Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Even voorstellen https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=1&t=1026 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | C5 nooitgedacht [ 12 maart 2007 00:32 ] |
Berichttitel: | Even voorstellen |
Hallo beste C5 enthousiastelingen. Terecht werd ik er op gewezen dat ik me maar eens moest voorstellen. Ik ben Harmen Beskers, Getrouwd en vader van drie kinderen. Woonachtig in Winterswijk Service Manager / Hydrauliek engineer van beroep en dus techneut in hart en nieren Ik heb me bewust nog niet eerder voorgesteld om dat ik zelf nog wel aan mijn aankoop moet wennen. Sommige vooroordelen hebben nu eenmaal even nodig om te slijten. I.v.m. de komst van een kleine (derde) moest ik op zoek naar een andere auto. Onze Seat Cordoba had een achterbank van slechts 123cm breed. Twee kinderstoeltjes en een maxicosi pasten met alle goede wil niet in deze auto. Toen de Skoda Octavia opgemeten deze is slechts 128cm ![]() Dan toch maar eens op zoek naar wat anders. Dit na 5 auto,s uit de VW groep en 500.000 gereden Kilometers. Ik ben toch wel echt gek op de (Duitse) eenvoudige grundlichkeit. ![]() Plots kreeg ik de mogelijkheid een C5 uit de lease over te nemen. Na als eerste een volmondig nee, toch maar eens een proefritje gemaakt en natuurlijk de achterbank opgemeten 137cm breed. Dit gaf bij ons toch wel de doorslag. Alleen 6-7 persoonsauto,s of busjes zijn nog breder. Het betrof een C5 break uit oktober 2003 2.0 16V exclusive met lpg G3 installatie. Iseland Gris ?? lichtblauw metalic De gunstige prijstelling en het feit dat de geschiedenis van deze auto bij mijn schoonvader bekend was maakte de beslissing een stuk gemakkelijker. Tot de koop werd besloten. ![]() Nu 5 weken verder rij ik met veel plezier in de C5 rond en de luxe is enorm! Hierbij vergeleken waren mijn vorige auto,s slechts tractoren. ![]() De lak met Teflon (Flon4000) laten behandelen Set winterbanden op de kop getikt. Ik heb auto in korte tijd goed leren kennen. Na 2 weken hoorde ik ochtends al dat het druklager vervangen moest worden en heb die dag nog net weer thuis kunnen komen. Dat was toch wel even een domper net 2 weken na ontvangst van de auto en slechts 156.000Km dat kan toch niet!? ![]() Na navraag bij de garage besloten de koppeling zelf te vervangen. Problemen met het openen van de achteruit opgelost met dank aan C5club/forum mijn dank! ![]() Demontabele trekhaak weer gangbaar gemaakt. Uitlaatgas storing laten uitlezen, géa©n problemen aangetroffen (Blektron Lichtenvoorde voorheen Oonk Lammers te Winterswijk) ![]() ![]() De deurvakken moet ik nog onderhanden nemen. (deze vallen open) De welbekende lekkende slang vanaf de stuurpomp moet ik nog vervangen. (lekt iets) Er werd mij trouwens verteld dat een koppeling bij Franse auto,s met 150.000Km normaal een keertje stuk gaat? ![]() Zo word mij ook verteld dat ik er op moet rekenen dat ik de wiellagers met 200.000Km wel een keertje vervangen moet?? En de remzuigers achter vast kunnen gaan zitten?? Al met al zaken waar ik wel overheen kom, ook al omdat ik veel zelf repareer.Het is allemaal even wennen. Onderhoud hoort er nu eenmaal bij en ik heb hier geen problemen mee. Ik hoop nog wel even vrij van grote reparaties en kosten te blijven. Wie weet kan ik later een als een echte Citroen fan door het leven. Mvgr, Kritisch gebruiker dat met veel plezier in de C5 rondzweeft ![]() |
Auteur: | Rene [ 12 maart 2007 00:39 ] |
Berichttitel: | |
Welkom! |
