Re: Hij komt niet meer omhoog !!

Let wel op, als je deze klus doet, na afloop moet je het vloeistof (LDS) tankje onder 0.5 bar druk zetten om te zorgen, dat hij goed gaat pompen, anders heb je de kans dat hij verbrand.
door kees05
05 jun 2026 09:29
Reacties: 69
Weergaves: 108139
Spring naar bericht

Re: Hij komt niet meer omhoog !!

De kans is groot, dat de koolborstels en grondplaat van de pomp vervuild is!
De storing kunnen daaruit voorkomen.
Het is raadzaam om daar aandacht aan te besteden, voordat de 40A zekering v.d. pomp eruit vliegt.
door kees05
04 jun 2026 10:37
Reacties: 69
Weergaves: 108139
Spring naar bericht

Re: volgende C5 gekocht: hoogte balance is verkeerd en auto danst

De normale hoogte voor is +- 73 cm vanaf de grond tot het midden van de boog van het voor spatbord, achter mag hij een centimeter lager staan.
Wat in die andere post en mijn commentaar daarin is ook mogelijk.
Groet,
Kees.
door kees05
03 jun 2026 21:25
Spring naar bericht

Re: volgende C5 gekocht: hoogte balance is verkeerd en auto danst

Dit moet normaal gesproken met de Diagbox gecorrigeerd worden.
door kees05
02 jun 2026 15:32
Spring naar bericht

Re: wagenhoogte stellen c5 X7 2.0 rfj

Dit is een regelmatige fout bij de 2.0, als er aan de linker draagarm gewerkt wordt, schijnbaar verdraaid de hevel op de sensor makkelijk in de verkeerde positie, zonder daar acht op te slaan.
door kees05
19 apr 2026 16:26
Reacties: 14
Weergaves: 13913
Spring naar bericht
door kees05
17 apr 2026 11:43
Reacties: 14
Weergaves: 13913
Spring naar bericht

Re: wagenhoogte stellen c5 X7 2.0 rfj


Ohh, hij ligt te laag, in je eerste post zei je, dat hij te hoog stond!
Zeer waarschijnlijk zit het stangerje van die klem aan de stabilisator as naar de hoogte sensor in de verkeerde positie. Je moet de hevel van die sensor verdraaien van hoog naar laag, of andersom t.o.v. hoe hij nu staat en dan ...
door kees05
17 apr 2026 10:55
Reacties: 14
Weergaves: 13913
Spring naar bericht

Re: wagenhoogte stellen c5 X7 2.0 rfj

Ohh, hij ligt te laag, in je eerste post zei je, dat hij te hoog stond!
Zeer waarschijnlijk zit het stangerje van die klem aan de stabilisator as naar de hoogte sensor in de verkeerde positie. Je moet de hevel van die sensor verdraaien van hoogte naar laag, of andersom t.o.v. hoe hij nu staat en dan ...
door kees05
17 apr 2026 10:54
Reacties: 14
Weergaves: 13913
Spring naar bericht

Re: wagenhoogte stellen c5 X7 2.0 rfj

Ik heb je een PB gestuurd.
door kees05
15 apr 2026 11:09
Reacties: 14
Weergaves: 13913
Spring naar bericht

Re: wagenhoogte stellen c5 X7 2.0 rfj

Daarom stelde ik deze vraag, want dit probleem kan ontstaan zijn, nadat b.v. de onderste draagarm vervangen is of i.d. en dan de positie veranderd v.d. clamp op de stabilisator as.
Als dan de hoogte buiten de specificatie ligt krijg je hem niet goed met de diagbox.
Deze maat is voor voor tussen de ...
door kees05
15 apr 2026 09:41
Reacties: 14
Weergaves: 13913
Spring naar bericht

Re: wagenhoogte stellen c5 X7 2.0 rfj


Jammer, dat je geen antwoord op m'n vraag geeft.....
Maar goed, je hebt voor de metingen onder het v en a subframe 4 vlakjes, deze maat =K, tot aan de grond.
Daarnaast heb je de maat nodig van het midden van het wiel tot de grond deze maat =R
In de Diagbox voer je voor de voorzijde 320 -(R-K) in ...
door kees05
14 apr 2026 22:28
Reacties: 14
Weergaves: 13913
Spring naar bericht

Re: wagenhoogte stellen c5 X7 2.0 rfj

Jammer, dat je geen antwoord op m'n vraag geeft.....
Maar goed, je hebt voor de metingen onder het v en a subframe 4 vlakjes, deze maat =K
Daarnaast heb je de maat nodig van het midden van het wiel tot de grond deze maat =R
In de Diagbox voer je voor de voorzijde 320 -(R-K) in. Voor de achterkant is ...
door kees05
14 apr 2026 21:16
Reacties: 14
Weergaves: 13913
Spring naar bericht

Re: wagenhoogte stellen c5 X7 2.0 rfj

Waardoor is dit probleem ontstaan?
Als er niet iets bijzonders is gebeurd, kun je de klem op de stabilisator as wat bijstellen, maar merk eerst de positie voordat je hem versteld!
Let wel op, dat je niet onder de auto werkt, zonder aan je veiligheid te denken.
Dit zijn werkzaamheden, die je ...
door kees05
14 apr 2026 11:14
Reacties: 14
Weergaves: 13913
Spring naar bericht

Re: Sensors hoogteregeling

Je kunt beter een algemene vraag stellen, JW is al langere tijd niet meer op dit forum. Daarnaast is het belangrijk of het een 4 of 6 cylinder is.
door kees05
14 apr 2026 09:44
Reacties: 32
Weergaves: 61743
Spring naar bericht

Re: Storing Handrem/ABS/ESP na lossen rempedaal

Ja, zoals ik je bericht las, dacht ik halverwege al, je remlicht schakelaar is aan vervanging toe!
door kees05
09 apr 2026 17:20
Reacties: 2
Weergaves: 6417
Spring naar bericht