Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1936 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 126, 127, 128, 129, 130  Volgende
 1.6THP "problemen" ? 
Auteur Bericht
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 4479
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Het gaat om de beschrijving in je profiel, de voertuig kenmerken kloppen niet meer.


21 mei 2019 20:05
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 3968
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Nadat k weer wat last kreeg van inhouden heb ik Oldenhage bij de beurt gevraagd wat checks op de motor uit te voeren. De ketting staat nog steeds goed op tijd (na 70000 km) , ze hebben toe ook een preventieve carbon cleaning uitgevoerd.

Nadat dit niet hielp hebben ze hulpo ingeropen (geloof van Willem Bakker, de thpspecialist) . Deze constateerde dat de kat verstopt zit. En heeft met een endoscoop ook wat beginnende vervuiling gezien, waarschijnlijk veroorzaakt door het eerste (turbo kan zijn druk niet kwijt en zo ontstaat overdruk die olie op de verkeerde plek terecht laat komen.)

Enfin nu nwe kat er op (al zijn deze lastig leverbaar, ze gaan kennelijk vaker kapot) en dan de vervuiling kijken of deze op een wat makkelijker manier verwijderd kan worden. Johan is ook niet zo'n fan van grit stralen, immers als er wat grit in de cylinder terecht komt heb je zo een kras en daarna olieverbruik .
Dat de kat ook al weer een ding is wat vaak stuk gaat op een thp had ik nog niet eerder gehoord... Nu gaat deze al wel 270000km mee.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


12 jun 2019 09:46
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 7196
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 9000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Granulaatreiniging werkt perfect, zonder het risico dat grit of cacaodoppen hebben.

Zie ook BJGDiagnostics

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, C-Crosser 2.4

Hobby: Burton zie website


12 jun 2019 21:49
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 3968
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Het is alleen wel erg veel werk en dus prijzig.... En ook granulaat heb ik liever niet in de verbrandingsruimte....

Maar goed in sommige gevallen is het gewoon noodzakelijk.

Ik ben wel erg benieuwd naar dat eerder geposte alternatief van mecatech . Dat overigens niet alleen een chemische reiniging is maar ook een fysieke handeling (met een borsteltje verwijderen na een uur inweken van de reinigingsvloeistof).

Overigens zag ik ooit eens bij wheeler dealers een operatie waar men een motor reinigde door het inspuit systeem buitenspel te zetten en de motor liet draaien op een reinigingsvloeistof die dus verneveld werd in de inlaat. Ook dat zou moeten helpen bij dit soort vervuiling.

Ik loop ook nog steeds met de gedachte van een flashlube gevuld met benzine + klepreiniger als preventieve helper.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


13 jun 2019 13:03
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 4479
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik heb hier zo'n flesje met naald staan, je mag m hebben.


13 jun 2019 16:16
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 7196
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 9000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Dat laatste is meer werk dan de granulaat reiniging.
Mijn ervaring is dat een reiniging met granulaat ongeveer 3 uur kost.
Zeker bij een C5 waar je genoeg ruimte hebt aan de inlaat kant is dat goed te doen.

Het granulaat wordt opgelost met een vloeistof voordat de motor wordt getornd.
De angst dat er iets in de cilinder komt is totaal ongegrond. Mits de monteur natuurlijk weet hoe het moet.

Ik heb het zelf meerdere malen gedaan.
Ik vind het tot nu toe by far de beste en ook snelste methode van reinigen.
Andere methoden die ik heb geprobeerd waren minder effectief en /of meer tijdrovend.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, C-Crosser 2.4

Hobby: Burton zie website


13 jun 2019 23:25
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 27 apr 2019 20:49
Berichten: 4
Auto: Sedan 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Phase: 3 ( C5 II X7 )


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik heb bij mijn vorige auto de motor laten reinigen door de zgn Carboncleaning .

http://carboncleanmaster.nl/

Ik was er bij mijn Clio heel tevreden over . De auto trok na de behandeling iets lekkerder door de toeren . Km. stand was destijds 115.000 en ik heb twee sessies gedaan. Ik ben van plan om bij mijn C5 THP 3 sessies te doen . Dit op aanraden van het bedrijf ivm direct ingespoten systeem.


20 jun 2019 09:33
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 7196
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 9000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik hoop dat het succes heeft.
Wel twijfel ik daar aan gezien de aard van de vervuiling bij de THP.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, C-Crosser 2.4

Hobby: Burton zie website


20 jun 2019 11:32
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 05 jul 2017 18:12
Berichten: 190
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09879
kilometerstand: 145000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Misschien heel stom, maar vroeger gooiden wij met het vriendenclubje,
altijd een mottenbal in de tank van de bromfiets. Dat truukje hadden wij toen van een bejaarde coureur. Hoe het werkt weet ik niet, maar als wij de kop van zo'n brommer eraf haalden,
dan waren de kop en de zuiger helemaal schoon. Totaal geen zwarte aanslag meer te bekennen.


20 jun 2019 12:59
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 7196
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 9000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Het probleem met DI is dat de benzine niet komt waar de vervuiling zit.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, C-Crosser 2.4

Hobby: Burton zie website


20 jun 2019 13:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 3968
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Precies.

GJO heeft ook een carbon cleaning toestel, dus daar heeft mijn auto als eerste aan gehangen. Maar dat hielp dus niet.

Vandaar ook mijn ideeen over het gebruik van een flashlube

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


24 jun 2019 10:05
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 27 apr 2019 20:49
Berichten: 4
Auto: Sedan 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Phase: 3 ( C5 II X7 )


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
BJG schreef:
Ik hoop dat het succes heeft.
Wel twijfel ik daar aan gezien de aard van de vervuiling bij de THP.

De mijne heeft een granulaatreiniging gehad bij 50.000 km en heeft nu een ton gelopen . De beste man komt vanmiddag . Als ik daarna met de auto gereden heb zal ik melden of ik verschil voel.


04 jul 2019 14:37
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 27 apr 2019 20:49
Berichten: 4
Auto: Sedan 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Phase: 3 ( C5 II X7 )


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
De behandeling duurde een uur en 20 minuten . Dit noemt hij 3 sessies . Wat ik merk is wat stillere stationairloop qua geluid maar ook iets minder trilling, en ook iets meer trekkracht . Het laatste kan natuurlijk altijd iets hebben van een placebo achtig effect maar toch....


06 jul 2019 00:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 3968
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Eind vorige week is de kat vervangen en heeft de auto ook een paar uur in de kleppenreiniger gestaan.

Gevolg is een grote verbetering. Duidelijk dat de auto weer vrij kan ademen en veel makkelijker doortrekt.

Als ik heel kritisch kijk voel ik nog steeds wel dat de auto niet keurig lineair versnelt tussen de 2 en 3000 toeren, maar echt inhouden en zagen doet ie niet meer. En als je meer gas geeft is ook dat gevoel weg.

Ofwel ik vermoed niet dat alle vervuiling weg is, maar wel voldoende om de auto weer goed te laten lopen.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


12 jul 2019 16:36
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 4479
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Kan dat nog een kwestie van inleren/adaptiewaarden zijn?


13 jul 2019 12:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1936 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 126, 127, 128, 129, 130  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: