Nieuw op dit forum, lees dit draadje ( stel je even voor )
Auteur |
Bericht |
HOverbeek
|
Ja, dat weet ik, tenminste wat er hier aan "dingetjes" gemeldt is heb ik gescand. Ik doelde eigenlijk op uiteindelijke "overall levensverwachting" van een 1.8 G3' er.
Groet en misschien tot morgen,
Harm
|
26 nov 2006 00:53 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
HOverbeek schreef: (het "gas is om op te koken" adagium),
Volgens mij is het juist benzine dat bedoelt is om op te koken......
(zal hier maar eens geen plaatje van een coleman unleaded stove neerzetten)
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
26 nov 2006 10:35 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33549 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Welkom hier 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
26 nov 2006 10:55 |
|
 |
Citroentje
|

Tja, weer een nieuwe. Hoe ik op deze site verzeild ben geraakt? Geen idee, maar opeens was ik er. En omdat ik al een aantal jaren C5 rijdt (2.0 Break automaat 2003) heb ik me maar eens aangemeld. Temeer omdat ik zelf ook nog wel eens wat aan zo'n vehikel pleeg te doen.
Jullie zullen mijn naam nog wel eens tegen gaan komen.
Overigens: tot nu toe reed ik benzine (2x BX, 2x Xantia en nu C5) maar besloot om de volgende C5 een diesel te laten zijn. Wil dat wel eens ervaren. Jaarkilometrage lijkt net boven het kantelpunt te zitten: 30-35k per jaar. Ik verwacht dat-ie begin februari geleverd gaat worden. Een 2.0 Caractère met 6-traps automaat; hoop dat dat een beetje lekker rijdt. Die 4-traps automaat van de benzineversie is trouwens ook prima. Ik rijd al een aantal auto's met automaat omdat ik last kreeg van mijn linker been van het telkens die koppeling intrappen en loslaten in de file. Dit gaat een stuk beter.
Ik wens jullie allemaal veel succes en ik zal net als jullie gaan genieten van dit wondervolle uitwisselplatform
Philippe
|
18 jan 2007 23:55 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Welkom, leuke combi 2.ohdi met 6baks automaat!
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
18 jan 2007 23:56 |
|
 |
Citroentje
|
Harm van Beek schreef: Welkom, leuke combi 2.ohdi met 6baks automaat!
Hoe dat zo: "leuke combi"? Ik heb toch een vrij standaard ding besteld dacht ik.
Ik kreeg bij de bestelling overigens de indruk dat dit nieuw is. In eerste instantie zei de dealer dat de 2.0 diesel een 4-traps automaat had. Ik moest 'm wijzen op de specs in de folder en toen wist-ie het ook...
Philippe
|
19 jan 2007 01:40 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33549 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Harm bedoeld vast de combinatie 6traps automaat met diesel , dat klinkt voor ons als automaat liefhebbers als muziek in de oren , vandaar gewoon een goede keuze ( wat mij betreft iig ) ....
Welkom hier 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
19 jan 2007 08:39 |
|
 |
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
goeie keuze  die 6-traps automaat
_________________ op de oprit: ... (in bestelling) 1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13 1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ... 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit: 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06 C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03 Smart For2 cabrio CDi
|
19 jan 2007 09:02 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
M&M schreef: Harm bedoeld vast de combinatie 6traps automaat met diesel , dat klinkt voor ons als automaat liefhebbers als muziek in de oren , vandaar gewoon een goede keuze ( wat mij betreft iig ) .... Welkom hier 
Psies, dat 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
19 jan 2007 09:04 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Lijkt me inderdaad leuk om eens te proberen.
De 4 traps automaat bevalt mij al heel goed 
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
19 jan 2007 09:29 |
|
 |
Citroentje
|
maeseelek schreef: goeie keuze  die 6-traps automaat
Nou, dat hoop ik ook. Bij de bestelling heb ik lang zitten twijfelen: weer benzine of toch maar diesel. Tot mijn oog viel op die 6-traps... En ja, dan moest ik een flinke opwaardering doen bij de benzineversie voordat ik een 6-bak (automaat dus hè) had en dat had ik er niet voor over. Daarmee was de keuze voor diesel gemakkelijker gemaakt.
Als ik hier op dit forum trouwens lees over de dieseltjes, dan denk ik nu toch zeker een goede investering gedaan te hebben. De dealer krijgt dit ding zeker niet voor de 200k terug in eigendom, en misschien ga ik nog wel veel verder...
|
19 jan 2007 09:47 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
We hebben op het forum diverse dieseltjes boven de 2 ton, mijne staat nu op 245dkm, M&M ergens boven de 270dkm.
Veel plezier in ieder geval ermee!
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
19 jan 2007 09:53 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33549 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Boven de 280 zelfs 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
19 jan 2007 10:23 |
|
 |
Citroentje
|
Harm van Beek schreef: Veel plezier in ieder geval ermee!
Dank je. Dat gaat vast wel lukken 
|
19 jan 2007 11:02 |
|
 |
Citroentje
|
Wimmie schreef: Lijkt me inderdaad leuk om eens te proberen. De 4 traps automaat bevalt mij al heel goed 
Nou, dat dacht ik dus ook toen ik die beschrijving van de 6-bak in de folder zag. Maar omdat ik twijfelde heb ik de dealer om een proefrit gevraagd in een 2.0 diesel 6-bak automaat. Omdat ik eerst wel even zeker wil weten waarin ik mijn centen ga steken.
Eerst gebeurde er niet zoveel met mijn verzoek, maar na enig aanhouden regelde hij zo'n ding ergens en heb ik 'm een dagje meegekregen. Eigenlijk was ik toen wel verkocht (en die nieuwe auto dus ook).
Ik verwacht het ding eerste helft februari. Zal tegen die tijd in het automatendraadje wel wat laten horen.
|
19 jan 2007 13:49 |
|
 |
|