Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:40
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 162000
Kleur: Grijs
Locatie: friesland
Omdat mijn stuurbekrachtingsslang zweet is het advies om deze te vervangen, (geen prijsopgave gehad ivb drukte), weet iemand wat dat
zal gaan kosten, hoorde bedragen van 600 euro, maar dat kan toch niet waar zijn,voor een slangetje...?
enne is vervangen echt nodig,om een beetje zweten?
zal gaan kosten, hoorde bedragen van 600 euro, maar dat kan toch niet waar zijn,voor een slangetje...?
enne is vervangen echt nodig,om een beetje zweten?
Berichten: 327
Lid geworden op: 05 jul 2008 22:58
Auto: C5 Break 1.8 16V difference II
Opties: zie onderschrift
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09879
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 94400
Kleur: gris fulminator
Locatie: Arnhem
ben wel benieuwd naar het antwoord aangezien ik deze opmerking ook heb gekregen tijdens de citroen winter controle.
Citroen C5, 1.8i 16V difference II, break : 2004
update naar Exclusief:
- instap verlichting
- portier verlichting
- 16" Hungaro velgen
- xenon H7 4300 K
- instaplijsten
- audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers)
- LED DRL
--------
ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak
update naar Exclusief:
- instap verlichting
- portier verlichting
- 16" Hungaro velgen
- xenon H7 4300 K
- instaplijsten
- audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers)
- LED DRL
--------
ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak
Berichten: 923
Lid geworden op: 28 mar 2007 12:07
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart
Locatie: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Ik hoorde op de meeting van zat. iemand vertellen dat hij een slang heeft laten maken bij een hydroliek bedrijf voor een paar tientjes. Er kunnen problemen komen met apk.
groet'n hans.
tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
C5club extreme Fan


Berichten: 176
Lid geworden op: 13 apr 2008 23:33
Auto: C5 Ph 3 Tourer 2.0
Opties: standaard
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11533
Productienummer: 10055
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 231000
Kleur: Gris metallic
KPH: Achter
Locatie: Amersfoort
Hallo,
Die van zaterdag dat blijkt ikke te zijn
Ik heb inderdaad de slang er zelf vanaf gehaald en bij een zgn slangenboer er een nieuw stuk op laten zetten Kostte me 36 euro voor het zettenen materiaal incluis..
(dit kan elders afwijken hoor) (shoppen loont)
De slangenboer vertelde dat het misschien wel mogelijk is om de klem opnieuw te persen . Ik heb echter gekozen voor een nieuw slangetje. Het gaat dan om 2 stukken een van het stuurhuis naar de befaamde ijzeren bocht op het subframe en van die bocht naar de hoge druk pomp.
Je moet er wel even tijd insteken want je bent er toch gauw een halve dag zoet mee.
Ga voor je de boel demonteert eerst een hydrauliek boer zoeken die wil en kan.
Bij mij in de buurt zit
Locatie: Hebu Service BVFokkerstraat 5, 3905KV Veenendaal Nederland
Hebu Service BV
Fokkerstraat 5
3905KV Veenendaal
Telefoon: 0318-555677
Fax: 0318-555677
http://www.hebu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze hebben overal vestigingen. Niet ieder wil aan deze klus beginnen of heeft de goede drukpers waar de metalen bochten door heen kunnen
Op zich is de klus goed te doen maar neem de tijd.
Die van zaterdag dat blijkt ikke te zijn
Ik heb inderdaad de slang er zelf vanaf gehaald en bij een zgn slangenboer er een nieuw stuk op laten zetten Kostte me 36 euro voor het zettenen materiaal incluis..
De slangenboer vertelde dat het misschien wel mogelijk is om de klem opnieuw te persen . Ik heb echter gekozen voor een nieuw slangetje. Het gaat dan om 2 stukken een van het stuurhuis naar de befaamde ijzeren bocht op het subframe en van die bocht naar de hoge druk pomp.
