
Re: Mijn eerste ervaringen met Citroën
Zoals ik al beloofd had in mijn voorstelling hierboven, zou ik nog even laten weten hoe het met het verhelpen van de storingsmelding van mijn C5 zou vergaan. Bij deze dus.
Afgelopen maandag (12-04) hebben ze bij AutoVitel dus het betreffende onderdeel besteld.
Dinsdagmorgen rond 10:30 uur heb ik even gebeld en het was inmiddels al binnen. Ik kon even langskomen en het zou vervangen worden. 's Middags kon ik pas weg en om ca. 14:00 uur was ik bij AutoVitel in Waalwijk.
Zodra de monteur (inderdaad, Alex) mij zag kwam hij naar mij toe, heeft de auto naar binnen gereden en is meteen begonnen.
Wat ik nog niet eerder vermeld had: toen ik een proefrit met de auto maakte zaten er een navigatiesysteem en een carkit in. Bij de koop heb ik gevraagd of deze er uit gehaald konden worden. Dit is dan ook heel netjes gedaan. Maar..... toen ik de auto ophaalde en naar huis reed zagen we onderweg pas dat de strip die boven- en onderkant van het dashboard scheidt, gescheurd was. Het bleek dat de carkit zo strak tegen de strip aan was gemonteerd dat deze dus gebarsten was maar door de druk van de carkit tegen de strip geen beweging vertoonde. Dat deze gescheurd was hadden we dus niet gezien om dat de scheur precies achter de carkit zat.
Toen ik thuis kwam hebben we meteen gebeld over de storing èn meteen verteld dat de strip gescheurd was. De volgende dag, toen ik terug was bij AutoVitel is mij toen verteld dat het wel opgelost zou worden.
Inderdaad, deze strip was ook binnen en ging er nu als eerste in. Toen was het de beurt om de storingsmeldingen te verhelpen.
Alex installeerde zich op de bodem van mijn C5 en heeft het gehele gaspedaal er uitgehaald...
Ik dacht dat alleen de sensor vervangen zou worden?
Tja, helaas, dat gaat niet. Deze zit vast gemonteerd op het gaspedaal dus dat hele ding werd vervangen.
Toen dit gedaan was kwam Alex met een gekneusde ruggewervelkolom (tenminste, wanneer ik me zo in een auto moet wurmen zou ik die er denk ik wel aan overhouden) uit mijn auto en heeft de boel gereset.
3 minuten later zou de auto zich volledig hersteld hebben.
Hij heeft hem getest en er was van geen enkele storing meer iets te merken.
Hij blij dat het verholpen was, en ik nog veel blijer!
Reparatie gaspedaal: garantie.
Kosten strip: gratis; voor de pech die ik al had met de auto èn omdat er door mijn introductie hier op het forum een aantal positieve reacties over AutoVitel waren binnengekomen.
Kijk, dat vind ik nou een mooie service. Er wordt niet alleen vertèld dat de klachten opgelost worden maar ze wòrden ook daadwerkelijk opgelost. En in mijn geval heb ik bij dit bedrijf in een hele korte tijd dus niet alleen 2 auto's gekocht maar tevens een vertrouwd gevoel gekregen.
Bij dit bedrijf zal ik ook zeker mijn auto in onderhoud houden.
Uit ervaring weet ik inmiddels dat de service die ze mij verleend hebben echt niet overal zo is.
Ja, bij AutoVitel weten ze het wel.
Dit bedrijf zou ik met een gerust hart aan iedereen aan durven raden.
En dat zal ik ook zeker doen.
AutoVitel, topservice
Bedankt.