Ik heb het meest last van de ellende die mensen veroorzaken omdat ik, en velen hier met mij denk ik, weer eens in beweging moet komen om uit te leggen dat een auto geld kost en onderhoud nodig heeft.
Hoeft niet, hoor.
JHV schreef:
Weet je, gewoon lekker gaan rijden in je auto Bij vragen hier komen en niet voor elke klacht of probleem gelijk naar een garage gaan.
Dit onderschrijf ik zeker niet. Wat mij betreft: meteen naar de vakman. Dealer dus.
31 okt 2011 11:08
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Toch niet helemaal mee eens, sommige dingen zijn prima zelf te verhelpen, en drukt de kosten zogezegd. Anderzijds een regelmatige inspectie van een expert is nooit verkeerd, alleen moet het budgetair wel allemaal passen natuurlijk....
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
31 okt 2011 11:27
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Dit onderschrijf ik zeker niet. Wat mij betreft: meteen naar de vakman. Dealer dus.
Vakman ben ik mee eens, maar dat hoeft niet de dealer te zijn in mijn situatie is de Dealer vlakbij zeker geen vakman.
En mijn garage wel
_________________ ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
@ Peebee. Ieder kijkt daar anders tegen aan. Ik kan, en wil, helemaal niets zelf doen aan die auto. Past het budgettair niet meer, dan rij ik in de verkeerde auto en koop ik wel een Suzuki Alto. Bij wijze van spreken dan, hè.
@ Duck. Kunnen we ons vinden in een "goede" dealer? Ik heb trouwens nog nooit een slechte dealer meegemaakt. Maar dat kan ook komen doordat ik te weinig kennis heb om dat te beoordelen.
Moet het hier met Rowi eens zijn ... Behalve dan die Alto
_________________ Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
31 okt 2011 11:47
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Ik ben het natuurlijk ook met Rowi eens, bij problemen naar de dealer of je vakman. Meten is weten roepen we hier vaak toch? Waar ik op doelde opeens een storingsmelding die daarna weg blijft, een ruit die opeens niet helemaal zakt, switch in de stekker van de trekhaak geeft storing etc etc. Dat soort dingen kun je hier lezen en zelf iets aan doen. Of met meer info naar de dealer of je vakman gaan. En soms hoef je er ook niks aan te doen. De melding bij onze auto dat het ruitensproeierreservoir leeg is, is zonder bijvullen opgelost! Geen meldingen meer gekregen!! En met de tips van dit forum zou ik het pompje zo kunnen vervangen. Maar dan moet je idd een keus maken om sommige dingen zelf te kunnen/willen doen. En enige technische feeling hebben natuurlijk!
Alto is wel erg extreem als voorbeeld , dat was wel even schrikken om te lezen dan een C5 rijder daar aan kan denken en schrijven Misschien een mind-control traininkje wanneer je daar veel last van krijgt?
Ik kan, en wil, helemaal niets zelf doen aan die auto. Past het budgettair niet meer, dan rij ik in de verkeerde auto en koop ik wel....
Dat is het...je KUNT en WILT niets zelf doen aan de auto. Er zijn ook mensen die dat wel KUNNEN en ook DOEN en daardoor een budget vrij houden om auto te rijden. (Zou ik het zelf niet kunnen, kon ik denk ik geen enkele auto rijden met de prijzen van vandaag voor brandstof en onderhoud, ook een Alto werd dan lastig.....)
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Heren goede middag Als eerste ging dit topic toch over een net gekochte 2.0 hdi, en zijn voorstellen daarbij. Ik krijg nu het idee dat dit topic gaat over of je wel of niet naar een vak garage of dealer gaat of het zelf doet en wat het dan kost. laten we aub on topic blijven en de topic starter met raad en daad bij staan.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
En aan de TS: geen zorgen, je hebt een prima auto gekocht. Mijn eigen ervaringen zijn prima, er is best wel eens wat, maar ik denk niet dat dit (veel) meer is dan bij andere merken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum