Dag duitser, welkom franse
De ene verklaard mij voor gek, de andere weet misschien niet wat te zeggen, uiteindelijk gaat het om wat ik leuk en goed vind.
Mijn naam is Thomas, 57 jaar jong, vader van 3 dochters, opa van 2 kleinkinderen, al 36 jaar gelukkig en getrouwd met dezelfde vrouw, werkend bij een groothandelaar in sanitair en verwarmingsartikelen
Heb heel veel diverse auto's, merken en modellen mogen rijden vanaf mijn 20ste jaar maar zal mij beperken tot de laatste 3 die ik heb gehad.
- Alfa Romeo 156 2.0 16V, 8,5 jaar in mijn bezit geweest
Gekocht met 90.000km, verkocht met 235.000km

-BMW E46 328i, 5,5 jaar in mijn bezit geweest
Gekocht met 128.000km, verkocht met 230.000km

- Mercedes C200 Kompressor, 6 maanden in mijn bezit

Laatstgenoemde was geen suc6 daar heb ik, ondanks de lage km stand van 150.000km en het netjes bijgehouden onderhoudsboekje, erg veel problemen en onkosten mee gehad, en nog zou gaan krijgen, waardoor ik besloot om deze weg te doen.
Wat nu? Normaal gesproken altijd italiaans en duits gereden.
Na zoeken op het Net kwam ik bij een Nissan Dealer bij mij in de stad hel volgende model tegen:
- Citroen C5 2.0 16V Exclusive

1ste eigenaar, altijd in de garage geslapen, altijd in onderhoud geweest bij de Nissan Dealer (onderhoudsboekje aanwezig) lage km stand zoals de foto laat zien.
Deze auto wordt geleverd met een nieuwe APK keuring en een nieuwe distributieriem en wat daarbij nog nodig mocht zijn. Daarnaast krijg ik nog 3 maanden Bovag garantie erbij.
De auto ziet er smetteloos uit van buiten en binnen, geen rare plekken of wat dan ook. Het enige wat ik kon zien was dat een glaasje van een mistlamp mogelijk door steenaanslag een streep over de breedte had maar niet was gebroken. Mogelijk dat ik deze direct zal gaan vervangen.
Heb ik ooit een franse gehad? Zekers ..... een BX 1.6 automaat als ik het nog goed heb.
Dat was absoluut geen suc6 waardoor ik nooit meer een franse had gekocht.
Nu toch overstag, de C5 was ook al mijn keuze voor de Mercedes echter durfde ik de stap niet te doen: stom misschien maar goed ..... uiteindelijk toch eentje gekocht.
Ik hoop hier veel te leren over het model om er wat wijzer in te worden, eerst maar de diverse boekjes lezen over hoe alles werkt: ik hoop hierin meer geluk te hebben dan in mijn laatste model.
Mvrhr
Thomas