Je moet er wel even tijd insteken want je bent er toch gauw een halve dag zoet mee.
Ga voor je de boel demonteert eerst een hydrauliek boer zoeken die wil en kan.
Bij mij in de buurt zit
Locatie: Hebu Service BVFokkerstraat 5, 3905KV Veenendaal Nederland
Hebu Service BV
Fokkerstraat 5
3905KV Veenendaal
Telefoon: 0318-555677
Fax: 0318-555677
http://www.hebu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze hebben overal vestigingen. Niet ieder wil aan deze klus beginnen of heeft de goede drukpers waar de metalen bochten door heen kunnen
Op zich is de klus goed te doen maar neem de tijd.
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:22
Auto: C5 2.0 HDI Break 110PK
Opties: PDC, VDO,Video-CAM, CDW, AK6 ,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10006
Productienummer: 10160
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 395000
Kleur: KDD Sable Bivouac
Locatie: Wirdum
geerts11 schreef:Omdat mijn stuurbekrachtingsslang zweet is het advies om deze te vervangen, (geen prijsopgave gehad ivb drukte), weet iemand wat dat
zal gaan kosten, hoorde bedragen van 600 euro, maar dat kan toch niet waar zijn,voor een slangetje...?
enne is vervangen echt nodig,om een beetje zweten?
Heb de set net laten vervangen door de Citroen dealer. Hij begon al wat te lekken.
Kosten totaal 400 Euro.
Ron
---> This Way To The Future --->
C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:40
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 162000
Kleur: Grijs
Locatie: friesland
400 euro is toch veel geld voor het verwisselen van naar ik meen 1 rubberslang van nog geen meter. Begin dit jaar moest ik
een slangenbundel voor het hydrologische systeem laten vervangen ivb zweten ,kosten zo'n 550 euro maar dit waren wel meerdere slangen bijelkaar... Hoeveel slangen zitten er eigenlijk in een C5 ?
een slangenbundel voor het hydrologische systeem laten vervangen ivb zweten ,kosten zo'n 550 euro maar dit waren wel meerdere slangen bijelkaar... Hoeveel slangen zitten er eigenlijk in een C5 ?
C5club extreme Fan


Berichten: 176
Lid geworden op: 13 apr 2008 23:33
Auto: C5 Ph 3 Tourer 2.0
Opties: standaard
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11533
Productienummer: 10055
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 231000
Kleur: Gris metallic
KPH: Achter
Locatie: Amersfoort
het gaat om 1 drukslang vanaf de hogedrukpomp. In totaal 1.3 meter in 2 stukken.
De andere leiding is een retourleiding waar geen druk op komt.
De andere leiding is een retourleiding waar geen druk op komt.
C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:40
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 162000
Kleur: Grijs
Locatie: friesland
Maar waarom moet dat dan 400 euro kosten, stukje slang vervangen is toch een niet zo grote klus denk ik zo?
400 euro is wel even 880 oude guldens, of zou de slang zo kostbaar zijn , ben maar een leek natuurlijk
maar de reparaties aan een C5 zijn wel erg pittig hoor......
400 euro is wel even 880 oude guldens, of zou de slang zo kostbaar zijn , ben maar een leek natuurlijk
maar de reparaties aan een C5 zijn wel erg pittig hoor......
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jul 2009 19:44
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: cc en navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09304
Productienummer: 0114
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 340000
Kleur: gryline kl.code:knac
Locatie: Velden
Het slangenset kost bij Hegru Veldoven € 150 incl btw en de reparatie nog eens € 150
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Dat stukje slang moet helaas wel bestand zijn tegen behoorlijk hoge druk (ik meen, 150 bar? correct me if I'm wrong) dus het is geen type 'tuinslangetje werkt ook'.geerts11 schreef:Maar waarom moet dat dan 400 euro kosten, stukje slang vervangen is toch een niet zo grote klus denk ik zo?
