Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1958 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 127, 128, 129, 130, 131
 1.6THP "problemen" ? 
Auteur Bericht
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 2760
Woonplaats: 0227
Auto: 0.8x c5, Tendance
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200kkm
Kleur: Bleu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Die hebben heel weinig problemen,.....want die bestaan niet.
THP kan niet op lpg


08 sep 2019 20:09
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 05 jul 2017 18:12
Berichten: 195
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09879
kilometerstand: 145000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik ben er nu voor de 2e keer 1 tegen gekomen, dus je zou denken dat het wel kan.
Staat er ook 1 te koop op autotrack. https://www.autotrack.nl/tweedehands/ci ... 5/45788859


08 sep 2019 20:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2773
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 Break 2.0i 16v Ligne Prestige
Opties: Pack parking, pack look, navidrive RT3, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10529 CJ
Productienummer: 10294
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 333333
Kleur: Gris Aluminium EZRC**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
En ook autogasinstallatieproducenten geven dat aan: klik en klik en nogmaals klik.
Het komt echter in de praktijk niet zo vaak voor, mede omdat naast lpg er zo'n 10 à 20% van de tijd ook op benzine gereden wordt (zeg maar 1 op elke 5 brandstofinjecties). Daardoor komt het omslagpunt verder weg te liggen dan bij alleen lpg-gebruik. Daarnaast is (was?) de trend om minder op lpg om te bouwen. En als derde argument tegen lpg bij een direct ingespoten benzinemotor: wil je een extra systeem inbouwen bij een motor die al meer problemen heeft door zijn constructie (let wel: ik heb in het verleden (tot ongeveer 2009 in totaal zo'n 1,5 miljoen km) altijd tot grote tevredenheid op lpg gereden, ben dus geen 'principiële' tegenstander)?
Volgens mij helpt lpg niet tegen de vervuilingsproblemen van een THP-motor. Die ontstaan o.a. door olieaankoeken op de kleppen omdat daar geen benzine meer langs spoelt (die wordt na de kleppen direct in de cylinder gespoten. Ook lpg (afhankelijk van het systeem) wordt in de cylinder geïnjecteerd dus spoelt de kleppen ook niet schoon.

_________________
Dyane, 2CV, VW1300, Austin Allegro, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM2.0(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM2.0i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia2.0i16V(lpg) CX20Break, C5 2.0iBreakDiff, C5 2.0iBreakLP

Afbeelding

De meeste computerfouten ontstaan tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel


08 sep 2019 21:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 3981
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Die discussie is hier inderdaad al eerder gevoerd.
Alhoewel ik begrepen heb dat de LPG niet direct geïnjecteerd wordt (er zijn geen combi gas / benzine injectoren ontwikkeld , zoals voor de tsi, vanwege de geringe markt), de lpg in gasvorm heeft echter geen reinigende eigenschappen.

Inderdaad blijven de benzine injectoren meedoen om ze heel te houden.

LPG brandt wel iets schoner, dus ik verwacht minder roet en de aanslag bij de kleppen is een olie / roet mengseltje. Dus mogelijk bouwt het minder snel op.....

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


09 sep 2019 10:56
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 4576
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Had je je flashlube truuk al ingebouwd eigenlijk?


09 sep 2019 12:05
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 3981
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Johan is er mee bezig geweest maar wilde een speciaal venturitje hebben om de lube bij alle kleppen te krijgen, daar is het wachten nog op. Binnenkort meer.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


09 sep 2019 16:05
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54
Berichten: 331
Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220000
Kleur: Gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik heb als proef de achterste carterventilatie afgedopt.
Wat mijn bevinding is dat dan er een lichte mate van overdruk waarneembaar is. Enkel de voorste ventilatie is dan ook niet afdoende om de blowby gassen uit je carter af te voeren.

Na deze bevinding heb ik dit weer terug gebracht.


16 sep 2019 16:40
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 11653
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
:o


16 sep 2019 16:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1958 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 127, 128, 129, 130, 131




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron