Auteur |
Bericht |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33387 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Zo was mijn antwoord ook bedoeld ... De C4GP is op moment zeker één van de ruimste Citroën’s op de markt Rijdt bovendien ook lekker voor een bus
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
04 feb 2019 14:22 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 Aircross vanaf 2018
H_H schreef: bwoa, die eerste waren zo slecht nog niet hoor. Paar standaard kwaaltjes net als onze C5jes. Die latere modellen was een en al ellende. Espace bedoel je nu? Voerde jarenlang de pechstatistieken aan aos ik me niet vergis. Evasion was prima. C8 niet zo, begreep ik. Ik zocht destijds naar een betrouwbare gebruikte mpv. Alles overwogen. VAG viel al snel af, psa bleef uiteindelijk over. De Evasion was de juiste configuratie op dat moment.
|
04 feb 2019 14:27 |
|
|
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3022 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Nederlanders (en Belgen en Noren) zijn gewoon te lang, te welvarende landen… De Fransen passen beter in hun eigen auto’s Land Gemiddelde lengte mannen (in m.) Gemiddelde lengte vrouwen (in m.)
- Azerbeidzjan 1.72 1.65
- België 1.80 1.68
- Bulgarije 1.75 1.63
- Duitsland 1.78 1.65
- Finland 1.79 1.65
- Frankrijk 1.74 1.65
- Groot-Brittannië 1.75 1.62
- Hongarije 1.76 1.64
- Ierland 1.77 1.64
- Italië 1.76 1.65
- Kroatië 1.81 1.65
- Letland 1.81 1.68
- Nederland 1.80 1.68
- Noorwegen 1.80 1.67
- Oostenrijk 1.79 1.66
- Polen 1.79 1.65
- Slowakije 1.79 1.66
- Spanje 1.76 1.65
- Tsjechië 1.80 1.67
- Turkije 1.76 1.62
- Zweden 1.78 1.65
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
04 feb 2019 14:35 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Hm, daar steek ik dus 14 cm bovenuit.
|
04 feb 2019 14:47 |
|
|
jhvink
C5club Fan
Geregistreerd: 09 apr 2010 12:33 Berichten: 90 Woonplaats: Dordrecht
Auto: C5 Aircross PureTech 130 Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2020
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Wit
Naar boven
|
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Menno schreef: Zo was mijn antwoord ook bedoeld ... De C4GP is op moment zeker één van de ruimste Citroën’s op de markt Rijdt bovendien ook lekker voor een bus Ah, dan begreep ik je verkeerd, mijn excuses. En inderdaad, rijdt heerlijk. Heb er nu bijna 4 jaar en 115.000 km. opzitten, vrijwel probleemloos.
|
04 feb 2019 15:41 |
|
|
Lucid
C5club Bikkel
Geregistreerd: 09 jun 2016 04:57 Berichten: 312 Woonplaats: Egmond Binnen
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 Aircross vanaf 2018
De C8 was een heel fijne auto om te rijden en ook redelijk probleemloos. Alleen het interieur was van erg matige kwaliteit, roostertjes die er zo uitvallen. De luxe bekleding die van ellende uit elkaar valt. qua ruimte is hij best aardig, maar mijn stoel moet gewoon altijd erg ver naar achteren en dan blijft er weinig over. Qua lasten vond ik de C8 dus ook te duur en daarom heb ik hem weg gedaan, vooral als je op de snelweg meer dan 100 wil rijden. Mensen klagen hier trouwens wel eens over de spastische ruitenwissers van de C5, ik vind dat helemaal niet erg. Ik weet hoe ze bij een C8 tekeer kunnen gaan, ze sloegen regelmatig over de a stijlen heen! en hebben zichzelf uiteindelijk zelfs kapot geslagen.
Ik heb laatst eens in een C4GP gezeten en als ik gewoon achter het stuur wil kunnen zitten zit de stoel echt op 3 a 4 cm van de achterbank, toen viel deze af voor mij ik heb helaas kinderen met benen!
De ruimte achter mij in de C8 was wel beter, maar ook niet geweldig. Qua ruimte achter mij is de C5 beter dan de C4GP
|
04 feb 2019 21:58 |
|
|
jhvink
C5club Fan
Geregistreerd: 09 apr 2010 12:33 Berichten: 90 Woonplaats: Dordrecht
Auto: C5 Aircross PureTech 130 Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2020
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Wit
Naar boven
|
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Lucid schreef: Ik heb laatst eens in een C4GP gezeten en als ik gewoon achter het stuur wil kunnen zitten zit de stoel echt op 3 a 4 cm van de achterbank, toen viel deze af voor mij ik heb helaas kinderen met benen!
De ruimte achter mij in de C8 was wel beter, maar ook niet geweldig. Qua ruimte achter mij is de C5 beter dan de C4GP
Als ik dit zo lees dan denk ik dat de stoelen van de 2e zitrij dan in de voorste stand moeten hebben gestaan.
|
05 feb 2019 10:40 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 Aircross vanaf 2018
|
08 feb 2019 18:16 |
|
|
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Duidelijk oordeel... al zie ik het verschil in bagageruimte niet als de cijfers vermoeden.
Ook in de test is de ruimte op de achterbank matig, al moet gezegd dat de tester ook wel 2m is. Qua uiterlijk wint voor mij de C, dashboard de P.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
09 feb 2019 12:23 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 Aircross vanaf 2018
De C had een zondedak. Daardoor zat de tester opgevouwen en niet rechtop. Beetje moeilijk te vergelijken, maar het leek mij mee te vallen qua ruimte.
|
09 feb 2019 12:39 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3548 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Viel me op dat de beenruimte, die hier een aantal keer negatief werd benoemd mee viel voor een vent van 2m1 Wat het panodak aan hoofdruimte opvreet weet je nou nog niet. Ben best benieuwd hoe de beste man zou zitten in een exemplaar zonder zo'n glazen dak.
Ik vond het verschil in kofferruimte wel heeeel erg veel. De peu is gewoon klein. (ongeveer hetzelfde als een C3!!)
|
09 feb 2019 12:45 |
|
|
GSPallas
C5club Executive
Geregistreerd: 08 sep 2010 20:25 Berichten: 1848
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Onder de video wordt melding gemaakt over de foute info voor de kofferbak van de 3008 ..... is uiteraard een stuk groter (520 liter)
_________________ Citroën-historie: DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame) C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame) Xantia Tentation 1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
|
09 feb 2019 20:57 |
|
|
jhvink
C5club Fan
Geregistreerd: 09 apr 2010 12:33 Berichten: 90 Woonplaats: Dordrecht
Auto: C5 Aircross PureTech 130 Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2020
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Wit
Naar boven
|
Re: C5 Aircross vanaf 2018
In de optielijst staat een "verwarmbare voorruitrand" ad. 200 euro. Weet iemand wat dit is?
|
15 feb 2019 12:04 |
|
|
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3022 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Hetzelfde als achterruitverwarming. Maar dan voor Maar dan zonder dat traliewerk er in Maar voor 200€ additionele kosten kun je heel wat krabbers kopen hoor
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
15 feb 2019 13:39 |
|
|
jhvink
C5club Fan
Geregistreerd: 09 apr 2010 12:33 Berichten: 90 Woonplaats: Dordrecht
Auto: C5 Aircross PureTech 130 Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2020
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Wit
Naar boven
|
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Omdat er "rand" staat ging ik er vanuit dat het alleen een (bijv.onderste) gedeelte van de voorruit zou zijn. Als het voor de hele ruit is vindt ik het een interessante optie.
|
15 feb 2019 13:43 |
|
|
|