Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Adal? 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jul 2007 09:08
Berichten: 377
Woonplaats: H'doorn
Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Gris Fer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adal?
EvilTwin schreef:
@freak
Ik vind 150dkm met een berline wel weinig voor ADALs, 250dkm moet er in zitten. Het lijkt bijna of hij is teruggedraaid, of hij heeft een heel zwaar leven gehad (viskarren trekken :idea: )

EDIT sorry break, maar dan nog steeds te weinig, nog nooit van een Xm break gehoord dat de ADALs na 150dkm op waren :?


auto heeft waarschijnlijk een zwaar leven gehad want de trekhaak is verschrikkelijk vaak gebruik en er zitten veel gebruikssporen rondom de trekhaak en in de kofferruimte e.d.

THEFXR schreef:
Citrofreak2007 schreef:
... knip ...
totaal: 408.32 Euro
------------------------------------------------------------


ik vind 485 all in, niet echt 100% meevallen, had je 1000 verwacht ofzo?


ik had inderdaad op de 900 euro of iets in die buurt gerekend. viel mij dus erg mee

_________________
Citroën C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk Gris Fer
Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois


EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)


31 aug 2007 15:14
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 dec 2006 20:22
Berichten: 822
Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adal?
Hoor wel als ondertoon dat iedereen denkt dat de adals versleten zijn als je ze hoort, maar volgens mij is het enkel maar het droog staan van een of meerdere lagers ,en als je dat op wil lossen met kompleet nieuwe lagers e.d. OK, maar dan kost het wat meer als bij mij. :roll:

_________________
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB


31 aug 2007 18:45
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adal?
Zodra lagers die, zoals (a)dals, slechts een geringe verdraaiingshoek ondergaan, droog staan is het begin van het einde daar.
Doordat ze niet volledig ronddraaien en dus op 1 kleine sectie worden belast, zijn ze daar gewoon gevoeliger voor slijtage.

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


31 aug 2007 19:16
Profiel
Erelid
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 feb 2007 21:35
Berichten: 1284
Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adal?
Op een rekening uit 2002 vond ik een bedrag van EUR 100,- exclusief BTW inzake 'draagarmlagers linksachter verv.' voor mijn Xantia 2.0i SX, kmstand 114212. Een draagarmlagerset stond op diezelfde rekening vermeld voor EUR 56,77 exclusief BTW.

_________________
»  de C5kalender «

ex-berline:Afbeelding break:Afbeelding


31 aug 2007 19:21
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 04:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adal?
een kant op een xant voor 100eur? da's te geef...btw 10 jaar geleden kreeg een vriend van me fl.700. gequoot voor z'n Bix.

Vandaar dat ik het op de CX met mijn vader gedaan heb.

@sjever, ik onderschrijf Harms opmerking volledig:

microscopische schade aan het loopvlak=einde lager.

een beetje vet gaat dan niet meer helpen ;)

@freak, dit is precies waarom ik nooit meer een 2e hand auto met trekhaak wil. Bovendien heb je dan niet al die mensen die jou of je auto willen lenen voor klussen, verhuizingen ed. :lol:

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


01 sep 2007 10:24
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 dec 2006 20:22
Berichten: 822
Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adal?
Harm van Beek schreef:
Zodra lagers die, zoals (a)dals, slechts een geringe verdraaiingshoek ondergaan, droog staan is het begin van het einde daar.
Doordat ze niet volledig ronddraaien en dus op 1 kleine sectie worden belast, zijn ze daar gewoon gevoeliger voor slijtage.


Ik ga er vanuit dat dit gedeeltelijk wel klopt . Maar het is natuurlijk wel zo dat de kogelring wel kan draaien in zijn geheel , dat is wel een voordeel tenopzichte van glijlagers .Het is ook van belang hoelang je de auto nog denkt te gebruiken, als je er van uit gaat dat je nog een paar jaar in de auto rijdt OK ,maar anders is doorsmeren echt een goede optie , die van mij kraakt nog steeds niet! :smt003

@ eviltwin natuurlijk heb je gelijk ,maar mijn ervaring leert me dat smeren wel degelijk helpt, weet alleen nog niet hoelang :(

