesel maar dit model kon niet proefgereden worden. Op uiterlijk gekocht en dan weten jullie wel hoe laat het werd. Nog geen 50 km gereden waren mijn vrouw en ik er over eens dat die auto echt voor geen meter reed. Vergelijk het met een c5 die je in de hoogste stand zet en dan over kinderkopjes rijden :lol: . Dus toch maar proberen om de auto weer om te ruilen, maar dat was niet een optie. De dealer wilde hem niet en nog sterker geen enkele dealer in nederland wilde de auto hebben. Uiteindelijk na 2 maanden in twente een handelaar gevonden die hem wel graag in zijn showroom wilde hebben. Gelukkg heb ik nog een van de laatste c5 gevonden (in nederland wel te verstaan) met diesel, automaat en hydractiv bij een dealer in twente (toevallig). Zelfde dag ds5 weggebracht en onze nieuwe c5 gehaald. Was een goede leer voor ons. Maar als je een maal in een C5 gereden hebt met hydractiv, ben je echt een verwend kreng geworden wat maar weinig hobbels accepteert. We hebben nu wel een stuk minder luxe in de auto maar ohhhh zooooveeeel meer comfort. :citrofiel Ik wil nog wel een paar kleine aanpassingen op mijn C5 en hoop dat ik er samen met jullie uit ga komen. Maar dat vertel ik wel ergens anders op deze site.

25 nov 2012 09:09
Profiel
C5club Executive
C5club Executive

Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oeps klein foutje, even voorstellen
Jammer dat de DS5 niet beviel; ik vind het ook een misser van Citroen dat ze dat model niet gewoon met het veersysteem van de C5 leveren, want het is om te zien natuurlijk wel een prachtige automobiel, alleen laat het comfort blijkbaar nog veel te wensen over. Nu was dat ook niet de instee van de DS5, maar als ik de testen moet geloven heeft het niet het strakke stuurkarakter van een hard geveerde auto en dan sla je de plank toch wel mis.

i.i.g. veel veilige kilometers met de C5 toegwenst :smt023

C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2

Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country

25 nov 2012 09:25
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]