Standaard VDO scherm ook onder het rijden te gebruiken?
Auteur |
Bericht |
Gert
|
 Standaard VDO scherm ook onder het rijden te gebruiken?
Luitjes,
Ik laat binnenkort een voertuigvolgsysteem in mijn C5 monteren (i.v.m. mijn werk waar ik ontwikkelaar en beheerder van die dingen ben). Op dit moment heb ik dit in een ander voertuig zitten waarbij e.e.a. is gekoppeld aan een VDO 5400 Pro. Nu wil ik dit systeem via een MC-5400 multimediamodule koppelen aan het scherm (via de externe video ingang) dat origineel in de c5 zit (schijnt ook VDO te zijn). Dit scherm schakelt echter uit als de motor loopt.
Zijn er mogelijkheden om dit uitschakelen te 'overrulen'?
Zijn er verder mogelijkheden om het standaard scherm rechtstreeks op een video uitgang van de MC-5400 aan te sluiten? Dan zou ik de (dan losgekoppelde) uitgang van de boordcomputer (die nu naar het standaard scherm gaat) op een ingang van die 5400 kunnen aansluiten en dan met de afstandbediening van die 5400 bepalen wat ik op het standaard scherm te zien krijg (de boordcomputer of de MS-5400).
Leuke projektjes... 
|
31 jul 2006 21:11 |
|
 |
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
Gert,
interessant project! maar hou rekening met de verschillende uitvoeringen. de RT3 van de phII is anders dan de navi in de phI (carminat)
ik dacht dat het scherm dmv. een glasvezelbundel is verbonden met de boordcomputer. De auto (of de computer van de auto) werkt dmv. een injectie in de fiber op het scherm dacht ik (correct me if i'm wrong)
uitschakelen van de beveiliging kan dacht ik dmv. een apparaatje ertussen te plaatsen, ik denk echter dat dit nog niemand heeft gedaan.
Stomme vraag misschien, maa bij een trace-systeem, waarom heb je het scherm van de navi nodig? moet zo'n systeem niet onafhankelijk werken?
(ben wel geinteresseerd in die dingen - uit hobby door m'n opleiding enzo)
PS: daddy zei me altijd: jongen, citroen dat pakken ze niet, ze zijn niet zeker dat ze ermee weg geraken (*grin*/)
_________________ op de oprit: ... (in bestelling) 1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13 1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ... 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit: 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06 C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03 Smart For2 cabrio CDi
|
31 jul 2006 21:21 |
|
 |
Gert
|
Het systeem waar wij mee werken is gekoppeld aan een navigatiesysteem waarbij het navi-systeem eigenlijk alleen als terminal gebruikt worden voor het ontvangen en verzenden van (status) berichten. Daarnaast navigeert het navi-systeem ook nog eens
Ik gebruik het scherm dus om berichten te lezen en de a.b. van het systeem om antwoorden te kunnen geven en/of andere functies te kunnen activeren. Het voertuigvolgsysteem werkt op zich inderdaad prima zonder het navi gedeelte.
Ik zit trouwens anders (als het niet lukt met het standaard scherm) te denken om een zonneklep met TFT scherm te gaan monteren. Die zijn ook redelijk betaalbaar. Heb je daar ervaringen mee in de C5?
|
31 jul 2006 21:26 |
|
 |
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
Nope sorry Gert, daar heb ik geen ervaring mee.
_________________ op de oprit: ... (in bestelling) 1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13 1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ... 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit: 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06 C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03 Smart For2 cabrio CDi
|
01 aug 2006 08:43 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Oldenhage heeft laatst melding gemaakt van een apparaat hiervoor, kostte ca 300 euro
|
01 aug 2006 15:13 |
|
 |
GSven
|

Ik had in m'n vorige wagen, een Xantia, een VDO MS5000 navigatie-computer met een MI 2100 interface om tv-signaal te ontvangen van de dvd speler. Normaal moet de installateur een draadje van de MI2100 aansluiten op het "handrem-signaal". Bij mij werd dat "vergeten"  . Nu weet ik niet meer of dat draadje al dan niet moet aangesloten worden op iets, nog minder of het signaal positieve of negatieve stroom diende te zijn.
Toen ik overstapte naar de C5 wist ik dat het op het eerste zicht niet mogelijk was om zomaar dvd te kunnen kijken. M'n MS 5000 heb ik dan ingewisseld voor de 5400 cd versie. De MI 2100 bleek niet meer compatibel met de 5400. Dus nu steek ik gewoon de fiche opzij in het scherm.
Voor zover ik weet is het navigatie systeem in de Ph1 C5 gewoon een MS 5000, dus waarschijnlijk ook met MI 2100. De kunst lijkt me dus gewoon te zijn om het doosje te vinden en het "gepaste" draadje te knippen of elders aan te sluiten.
*edit*
Heb het ondertussen eens opgezocht. Er wordt gesproken over een grijze draad. Indien er permanent beeld (of niet onderbroken wanneer er gereden wordt) gewenst is, de grijze draad verbinden met een massa.
|
01 aug 2006 17:13 |
|
 |
Gert
|
Dat zou heel mooi zijn als dat gaat werken. Ik laat binnenkort e.e.a. inbouwen in mijn auto en zal deze tip dan meegeven. Ik laat even horen of het werkt.
|
01 aug 2006 19:18 |
|
 |
Gert
|
Als dat een standaard 5000 systeem zou zijn zou ik die dan ook kunnen vervangen door een 5600 (heb ik in bestelling) denk je? Of is dat te simpel gedacht.
|
01 aug 2006 19:32 |
|
 |
GSven
|
Ik moet voor de duidelijkheid wel vertellen dat ik dus totaal geen navigatie genomen heb bij Citroen. M'n MS 5400 is volledig aftermaket.
Over de vraag of je de computer op zich kan vervangen door een aftermarket, kan ik geen sluitend antwoord geven. Ik vrees dat het niet zal kunnen. Omdat een deel van de aanduidingen (radio, andere instellingen voor de wagen) op het scherm worden weergegeven. Mijn mening is dus dat een aftermaket computer niet de nodige software heeft meegekregen om compatibel te zijn met de onboard info.
Maar testen kan volgens mij geen kwaad. Vermits je toch de hele handel hebt gekocht...
|
01 aug 2006 20:47 |
|
 |
Gert
|
Dan gaan we er maar eens naar kijken. Beetje 'Braniac' praktijken uitvoeren 
|
01 aug 2006 21:37 |
|
 |
Oldenhage
Citroën Specialist & Sponsor
Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52 Berichten: 935 Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|
Draadjes doorknippen heeft geen enkele zin. Het beeld valt weg boven de 5 km/h. De navigatie is een geintegreerd systeem in de auto en dus ook in het multiplex netwerk. Het snelheids signaal komt over de data draden binnen. Er zijn dus kastjes te koop die dat snelheidssignaal er uit filteren, maar die zijn dus wel bijhoorlijk duur.
|
01 aug 2006 21:46 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
02 aug 2006 11:51 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Hij doet nogal geheimzinnig over hoe dit te doen ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
02 aug 2006 11:52 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
een RT3 is geen VDO...
Voor de RT3 is een gehacjkte firmware te krijgen via de marktplaatsen. De VDO (ook wel RT2/RD2 afh van wel of geen telefoon) moet een hardware box hebben vanwege datgene wat Oldenhage zegt.
|
03 aug 2006 14:23 |
|
 |
Gert
|
Waar is deze box te krijgen en wat kost zoiets? Hoe heet zo'n box?
|
03 aug 2006 17:35 |
|
 |
|