Menno schreef:
wees echter wel strikt met de oliewissel
Ik begrijp het niet zo goed, Menno?? Wil je zeggen dat het voorziene interval van 20.000 km niet voldoet? Ik ga sowieso alle 10.000 km (omdat ik 20.000 km gewoon te lang vind, hoewel ik nu blijkbaar 30.000km/jaar rijd) maar dan gooien ze er uiteraad halfsynthetische op. Nu is er toevallig volsynthetische in gedaan en twijfelde ik om toch de voorziene 20.000 km te wachten. Raad je me dat dan af?
Wat dat tunen en de 1.6 HDi betreft hebben jullie gelijk hoor. Hier in BE scheelt de 2.0 HDi inderdaad 500 euro eenmalige inschrijvingsbelasting en 100 euro jaarlijkse wegenbelasting. Als je vind dat de 1.6 HDi niet voldoet (ik vraag telkens een volle dag testrit) dan kijk je toch uit naar een 2.0 HDi. Voor de volgende (PH3 maar nog niet voor morgen) die toch wel weer iets zwaarder is, ben ik er nog niet uit. Van mijn huidige 1.6 HDi ben ik in elk geval héél tevreden. Ik kom uit een C4 1.6 HDi van 92 pk (die is iets lichter, ik weet het) en die was ook niet getuned. In België is tuning trouwens niet echt reglementair!
Proficiat trouwens met je C5 en welkom!!