
even op nieuw voorstellen
Enige tijd geleden kwam ik al op deze site om meer informatie te krijgen m.b.t. het probleem "schokken / inhouden rond de 2000 rpm".
Dat probleem heb ik inmiddels helemaal opgelost

door:
- de geadviseerde NGK-bougies toe te passen,
- dunnere olie (10/30) in de motor te gebruiken,
- alleen Shell V-Power te tanken!
Bovendien heb ik de C5 op Duitse autobanen vaker flink op zijn top getest en dat heeft hem / haar goed gedaan. Ik heb nu een auto die snel optrekt en goede prestaties levert. Ik ben dan ook van mening, dat het schokken m.n. door een vervuiling in de motor komt.
Nu heb ik een nieuw probleem met de C5, die achtern niet meer hoog wil! Ik heb inmiddels begrepen, dat dit probleem meestal te vinden is in een niet (goed) werkende hoogtesensor. Die gaan we nu vervangen en bericht volgt later.
Ik ben blij, dat deze site bestaat met zo veel informatie en nuttige tips voor het technisch goed doorvoeren van reparaties!
Groetjes, Detlef