Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 







Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 In blijde afwachting 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 jan 2010 00:10
Berichten: 517
Woonplaats: België - Denderstreek
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: In blijde afwachting
Menno schreef:
wees echter wel strikt met de oliewissel


Ik begrijp het niet zo goed, Menno?? Wil je zeggen dat het voorziene interval van 20.000 km niet voldoet? Ik ga sowieso alle 10.000 km (omdat ik 20.000 km gewoon te lang vind, hoewel ik nu blijkbaar 30.000km/jaar rijd) maar dan gooien ze er uiteraad halfsynthetische op. Nu is er toevallig volsynthetische in gedaan en twijfelde ik om toch de voorziene 20.000 km te wachten. Raad je me dat dan af?

Wat dat tunen en de 1.6 HDi betreft hebben jullie gelijk hoor. Hier in BE scheelt de 2.0 HDi inderdaad 500 euro eenmalige inschrijvingsbelasting en 100 euro jaarlijkse wegenbelasting. Als je vind dat de 1.6 HDi niet voldoet (ik vraag telkens een volle dag testrit) dan kijk je toch uit naar een 2.0 HDi. Voor de volgende (PH3 maar nog niet voor morgen) die toch wel weer iets zwaarder is, ben ik er nog niet uit. Van mijn huidige 1.6 HDi ben ik in elk geval héél tevreden. Ik kom uit een C4 1.6 HDi van 92 pk (die is iets lichter, ik weet het) en die was ook niet getuned. In België is tuning trouwens niet echt reglementair!

Proficiat trouwens met je C5 en welkom!!

_________________
Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)


19 nov 2010 23:12
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33541
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: In blijde afwachting
Ja hoor die voldoet ... maar een 1.6 is nu eenmaal 'gevoelig' dus niet oprekken :)
Om de 10K kan uiteraard nooit kwaad, ik doelde op 20K --> ;)

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


19 nov 2010 23:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: In blijde afwachting
Mijn vorige C5 was een Ph2 1.6HDIF.

Er zijn gruwelverhalen in omloop over de 1.6HDI(F) dieselmotor met turbo van Citroen en Peugeot en ze zijn helaas allemaal waar.

De turbo is een zwak punt en bij niet tijdig verversen van de olie is er een grote kans dat de turbo een erg korte levensduur heeft, hoewel er ook turbo's zijn gesneuveld twee weken na de vervanging.

Ik heb er goed mee gereden, net als Roman, maar we hebben allebei altijd keurig op tijd de volsynthetische olie ververst.

Ik neem altijd Shell Helix Ultra volsynthetische olie mee uit de supermark in Frankrijk voor rond de 30 euro voor 5 liter.

Ik liet de olie verversen bij de officieële beurt om de 20.000km, maar tussendoor ververste ik de olie zelf ook nog een keer met hulp van een zuigpompje.

Uiteindelijk heb ik de 1.6 vervangen omdat ik toch liever een automaat had.
Het inruilen was nog wel een probleem omdat niet iedere dealer zat te wachten op een 1.6

Een nadeel van de 1.6 vond ik wel de trekkracht onderin.
Met mijn Bora 1.9TDI kon ik zonder problemen een rotonde om in z'n 3, bij de C5 1.6 moet dat in 2.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


20 nov 2010 12:37
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 10 nov 2010 21:39
Berichten: 13
Auto: Citroen C5 Break 1.6hdi Ligne Prestige
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 123000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: In blijde afwachting
Inmiddels een paar dagen verder en ik heb nog wat aanvullende vragen over mijn C5ph2 Ligne Prestige uit 2005:

- Van de afneembare trekhaak is geen sleutel bijgeleverd. Kan ik achterhalen of daar een reservesleutel voor te bestellen is? Of bestaan er lopers voor dergelijke systemen?

- De originele navigatie-cd's ontbreken. Er wordt nog gekeken of die ergens te vinden zijn. Mocht dat niet het geval zijn, wat zijn dan mijn opties? Zijn die na te bestellen en wat betaal je dan? Of zijn er goedkopere mogelijkheden?

- In het telefoongeheugen staat een waslijst aan nummers van de vorige eigenaar. Kan ik die wissen? In de beschrijving kan ik dat niet terugvinden.

Alvast hartelijk dank voor de eventuele hulp.


21 nov 2010 16:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.