400 euro is wel even 880 oude guldens, of zou de slang zo kostbaar zijn
En de reparate, als je een garage hebt die 60-70 euro excl BTW rekent voor een uur arbeid gaat het hard hoor. Je moet nou eenmaal wel wat sleutelen, en je bent niet in 10 minuten klaar.
Overigens, waar loopt die leiding eigenlijk? Bij mijn auto zit er een leiding tussen cilinderblok en radiateur in (komt redelijk ver naar boven) die iets lijkt te zweten (geen enkele lekkage te bespeuren trouwens), is dat van de stturbekrachtiging?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jul 2009 19:44
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: cc en navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09304
Productienummer: 0114
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 340000
Kleur: gryline kl.code:knac
Locatie: Velden
Giessenburger schreef:
Overigens, waar loopt die leiding eigenlijk? Bij mijn auto zit er een leiding tussen cilinderblok en radiateur in (komt redelijk ver naar boven) die iets lijkt te zweten (geen enkele lekkage te bespeuren trouwens), is dat van de stturbekrachtiging?
Ja dat is hem.
Die van mij zweet ook bij het koppelstuk ter hoogte van de radiateur.
Als ik thuis ben zal ik een foto plaatsen.
C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:40
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 162000
Kleur: Grijs
Locatie: friesland
Meer zweters dus, en geen reden om de leiding te laten vervangen?
Heb eergister de leiding met ontvetter schoongemaakt, ziet er vandaag nog droog uit, heb niet de indruk dat de leiding op springen staat, is het nou zo erg als zo'n leiding wat zwetende is? zou zo'n leiding spontaan kunnen barsten?
Heb eergister de leiding met ontvetter schoongemaakt, ziet er vandaag nog droog uit, heb niet de indruk dat de leiding op springen staat, is het nou zo erg als zo'n leiding wat zwetende is? zou zo'n leiding spontaan kunnen barsten?
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
ik was 120 euro kwijt voor de leiding en heb hem zelf vervangen daar kwam nog wel wat lds olie bij, zo'n 4 liter.
zie mijn topic onderaan " mijn C5 "
ik heb het op oprij bokjes gedaan, is goed zelf te doen, scheelt je dus een hoop euro's
anders even een PB'tje doen aan " maartenc5 " hier op het forum, die had er een howto van gemaakt met foto's
zie mijn topic onderaan " mijn C5 "
ik heb het op oprij bokjes gedaan, is goed zelf te doen, scheelt je dus een hoop euro's
anders even een PB'tje doen aan " maartenc5 " hier op het forum, die had er een howto van gemaakt met foto's
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jul 2009 19:44
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: cc en navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09304
Productienummer: 0114
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 340000
Kleur: gryline kl.code:knac
Locatie: Velden
Die van mij heb ik schoon gemaakt met remmenreiniger en nu ben ik 5700 km verder en het ziet er nu zoals op de foto uit.
Dat zweten is minimaal maar natuurlijk wel het begin van slijtage en dat eindigd een keer met olie die er uit spuit want er staat druk op.
Dat zweten is minimaal maar natuurlijk wel het begin van slijtage en dat eindigd een keer met olie die er uit spuit want er staat druk op.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Volgens mij heb ik dat ook, en die van mijn zoon ook, dus komt veel voor.
Moet eigenlijk mogelijk zijn dat een leverancier/hersteller een op maat systeem kan maken en in een keer voordelig een stuk of tien kan maken als ze daar last van hebben.
In hoevere is dit nu zwak dat het moet? en hoe lang kan het nog mee? Het zit nu dus zo'n 7 jaar in de auto, hebben ze dit nu allemaal?
Moet eigenlijk mogelijk zijn dat een leverancier/hersteller een op maat systeem kan maken en in een keer voordelig een stuk of tien kan maken als ze daar last van hebben.
In hoevere is dit nu zwak dat het moet? en hoe lang kan het nog mee? Het zit nu dus zo'n 7 jaar in de auto, hebben ze dit nu allemaal?
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________


