Hallo Allemaal,
Na jaren in diverse leasebakken te hebben gereden, heb ik eind 2011 een eigen auto gekocht.
U kent dat wel, garage's langs, internet afstruinen, marktpplaats, autoscout enz enz.
Door een goede vriend werd ik getipt om eens naar een C5 te kijken, een wat oudere met rond de 150.000 op de teller, zijn relatief goedkoop.
Mijn 1e proefrit was bij een garage in Deventer, een C5 break exclusive automaat.
Wat een genot, alsof je in je luie stoel zit, elk hobbeltje vangt de c5 op, en wat een zee van ruimte!
(Het is een stationwagon) wel redelijk geprijst, maar het was de 1e nog maar, dus nog even rondkijken naar andere C5's. Bij een garage in Oldenzaal stonden er 2, de 1e stonk naar natte hond, daar werd je na 1 minutt al beroerd in. De 2e was niet te bekennen, en navraag leerde dat deze binnen op de brug stond, er was een klein defect aan de benzinepomp. Zag er super uit, en een mooie prijs inclusief 4 nieuwe snowtracks.
2 dagen later stond hij klaar voor een proefrit. maar bij het accelereren richting snelweg bokte de motor.
later deed hij dit nog een paar keer. De dealer zou er weer naar kijken, en oplossen. 3 weklen later en vele telefoontjes is de auto uit de verkoop gehaald, hij kreeg het probleem er niet uit...
Weer op zoek, en uiteindelijk weer bij de eerste uitgekomen... De dealer uit Oldenzaal heeft mij wel de 4 winterbanden voor een vriendenprijs geleverd ter compensatie van al het gedoe.
Ik rij nu enkele maanden met mijn nieuwe schatje, en ben er nog steeds helemaal blij mee.
Wel heb ik (met hulp van dit forum, waar een perfecte foto instruktie staat) het deurhengsel aan de binnenkant van de bestuurders deur vervangen, deze brak spontaan af (het zilverkleurige metalen lipje)
Verder zitten er nieuwe ruitenwissers op, meer hoeft er niet te gebeuren.
Heb me al een paar keer verbaasd over de electronica, die heeft af en toe een eigen mening.
Paul.