_________________
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB


01 sep 2007 10:25
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 04:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adal?
De buitenring raakt beschadigd, daarna de tonnetjes (het is geen kogellager)
In de praktijk worden slechts een paar tonnetjes belast, de kooi draait nauwelijks, omdat de bout de boel strak houdt:

De buitenring zit klem in de draagarm, de binnenring wordt door de bout en de pijp klemgehouden tegen de ogen in het achterste subframe. Zelfs zonder bout zijn de binnenringen vastgeklemd, omdat het subframe een nauwe passing heeft.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


01 sep 2007 10:45
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adal?
EvilTwin schreef:
een kant op een xant voor 100eur? da's te geef...btw 10 jaar geleden kreeg een vriend van me fl.700. gequoot voor z'n Bix.

Vandaar dat ik het op de CX met mijn vader gedaan heb.

@sjever, ik onderschrijf Harms opmerking volledig:

microscopische schade aan het loopvlak=einde lager.

een beetje vet gaat dan niet meer helpen ;)

@freak, dit is precies waarom ik nooit meer een 2e hand auto met trekhaak wil. Bovendien heb je dan niet al die mensen die jou of je auto willen lenen voor klussen, verhuizingen ed. :lol:


Daarom slopen sommige garages een trekhaak er af. Maar dat wil dus niet alles zeggen.

Ik vond ooit een gebruiksaanwijzing van een trekhaak bij een xantia break zonder. Dat terwijl ik er juist een op wilde... Of de garage hem toen mij nogmaals verkocht heeft weet ik niet.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


01 sep 2007 16:13
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 04 jul 2006 23:23
Berichten: 34
Woonplaats: Bodegraven


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adal?
Mijn Berline van 2002 kraakt nu ook na ruim 180.000 km. Waar moet ik die vetnippel precies aanbrengen?
(Waar staat "Adal" voor?)

gr.
Albert-Jan


15 sep 2007 08:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adal?
Adal= achterste draag arm lager

Ik kan me voorstellen dat die nippels dan daar op moeten komen, maar vraag me niet precies waar..

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


15 sep 2007 08:36
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adal?
waar is dat spuitvet te koop

JO te V heeft een prachtige kuil in zijn oprit, die door mijn voiture met een prachtige gekraak genomen werd. JO direct: je ADAL! (kwade tongen beweren dat die kuil er niet voor niets ligt).

Heb het nog niet kunnen reproduceren, maar een beeje vet lijtk me eerst het proberen waard. Overigens meldde JO ook dat het 2 uur werk + onderdelen (2 lagers) zou zijn per kant. Bij lease auto's vevangen ze de hele draagarm a 400 euro+ werk.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


15 sep 2007 13:57
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 dec 2006 20:22
Berichten: 822
Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adal?
exroosje schreef:
waar is dat spuitvet te koop

heb bij mij een spuitbus van Innotec gebruikt , weet echter niet waar dat verkocht word,heb het gekregen bij een oldtimer evenement 8) Sj

_________________
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB


15 sep 2007 21:15
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 06 feb 2016 16:34
Berichten: 76
Woonplaats: München
Auto: C5 Break 2.2 Hdi HX4 DW12TED4
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10373
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 262000
Kleur: Gris Orageux Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adal?
Mijn adals zijn binnenkort aan de beurt, nu wilde ik graag smeernippels aanbrengen als de draagarmen er toch af liggen.

Heb ik het goed begrepen als ik deze in het midden van de draagarm plaats (mij vorige die ik bij Hegru heb laten doen hadden ze daar zitten), en de plastic bus perforeer ik dan alles goed doe om ieder jaar de lagers te kunnen smeren?

Bedankt voor de hulp!


13 jun 2018 11:28
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adal?
Dat is imho zinloos.
Langs die weg moet je dan de hele binnenkant van de draagarm vol vet persen, dat moet dan door de lagers heen, maar waarheen gaat dat dan?
Dan zou dat vet vervolgens door de afdichtingen naar buiten geperst moeten worden :shock:

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


13 jun 2018 11:48
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adal?
als ik het nog moest doen dan spuit ik de arm vol isolatieschuim en plaatst dan een smeernippel .


13 jun 2018 21:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.