Amsterdam heeft er een 'nieuwe' C5 bij!
't Is er dan uiteindelijk toch van gekomen: vandaag onze 'nieuwe' C5 opgehaald.
Ik ben al jaren Citroennist, maar ben daar niet te principieel in. Dat neemt niet weg dat er al een flinke rij Troenen de revue passeerde: (veel) BX-en, twee Visa's, drie XM's, twee Xsara's, en een AX, dus ik mag me zelf best liefhebber noemen

De laatste vier jaar ging ik voor de daily driver echter vreemd met een Saab 900 cabriolet. Om jullie gerust te stellen: gelukkig wel met een BX (1985 14E) en een GSA (1980 Pallas) in de winterstalling.
Maar toen kwamen de kinderen... Eentje ging nog wel, maar nu junior nummer twee zich heeft aangediend werd die Saab toch wel heel onhandig. Dus: kogel door de kerk, Saab op Marktplaats en op zoek naar wat anders. Nu wilde het geval dat een hele goede vriend vrij overtuigd C5 reed. In vergelijking met de Saab niet echt spectaculair of sportief, maar als ik er eens in reed was dat toch allemaal wel heel erg comfortabel, gemakkelijk en vooral RUIM!

Lang verhaal kort: ik ging op zoek naar een C5. Ik liep een prachtige Bleu Mauritius Exclusive van eerste eigenaar mis (dat ding was full options, tot en met leer, navi en JBL toe) door mijn eigen getreuzel. Door die blauwe Exclusive had ik wel een duidelijk beeld gekregen van wat ik zocht: een Phase 1 (mooier) Exclusive met een beige interieur, met een zo laag mogelijke kilometerstand. Na wat zoekwerk belandde ik uiteindelijk bij een smetteloze maar veel te dure 2-liter automaat Exclusive met Pack Ik-kan-niet-parkeren (parkeersensoren) in Vert Longchamps met een beige interieur.

Na een heel stevig robbertje vechten over de prijs kon ik de wagen vanochtend voorzien van een verse APK, ophalen. Hij staat hier nu voor de deur chique te zijn in z'n Vert Longchamps lak. Ik ben benieuwd welke avonturen we er allemaal mee gaan meemaken

maar voorlopig kan ik een flinke grijns niet onderdrukken...
Maurice
PS: nu ik er zo over nadenk: als ik er een Xantia bij koop heb ik het hele middenklasse-gamma van 1979 tot aan 2005 compleet