Caravantrekker stelt zich voor...
Beste allemaal,
Precies een maand geleden werd ik lid van dit forum.
In eerste instantie vroeg ik (heul veul) gebruikerservaringen C5 II 2.0 (benzine) Aut4 rijders, met betrekking tot het caravan-trekken (
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=11346 )
Mede dankzij alle tips/adviezen die daarop volgden heb ik besloten om mijn Xsara Picasso 1.6 i in te ruilen voor een ....DIESEL en wel een C5 II 2.0 HDIF Aut6 Caractere.
Ik ben echt heel erg tevreden over mijn Xsara Picasso, maar mijn "nieuwe" (2e-hands) caravan bleek helaas echt te zwaar voor haar. Een verstandig mens zou dus de caravan hebben omgeruild voor een lichtere.
Jullie kunnen dus de conclusie trekken dat ik dus niet echt verstandig ben...
De caravan moest toch maar wel blijven en dan "moet" er ineens een andere auto komen.
Omdat ik een Citroen in te ruilen had, ben ik (ook) bij Citroen-modellen gaan kijken (ik hoopte dat dit misschien bij een Citroen-dealer wat "voordeel" zou kunnen opleveren). Verder heb ik redelijk wat ervaring in het rijden met Citroens. Heb ooit een 2CV6 Diane gehad en de laatste zes jaar dus een Xsara Picasso. Daarnaast heb ik een bijbaantje als taxichauffeur bij een bedrijf waar echt uitsluitend met Citroen's gereden wordt (voornamelijk C4's waaronder een enkele automaat).
Overigens heb ik ook andere merken bekeken.
Zo kwam ik, vanwege leeftijd/budget en zeker het veersysteem, op het spoor van de C5 II.
Nu rijd ik niet overdreven veel km's en daarom wilde ik eigenlijk een benzine-motor en als het even kon een automaat. Dit laatste vanwege een blijvend zwakke linker-enkel (in lange files is het continue op laten komen en weer intrappen van de koppeling echt heeeel erg vervelend voor mij).
Het allerbelangrijkste bleef natuurlijk de caravan-trek-eigenschappen.
Na een proefrit (met caravan) gemaakt te hebben was ik op zich zeker niet ontevreden, maar had toch nog een beetje twijfel over het trek-vermogen op steile hellingen (bergen/bruggen en zo).
Via de website " caravantrekker.nl " heb ik een aantal testrapporten aangevraagd en uiteindelijk heb ik de beslissing genomen om toch voor een diesel te gaan (hoog koppel bij lagere toerentallen) en bij het zoeken hiernaar kwam ik bij een zesbak-automaat terecht, die weer "betere" overbreng-verhoudingen heeft (voor wat betreft het trekken bedoel ik) dan de vierbak. Caravantrekker.nl geeft zelfs de voorkeur aan de zesbak-automaat, boven de handgeschakelde versie (daarbij uiteraard op de trek-eigenschappen lettend)
Enfin; Aanstaande zaterdag word ik papa van een echt heel erg lekker rood ding.
Iedereen die mij bij mijn keuze heeft geholpen (nogmaals)
heel hartelijk dank!
En euh "Klussie", in onze supergrote gemeente is toch ruimte zat voor 2 "Ladies in Red" hoop ik? (ik zal die naam niet gaan gebruiken hoor, moet tenslotte ook iets origineels bedenken)
Met vriendelijke groet,
Willem
Oh ja, Breakie, het is dus geen 4x4 geworden, maar wel een diesel