Auteur |
Bericht |
js
|
 Re: c5 onbetouwbaar.
c5maarten schreef: Welkom op het forum! Jammer dat je al zoveel pech hebt gehad met je C5! Kmstand en klepstoters wil niets zeggen, sprak afgelopen weekend met een c5 ph2 eigenaar waarvan de auto net 50,000 gelopen had en hij had ook al het klpstoter probleem! Hoop dat je hier op het forum toch wat bruikbare info kan vinden mbt het oplossen van je problemen! Veel plezier  Was dat ook een 2.016v dan moeten er meer zijn die dit hebben zijn die klepstoters bij een 2.016v niet goed dan dat ze bij vernieuwen 1.816v er in doen. Ik heb een jaar 10w40 gereden bij de beurt hebben ze er 5w40 in gedaan heb ik mazzel gehad met te dikke olie.
|
02 sep 2008 20:19 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: c5 onbetrouwbaar?
De mijne hikt en stoot als ik bij 2000 toeren het gas los laat, dit word ook verweten aan de klepstoters, heeft net een ton gelopen.
ik heb er nu 5W40 in zitten, ze adviseerden mij 0W40.
ik laat het mooi zo, vind het wel best.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
02 sep 2008 21:31 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: c5 onbetrouwbaar?
had mijn eerste storing vandaag de broer van bin laden was in het spel mijn gsm zei: accu laden 
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
02 sep 2008 22:22 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: c5 onbetouwbaar.
js schreef: c5maarten schreef: Welkom op het forum! Jammer dat je al zoveel pech hebt gehad met je C5! Kmstand en klepstoters wil niets zeggen, sprak afgelopen weekend met een c5 ph2 eigenaar waarvan de auto net 50,000 gelopen had en hij had ook al het klpstoter probleem! Hoop dat je hier op het forum toch wat bruikbare info kan vinden mbt het oplossen van je problemen! Veel plezier  Was dat ook een 2.016v dan moeten er meer zijn die dit hebben zijn die klepstoters bij een 2.016v niet goed dan dat ze bij vernieuwen 1.816v er in doen. Ik heb een jaar 10w40 gereden bij de beurt hebben ze er 5w40 in gedaan heb ik mazzel gehad met te dikke olie. Dat is ook een 2.0 16v! Mijne 2.0 16v heeft het zelfde probleem, maar wel al bijna 300000 gelopen Ik ga ook bij mijn volgende beurt 5w40 erin knikkeren of 0w40, even experimenteren, de 10w40 wat er nu inzit is echt te dik!
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
03 sep 2008 19:49 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: c5 onbetrouwbaar?
en hoe is het met het olie verbruik, dat heeft ook met de klepstoters te maken.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
03 sep 2008 21:53 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: c5 onbetrouwbaar?
ms-c5 schreef: en hoe is het met het olie verbruik, dat heeft ook met de klepstoters te maken. Volgens mij heeft dat meer met de algemene staat van de motor te maken en niet zozeer met de stoters. Want als je de olie van 10w40 naar 5w40 gaat brengen wil dat alleen zeggen dat de olie dunner is bij lagere temperatuur (Net starten van motor of in de winter) en de optimale smeereigenschappen en temp zijn het zelfde, dat verklaart het 40 gedeelte.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
05 sep 2008 14:43 |
|
 |
THEFXR
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03 Berichten: 590 Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Naar boven
|
 Re: c5 onbetouwbaar.
c5maarten schreef: Dat is ook een 2.0 16v! Mijne 2.0 16v heeft het zelfde probleem, maar wel al bijna 300000 gelopen Ik ga ook bij mijn volgende beurt 5w40 erin knikkeren of 0w40, even experimenteren, de 10w40 wat er nu inzit is echt te dik! Ik vind dat toch een prestatie 3 ton met 2.0 LPG halen, mijn motor haalt dat niet meer.
|
05 sep 2008 19:32 |
|
 |
THEFXR
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03 Berichten: 590 Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Naar boven
|
 Re: c5 onbetrouwbaar?
c5maarten schreef: ms-c5 schreef: en hoe is het met het olie verbruik, dat heeft ook met de klepstoters te maken. Volgens mij heeft dat meer met de algemene staat van de motor te maken en niet zozeer met de stoters. Want als je de olie van 10w40 naar 5w40 gaat brengen wil dat alleen zeggen dat de olie dunner is bij lagere temperatuur (Net starten van motor of in de winter) en de optimale smeereigenschappen en temp zijn het zelfde, dat verklaart het 40 gedeelte. Ik heb 0w30 erin, vanwege de klepstoters.
|
05 sep 2008 19:33 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: c5 onbetrouwbaar?
ik weet niet of hij onbetrouwbaar is er zit net 194.000 op en geen problemen 
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
06 sep 2008 08:40 |
|
 |
joopbos
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 sep 2008 12:54 Berichten: 152
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Naar boven
|
 Re: c5 onbetrouwbaar?
De betrouwbaarheid van auto's wordt geregistreerd door een Britse verzekeraar van auto-onderhoud. Citroen doet het niet slecht (7e plaats in de top 100, tussen de Japanners) - zie http://www.reliabilityindex.co.uk/top10.html ook interessant is de staart van de top 100, de zgn. 'worst performers' http://www.reliabilityindex.co.uk/top10 ... 9010848601. Met onverwachte uitkomsten.... Wat betreft het (lichte) schokken bij 2000 toeren: tank een benzine met octaangetal 98. Zie instructieboekje pagina 118: 'Hoewel benzinemotoren geschikt zijn voor RON 95 brandstof, adviseren wij u, om voor meer rijcomfort RON 98 te tanken (alleen benzinemotor).' 'Meer rijcomfort' heeft waarschijnlijk betrekking op het (lichte) schokken bij 2000 toeren. De C5 loopt iets zuiniger op 98, dus in kosten t.o.v. 95 zal het weinig uitmaken.
|
13 sep 2008 13:28 |
|
 |
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15 Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
 Re: c5 onbetrouwbaar?
neemt niet weg dat volgens dat onderzoek de A4 wel betrouwbaarder is dan de c5 (terwijl audi in de worst 10 staat. De mondeo is helemaal betrouwbaar. en de mercedes C weer minder betrouwbaar. (maar scheelt niet veel met de c5) (ik vergelijk maar even directe concurrenten met elkaar met ruwweg dezelfde tijdsperiode en dezelfde prijs/klasse)
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
13 sep 2008 21:56 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: c5 onbetrouwbaar?
joopbos schreef: Wat betreft het (lichte) schokken bij 2000 toeren: tank een benzine met octaangetal 98. Zie instructieboekje pagina 118: 'Hoewel benzinemotoren geschikt zijn voor RON 95 brandstof, adviseren wij u, om voor meer rijcomfort RON 98 te tanken (alleen benzinemotor).' 'Meer rijcomfort' heeft waarschijnlijk betrekking op het (lichte) schokken bij 2000 toeren. De C5 loopt iets zuiniger op 98, dus in kosten t.o.v. 95 zal het weinig uitmaken. Nou rij ik met RON >100..... En ook ik heb last van het schokken.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
14 sep 2008 21:25 |
|
 |
joopbos
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 sep 2008 12:54 Berichten: 152
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Naar boven
|
 Re: c5 onbetrouwbaar?
Sinds ik RON 98 tank is het probleem verdwenen... Vreemd dat het bij LPG (octaangetal 112) ook voorkomt. Is het een Eurogas installatie?
|
15 sep 2008 22:16 |
|
 |
|