Auteur: | Oldenhage [ 12 maart 2007 01:11 ] |
Berichttitel: | Re: Even voorstellen |
Welkom, Citaat: Service Manager / Hydrauliek engineer van beroep en dus techneut in hart en nieren Dan rij je in een auto die je wel aan moet spreken Citaat: Er werd mij trouwens verteld dat een koppeling bij Franse auto,s met 150.000Km normaal een keertje stuk gaat? ![]() Zo word mij ook verteld dat ik er op moet rekenen dat ik de wiellagers met 200.000Km wel een keertje vervangen moet?? En de remzuigers achter vast kunnen gaan zitten?? Het merk koppeling is niet anders dan bij Duiste autos, zo hebben we in bepaalde types Luk koppelingen zitten, wat ook oem is bij heel veel Duiste autos. De levensduur van een koppeling wordt bepaald door de bestuurder van de auto en niet door het land van herkomst. Voor wiellagers idem dito, Remzuigers, die zitten bijna nooit vast, er is wel een merk specifiek kwaaltje, het scheef staan van de remklauwen op de draagarmen. Maar daar hebben we een ander draadje voor op dit forum. Verder veel plezier toegewenst met de auto.. |
Auteur: | Ronald [ 12 maart 2007 01:12 ] |
Berichttitel: | Re: Even voorstellen |
Welkom, Bekeerlingen uit het Duitse kamp doen ons extra veel plezier ![]() Je hebt een aantal C5 eigenschappen al snel op een rij, compliment. 1. Druklager. Helaas, mij ook overkomen en ik ben niet de enige, inderdaad rond de 150k. Vervanging koppeling bij C-dealer rond de 750 euro. 2. Nu een meevaller, een neiuw veertje voor het vallende bakje kost euro 2,13 ex BTW 3. Achterbank. Hier maak je een medelid blij mee, iemand met gezinsplanning vroeg zich af of het derde kinderstoeltje zou passen. 4. Achterruit. Heb je zelf al gevonden. 5. Af en toe uitlaatgasstoring op LPG. Inderdaad geen probleem, is een melding in de computer en gaat vanzelf weer weg. 6. Problemen met wiellagers rond de 200.000 zijn bij mijn weten hier niet bekend. 7. Piepende remmen en vastzittende remklauwen zijn duidelijk bekend, maar hebben een praktische en goedkope oplossing, zoek maar even op het forum. Het lijkt me dat je een hele fijne Franse autotijd tegemoed gaat, veel plezier. Gr. Ronald |
Auteur: | Ronald [ 12 maart 2007 01:16 ] |
Berichttitel: | Re: Even voorstellen |
Oldenhage schreef: Welkom, Citaat: Service Manager / Hydrauliek engineer van beroep en dus techneut in hart en nieren Dan rij je in een auto die je wel aan moet spreken Citaat: Er werd mij trouwens verteld dat een koppeling bij Franse auto,s met 150.000Km normaal een keertje stuk gaat? ![]() Zo word mij ook verteld dat ik er op moet rekenen dat ik de wiellagers met 200.000Km wel een keertje vervangen moet?? En de remzuigers achter vast kunnen gaan zitten?? Het merk koppeling is niet anders dan bij Duiste autos, zo hebben we in bepaalde types Luk koppelingen zitten, wat ook oem is bij heel veel Duiste autos. De levensduur van een koppeling wordt bepaald door de bestuurder van de auto en niet door het land van herkomst. Voor wiellagers idem dito, Remzuigers, die zitten bijna nooit vast, er is wel een merk specifiek kwaaltje, het scheef staan van de remklauwen op de draagarmen. Maar daar hebben we een ander draadje voor op dit forum. Verder veel plezier toegewenst met de auto.. Hihi Johan, bijna gelijk antwoord. Ben het niet met je eens over druklager van koppeling. Ken meerdere gevallen van lager kapot, platen nog prima, allemaal rond de 150. Gr. Ronald |
Auteur: | Citroentje [ 12 maart 2007 01:17 ] |
Berichttitel: | |
Welkom hier op het forum. Is wel mooi om er een hydrauliek-specialist bij te hebben. Ben erg benieuwd hoe je tegen een aantal duscussies aan zal kijken met jouw vakkennis. |
Auteur: | Wimmie [ 12 maart 2007 08:09 ] |
Berichttitel: | |
Welkom hier ![]() Foto's zijn natuurlijk altijd welkom ![]() |
Auteur: | Menno [ 12 maart 2007 08:34 ] |
Berichttitel: | Re: Even voorstellen |
C5 nooitgedacht schreef: Mvgr, Kritisch gebruiker dat met veel plezier in de C5 rondzweeft ![]() Welkom ..... ![]() |
Auteur: | Harm [ 12 maart 2007 08:59 ] |
Berichttitel: | |
Sjees, ben ik een nachtje niet online, meteen een bekeerling! Welkom natuurlijk! Er wonen er trouwens meer in die regio. Dat vraagt om minimeetings met fotobewijsmateriaal! ![]() |
Auteur: | Roman [ 12 maart 2007 09:00 ] |
Berichttitel: | |
welkom ![]() |
Auteur: | citroendreamer [ 12 maart 2007 09:49 ] |
Berichttitel: | |
Welkom !! |
Auteur: | HOverbeek [ 12 maart 2007 14:27 ] |
Berichttitel: | |
Hoi Harmen, in het bijzonder Achterhoekers heet ik extra hartelijk welkom ![]() ![]() Groeten, |
Auteur: | AJ Meester [ 12 maart 2007 19:02 ] |
Berichttitel: | |
Hoi, welkom hier, niets op tegen tegen kritische gebruikers, die komen nl kwaaltjes tegen die een andere negeert. dus krijgen we dankzij jou weer een hoeveelheid informatie die wij weer ons eigen kunnen maken. voor een minimeeting ben ik altijd in groet en veel plezier hier Anne-Jan (Duiven) p.s. ik denk toch maar dat we KPH verplicht moeten stellen. zie vele C5 staan op mijn parkeerplaats loop vaak dan te kijken of het C5club lid is. |
Auteur: | Oldenhage [ 12 maart 2007 19:21 ] |
Berichttitel: | Re: Even voorstellen |
Citaat: Ben het niet met je eens over druklager van koppeling. Ken meerdere gevallen van lager kapot, platen nog prima, allemaal rond de 150. Ik blijf van mening dat een koppelingsplaat, drukgroep of druklager in een Volkswagen, Subaru of Citroen even snel slijt. Het slijten wordt niet bepaald door het merk maar door de berijder. Uiteraard zijn er gevallen bekend van 150.000 waar de koppling vervangen moet worden. Maar diezelfde gevallen zijn mij ook bekend bij 30.000 km. Ook een druklager kapot. (kwestie van je voet op het pedaal blijven houden) Maar ik ken ook C5-en met meer dan 300.000 kilometer met nog steeds dezelfde koppeling. Ik vind het te makkelijk om tye stellen dat je er bijna vanuit kan gaan dat bij 150.000 km de koppleing van de C5 eruit ligt, Overigens was het maar zo... ![]() |
Auteur: | C5 nooitgedacht [ 12 maart 2007 22:30 ] |
Berichttitel: | Koppeling gebruik |
Natuurlijk word de levensduur van de koppeling door het gebruik bepaald. In mijn geval dus niet na te gaan hoe deze gebruikt is. Aangezien ik niet meer zo heel veel rijdt hoop ik er niet achter te komen hoelang deze koppeling mee gaat. ![]() Ik ben echter wel van mening dat er wel een klein druklager voor deze koppeling gebruikt is. De drukgroep en koppelingplaat waren nog in zeer goede conditie. ![]() ![]() Aan Citroen de keus of dit aan hun kwaliteits normen voldoet. ![]() Persoonlijk vind ik dit voor Citroen een gemiste kans om vele vooroordelen te doen bestrijden. Dit bedenkend dat het druklager in productie nog geen 10Euro kost en een lager van het dubbele zou een veel langere levenduur moeten hebben. ![]() De beste modificaties zijn klein en hebben grote positieve invloed. Je kunt het natuurlijk ook zo bekijken. Citroen houd rekening met alle mutsen die vaak en regelmatig met slippende koppeling willen rijden. De koppeling is hier zeker goed tegen bestand ![]() |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |