Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Auteur |
Bericht |
Nodri
|
 Re: C5 met zeebenen.
Neem er dan direct 230000 mee, ples 460000 led lampjes, dan kan het wel uit denk ik als je ze voor NL prijs wegdoet! PS. mocht je gaan, zeg het dan ff, ik heb nog wat vakantiedagen over! 
|
30 jul 2008 15:16 |
|
 |
Eemspoort
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43 Berichten: 347 Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Naar boven
|
_________________ Ook weer een Citroën in het wagenpark! Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
|
30 jul 2008 15:19 |
|
 |
sasso
C5club Rookie
Auto: Geen C, maar DS5
Brandstof: Hybride
Naar boven
|
Nodri schreef: Neem er dan direct 230000 mee, ples 460000 led lampjes, dan kan het wel uit denk ik als je ze voor NL prijs wegdoet!
Kijk maar uit met het meenemen van dergelijke aantallen. Voor je het weet ga je daar mooi "het schip mee in" 
|
30 jul 2008 22:42 |
|
 |
Eemspoort
C5club Bikkel
Naar boven
|
Ojee, daar gaan we met de woord-spelingen! 
_________________ Ook weer een Citroën in het wagenpark! Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
|
30 jul 2008 22:55 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Welkom hier Heeft je C5 niet meer te lijden op het water dan onze C5-en op het land?
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
03 aug 2008 16:32 |
|
 |
Eemspoort
C5club Bikkel
Naar boven
|
Dat valt heel erg mee. De C5 krijgt nooit zout water over zich heen, dat scheelt natuurlijk enorm.  Bovendien word hij regelmatig schoon gemaakt, zodat vuil en andere narigheid geen kans krijgt de auto kwaad te doen. Een goede graadmeter voor mij is de staat van de achterklep. Ik heb hier op het forum vernomen, dat de achterklep een roest-probleem heeft, maar de mijne is punt gaaf, ook na een jaar "op het water" vertoeft te hebben. Maar eerlijk is eerlijk, mijn C5 heeft wel een iets slechter leven, dan de C5-en aan de wal. Het aan en van boord hijsen op zich is niet schadelijk, maar kleine schades aan de lak zijn zomaar gemaakt. En ondanks dat de voiture nooit zout water van dichtbij ziet, krijgt hij wel regelmatig met stof van veevoer, kunstmest, kolen en andere ladingen te maken. Regelmatig reinigen is het devies.  Ondanks alles ziet de C5 er nog steeds knap uit. 
|
03 aug 2008 18:43 |
|
 |
Eemspoort
C5club Bikkel
Naar boven
|
Zo, het is er toch van gekomen. Mijn eerste storing met de C5! Hij staat nu bij de dealer, om uit te zoeken wat er precies aan de hand is. Een week of 5 geleden begon hij met kleine dingetjes, die je nog af zou kunnen doen als "de charme van een citroen". Spontaan viel de Cruise-controll uit en begon hij in te houden. NEt een knipperlicht, dan weer wel, dan weer niet. Erg vervelend, maar als ie even had stil gestaanwas het weer weg. Charme dus, zou men denken. Maar de problemen werden steeds erger, om zomaar weer een paar dagen te verdwijnen. Maar toen had de C5 geen zin meer in spelletjes, hij werd serieus ziek. Inhouden, geen Cruise-controll, uitval van verschillende systemen, verschillende irrelevante foutmeldingen, dan alles weer redelijk goed, enz, enz. Dik een week geleden werd het wel erg vervelend met de storingen en piepjes, dus maar even contact gezocht met de dealer. Deze was bereid om naar de werkplaats te komen om de computer uit te lezen en te resetten. Na daar een klein uurtje te hebben vertoeft, kon ik weer vertrekken, met de mededeling, dat ik binnenkort wel een afgspraak moest maken, want het probleem zou nu wel eventjes weg blijven, maar voor hoe lang? Kortom, probleem was slechts tijdelijk verholpen maar zou zeker terug komen. De volgende dag begon het weer voorzichtig, maar na de accu even afgekoppeld te hebben, reed hij een dikke week zonder problemen, echter ook zonder Cruise-controll en altijd in Eco-mode. Tot gister-morgen. Toen was het hek van de dam. Vrijwel alle systemen vielen uit en aan en uit, enz. De meest essentiële zaken bleven doorwerken. Motor, veer-systeem, stadslicht, remlicht en aansteker bleven het doen, maar knipperlichten, dimlicht, enz hielden er met de regelmaat van de klok mee op. Resetten door de accu af te koppellen had geen effect meer, en hij liet me zelfs staan, nadat ik de motor had uit gezet! Toen ik hem gister-middag eindelijk weer aan de praat had, ben ik direct naar de dealer gereden, alwaar de tests direct weer begonnen. Na alle andere mogelijkheden te hebben uitgesloten, werd de conclusie getrokken, dat de BSI de geest had gegeven en/of de motor-management. Als probeersel ligt de BSI nu in de vriezer, en maandag zetten ze hem weer in de C5. Als die het dan ineens weer probleemloos doet, zou ik in principe weer even vooruit kunnen, maar het probleem is dan dus wel de BSI. Die zal dan vervangen moeten worden, een kostbaar grapje.  Gelukkig had de dealer een leen-wagen voor mij, ik rij nu even in een C3 rond. Niet erg, maar als je een C5 gewend bent, vraag je je toch af waarom mensen een C3 zouden kopen.  Afijn, tot zover de update over mijn C5, die waarschijnlijk het water mist. Hij heeft niet meer gevaren, en nu beginnen de problemen. Opvallend hè. Ondanks deze problemen, die mij bij veel andere auto's gelijk tot aanschaf van een andere auto zouden doen overgaan, ben ik nog erg wijs met mijn C5. Groeten, Ed
|
27 sep 2008 11:56 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
Zou het niet zo kunnen zijn dat je Accu de geest heeft gegeven, omdat ze meteen in de Eco mode springt . ALs het je eerste accu is, dan weet ik het wel zeker, dan krijg je ook dergelijke problemen. ik zou eerst je accu eens laten testen, voordat ze je een nieuwe BSI aansmeren. Scheelt een hoop euro's 
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
27 sep 2008 12:53 |
|
 |
Hertogjan
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47 Berichten: 679 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Mijn idee. Zie mijn relaas in "Vakantie perikelen" bij Algemeen. Zo'n C5 kan moord en brand schreeuwen in geval van een accu die aan z'n eind is/loopt. En je wagen heeft er de leeftijd voor.
|
27 sep 2008 15:51 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
lijkt idd heel veel op accu probleem gooi er maar eens een verse tegenaan, kijken wat hij dan doet

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
27 sep 2008 16:56 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Organummer: 12027 CJ
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
Dat ecomode verhaal, dat geeft wel de doorslag, dat is namelijk iets om je accu te sparen. gezien je wagen gelijk in de ecomode springt, lijkt me dit logisch 
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
27 sep 2008 18:00 |
|
 |
Eemspoort
C5club Bikkel
Naar boven
|
Ah, mijn excuses. Ik was vergeten te vermelden, dat ik dik 6 weken geleden een nieuwe accu heb geplaatst, de oude was leeg (contact vergeten na het aan dek zetten  ) en dus niet te redden. Ik heb voor die tijd nooit problemen gehad. Het Eco-mode verhaal kwam pas voor, na het resetten met de Lexia. Overigens hebben de heren echt wel hun best gedaan bij het uitlezen en proberen te resetten van de BSI. Als iemand aan mijn auto sleutelt, sta ik er altijd met mijn neus bovenop, ik wil alles weten.  Het foutmelding-scherm stond he-le-maal vol! En ze konden niet resetten. Uiteindelijk kregen ze helemaal geen data meer van of naar de BSI. Nu ligt de BSI dus in de vriezer, in de hoop dat we er daarna weer wat mee kunnen, al was het maar om vast te stellen, dat het probleem in de BSI zit. Ik zal minstens tot maandag moeten wachten, voor ik wat meer te horen krijg. Ik kan er alleen maar het beste van hopen. Een nieuwe BSI kost al gauw 800,- euro heb ik me laten vertellen door de monteur, en daar zit ik op dit moment echt niet op te wachten. Toch wel erg, dat 1 lullig kastje voor die auto net zo duur is als een complete, nette BX! 
|
27 sep 2008 18:17 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
Om al dobberend in een zweefauto te zitten, dat moet toch een machtige ervaring zijn Welkom ! Vaar even langs in Nieuw Vennep op 15 november. Via de weg is het lastig, ze zijn al maanden aan het sluetelen aan de weg. gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
27 sep 2008 22:54 |
|
 |
Nodri
|
|
28 sep 2008 11:26 |
|
 |
Eemspoort
C5club Bikkel
Naar boven
|
Het ding ligt letterlijk in de vriezer. Ik ben Groninger, ik bezig geen metaforen, daar ben ik te nuchter voor. Op deze manier word de BSI volledig geresset. Het schijnt dat het ding alles vergeet beneden een bepaalde temperatuur. et zal wel, we zien wel of het zin heeft.
|
28 sep 2008 12:11 |
|
 |
|