Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Vin
C5club Fan
Geregistreerd: 12 apr 2016 11:23 Berichten: 83
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Permanente storingen
Goedendag, Is er iemand die wat licht kan schijnen op een paar permanente storingen die ik tegenkom als ik mijn C5 aan de computer hang..? Gaat om het volgende:
1. Code P0597 bediening gestuurde thermostaat, onderbroken circuit. Open loopregeling (omstandigheden om over te gaan op closed loop niet bereikt.
Daar is wel al het één en ander over geschreven. Bijv. over de weerstand. Ik had al een weerstand van 10 kOhm in de stekker gestoken, kreeg op een gegeven moment toch weer een storing maar kreeg de storing niet weg zonder eerst de weerstand te verwijderen. Die heb ik er maar even uit gelaten. Samen met de storing van de thermostaat kwam er ook een storing van de katalysator: vol...? Die heb ik wel kunnen wissen. Had daar de code nog niet van genoteerd. Ik verwacht dat ie nog wel een keer terug komt. Dan zal ik m hier plaatsen. Ik ben bang dat het piepje dat ik krijg toch meer te maken heeft met die katalysator storing. Komt dus nog .
2. Code P05D2 Geen waarde met de stuurhoeksensor niet ontvangen. Waarde niet correct. Gaat om de achtervering. Misschien de ADALs?
3. Code F702 Airco storing. Vochtigheidssensor niet bepaald.
Alvast bedankt. Mvg Vin
|
12 jun 2020 12:27 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4706 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Permanente storingen
1: Mogelijk is de elektrisch gestuurde thermostaat vervangen door een "klassieke" was thermostaat. Of er zit nog een elektrische thermostaat in, welke defect is, kijk even onder de motorkap of er een stekkertje op de thermostaat zit. Hier loopt een topic over, ik kan het zo even snel niet vinden, in princiepe niets om je druk over te maken.
2: Deze stroring zit er bijna altijd wel in, volgens mij standaard als je hydra-actief 3 heb i.p.v. 3+.
3: Mogelijk is deze sensor een keer te vochtig geweest, dan word de aanjager uitgeschakeld, in principe niets om je druk over te maken.
Wis de storingen eens, ga een stukje rijden en kijk dan wat er terugkomt. Ik denk 1 en 2, mogelijk blijft 3 uit.
|
12 jun 2020 13:07 |
|
|
Vin
C5club Fan
Geregistreerd: 12 apr 2016 11:23 Berichten: 83
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Permanente storingen
Ok, bedankt. Ga ik proberen.
|
12 jun 2020 18:11 |
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|