Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1926 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 125, 126, 127, 128, 129
 1.6THP "problemen" ? 
Auteur Bericht
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 4268
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 352000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Het gaat om de beschrijving in je profiel, de voertuig kenmerken kloppen niet meer.


21 mei 2019 20:05
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 3957
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Nadat k weer wat last kreeg van inhouden heb ik Oldenhage bij de beurt gevraagd wat checks op de motor uit te voeren. De ketting staat nog steeds goed op tijd (na 70000 km) , ze hebben toe ook een preventieve carbon cleaning uitgevoerd.

Nadat dit niet hielp hebben ze hulpo ingeropen (geloof van Willem Bakker, de thpspecialist) . Deze constateerde dat de kat verstopt zit. En heeft met een endoscoop ook wat beginnende vervuiling gezien, waarschijnlijk veroorzaakt door het eerste (turbo kan zijn druk niet kwijt en zo ontstaat overdruk die olie op de verkeerde plek terecht laat komen.)

Enfin nu nwe kat er op (al zijn deze lastig leverbaar, ze gaan kennelijk vaker kapot) en dan de vervuiling kijken of deze op een wat makkelijker manier verwijderd kan worden. Johan is ook niet zo'n fan van grit stralen, immers als er wat grit in de cylinder terecht komt heb je zo een kras en daarna olieverbruik .
Dat de kat ook al weer een ding is wat vaak stuk gaat op een thp had ik nog niet eerder gehoord... Nu gaat deze al wel 270000km mee.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


12 jun 2019 09:46
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 7058
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 9000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Granulaatreiniging werkt perfect, zonder het risico dat grit of cacaodoppen hebben.

Zie ook BJGDiagnostics

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, C-Crosser 2.4

Hobby: Burton zie website


12 jun 2019 21:49
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 3957
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Het is alleen wel erg veel werk en dus prijzig.... En ook granulaat heb ik liever niet in de verbrandingsruimte....

Maar goed in sommige gevallen is het gewoon noodzakelijk.

Ik ben wel erg benieuwd naar dat eerder geposte alternatief van mecatech . Dat overigens niet alleen een chemische reiniging is maar ook een fysieke handeling (met een borsteltje verwijderen na een uur inweken van de reinigingsvloeistof).

Overigens zag ik ooit eens bij wheeler dealers een operatie waar men een motor reinigde door het inspuit systeem buitenspel te zetten en de motor liet draaien op een reinigingsvloeistof die dus verneveld werd in de inlaat. Ook dat zou moeten helpen bij dit soort vervuiling.

Ik loop ook nog steeds met de gedachte van een flashlube gevuld met benzine + klepreiniger als preventieve helper.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


13 jun 2019 13:03
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 4268
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 352000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik heb hier zo'n flesje met naald staan, je mag m hebben.


13 jun 2019 16:16
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 7058
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 9000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Dat laatste is meer werk dan de granulaat reiniging.
Mijn ervaring is dat een reiniging met granulaat ongeveer 3 uur kost.
Zeker bij een C5 waar je genoeg ruimte hebt aan de inlaat kant is dat goed te doen.

Het granulaat wordt opgelost met een vloeistof voordat de motor wordt getornd.
De angst dat er iets in de cilinder komt is totaal ongegrond. Mits de monteur natuurlijk weet hoe het moet.

Ik heb het zelf meerdere malen gedaan.
Ik vind het tot nu toe by far de beste en ook snelste methode van reinigen.
Andere methoden die ik heb geprobeerd waren minder effectief en /of meer tijdrovend.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, C-Crosser 2.4

Hobby: Burton zie website


13 jun 2019 23:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1926 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 125, 126, 127, 128, 129




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: