Re: Groetjes uit Finland!
Hi Bobi,
Groetjes uit Ivalo

Ik had het draadje bijna gemist,maar misschien ben ik nog niet te laat.
In maart 2009 heb ik mijn C5 V6 exclusive met 175000 uit NL gehaald. Prijs was 5250 toen, met 175000 op de teller. Dezelfde auto deed hier toen rond de 10.000. De belasting was about 1500, de keuring en platen 280.- Winterwielen en kitka was erbij. Blokverwarming, binnenstopcontact en defa kachel 780.- Dus ik bleef behoorlijk aan de winnende kant.
Ik zou dus toch maar eens goed naar de prijzen vergelijken. Het is redelijk gemakkelijk om vooraf in te schatten wat de belasting gaat doen. Naar mijn ervaring is 10 to 20% af te dingen op geadverteerde prijzen in NL, in Dld nauwelijks. Zweden weet ik niet. En, als je het aandurft, is halen uit Viro ook interessant. Maar dan moet je wel een deskundige meennemen, alle VINs controleren, en heel erg goed oppassen.
Voor mij is de dame eindelijk een auto waarin het heerlijk rijden is, ook op de lange afstanden. Ivalo-Helsinki is 1150 km, wat lekker gaat in 14 uur zonder moe te worden.
Inmiddels heeft de dame bijna 100.000 km erbij gekregen. Behalve normaal onderhoud is er niets kapot gegaan. Afkloppen! Maar het is wel belangrijk dat je een garage vind, die de C5 goed kent. Na een paar mindere ervaringen rij ik tegenwoordig 1300 km heen en weer naar Raahe voor service.

In mijn ondertekening staat een link naar spritmonitor, waar het kostenplaatje tredelijk duidelijk is.
MIjn volgende wordt een C6 trouwens, uit Dld, met een V6 diesel. Het probleem daarbij is dat 90% zwart is, en de rest grijs, en die (gebrek aan) kleur wil ik niet rijden. Valt niet op in de sneeuw.
Ik zou zeggen, kom eens op de koffie