Ook even voorstellen dan maar..
Auteur |
Bericht |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3578 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: Ook even voorstellen dan maar..
Amen
|
08 jan 2019 21:46 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7381 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Ook even voorstellen dan maar..
Informeer maar eens bij de fabrikant. Die vertelt een iets genuanceerder verhaal. Brandstoffen in Duitsland zijn niet gelijk aan die in Nederland bijvoorbeeld.
Ook over de bijmenging van biobrandstof / ethanol die wel in gewone maar (nog) niet in premium brandstoffen zit.
Bij diesel krijg je dan ook nog eens gtl en dat is een betere reiniger dan welk flesje wynns of wat ik ook allemaal verstookt heb. Al staat dit op de huidige product website van Shell niet vermeld, ze doen erg geheimzinnig.
De houdbaarheid is voor dagelijks gebruik niet zo'n enorm thema voor dieselrijders. Als je op LPG rijdt echter weer wat meer. Voor young/oldtimer bezitters is het wel weer relevant.
|
08 jan 2019 22:10 |
|
|
Martijn_C5
C5club Rookie
Geregistreerd: 30 nov 2018 18:20 Berichten: 12
Auto: C5 Tourer, HDi241
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 203000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Ook even voorstellen dan maar..
Hihi.. even niet gekeken hier en een hele discussie Het wel of geen premium tanken gaat me nu sowieso niet redden.. de motor heeft het probleem en zie de oorzaak dan maar te vinden. Momenteel ben ik daarin/over ook een beetje radeloos om eerlijk te zijn. Daarnaast lekt de veercylinder rechts-achter; ik meende het goed te doen en kocht een originele nieuwe, een rubber voor de veerbol en dacht dat de garage het wel kon fixen dan. Helaas; de hydr.aanvoerleiding blijkt zo vast te zitten, zowel aan de cylinder zelf als onderaan aan het verdeelblok... het kan alleen met passend geweld worden losgemaakt maar daarbij zal zeker de leiding sneuvelen. Zalig. Dan komt nog de aanvoerleiding naar voren toe.. die is.. zwaar krokant. Staat op de nominatie om vervangen te worden maar gezien de prijs van dat ding en de plaats van montage zal dat een stevige rekening zijn. Ik overweeg de auto weg te doen.. in de wetenschap dat ik er nu al de nodige 1000-en euro's op zal gaan verliezen, zeker met een motor die niet lekker loopt. Groetjes en heel erg bedankt zover ! Martijn
|
09 jan 2019 18:47 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3578 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: Ook even voorstellen dan maar..
Als je er nog zin in hebt,...zou ik een tweede garage naar laten kijken. Een leiding slopen bij een 2010 auto lijkt me een beetje vreemd. Doet me denken aan zo'n garage die bollen vervangt terwijl het systeem nog onder druk staat. (Ze bestaan,...echt waar )
|
09 jan 2019 18:53 |
|
|
Martijn_C5
C5club Rookie
Geregistreerd: 30 nov 2018 18:20 Berichten: 12
Auto: C5 Tourer, HDi241
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 203000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Ook even voorstellen dan maar..
Mee eens.. maar.. ik heb er bijgestaan en ken ook de monteur in kwestie: veercylinder losmaken boven en onder was geen probleem.. alleen is dan aan de aansluiting bovenaan erg lastig bij te komen: de ene torx waar de leiding mee vast zit ging dan ook niet los. Het idee was dan de leiding onderaan los te maken zodat er boven (veel) meer plaats zou ontstaan. Onderaan zat/zit de leiding muurvast: zelfs een dop (in de lengte) doorgeslepen om over de leiding heen te plaatsen... zelfs de nippel warm gestookt.. geen beweging. Het systeem was, uiteraard, drukloos gemaakt dmv een Autel. Zin is overigens meer een geldmatige overweging: liever 1000 euro investeren en dan een auto hebben die me hopelijk nog een ton brengt waar ik wil, dan nu verkopen en 3 of misschien nog meer duizend euro kwijt zijn
|
09 jan 2019 18:59 |
|
|
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3045 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: Ook even voorstellen dan maar..
Wow! van 3 december tot 9 januari een C5 III uit 2010 gereden en in die tijd al meteen tot de conclusie komen dat het een miskoop is. Wat een pech!! Misschien toch eens de rekensom maken tussen naar Garage Johan Oldenhage gaan voor een second opinion met eventuele reparatie opties of wegdoen en op zoek naar een betere.
Succes en wijsheid gewenst!!
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
09 jan 2019 21:18 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7381 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Ook even voorstellen dan maar..
Het is me toch nog steeds niet duidelijk hoe het hele verhaal in elkaar steekt. Je hebt de auto niet met slecht lopende motor gekocht, maar nu doet ie dat wel? Is dat begonnen met de brandstof filter wissel?
|
09 jan 2019 23:05 |
|
|
Martijn_C5
C5club Rookie
Geregistreerd: 30 nov 2018 18:20 Berichten: 12
Auto: C5 Tourer, HDi241
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 203000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Ook even voorstellen dan maar..
Toen ik de auto kocht liep de motor goed.
Wanneer het probleem gekomen is kan ik niet precies zeggen maar in ieder geval NA het wisselen van het dieselfilter. In mijn beleving was het probleem er niet toen het filter net gewisselt was echter is dat niet vlekkenloos gegaan: motor sloeg na de wissel niet meteen aan en we hebben behoorlijk liggen klooien met starten.. uiteindelijk liep de motor maar met het motormanagement lampje aan: verder niets merkbaar voor zover ik me herinneren kan. Lampje is na ongeveer 100km uit gegaan (toen ik op weg was naar de garage om te laten uitlezen).
|
10 jan 2019 18:45 |
|
|
Patjo
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 30 dec 2018 12:45 Berichten: 104 Woonplaats: Drunen
Auto: C5 2.0i 16v Break Automaat
Opties: Leer parkeersensoren houtlook
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09566CJ
Productienummer: 10349
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 138.900
Kleur: EYPC Gris Fulminator
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Ook even voorstellen dan maar..
Ik heb het hele verhaal eens van begin af aan zitten lezen en mijn conclusie is dat er nog ergens een luchtbel in het systeem zit. Zeker na je uitleg over het slecht willen starten na de filterwissel.
_________________ Patrick C5 2.0i 16v Break Automaat 2003 DS3 1.4eHDI Automaat 2012 http://www.onze-camper.eu
* Ik was een mooie baby, helaas ben ik verwisseld in het ziekenhuis *
|
10 jan 2019 21:13 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7381 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: Ook even voorstellen dan maar..
Of een niet goed passend filter. Daardoor blijft er valse lucht aangetrokken worden. Daar heeft het voor mij alles van.
Sommige filter merken passen gewoon niet goed. En maar 1 zandkorrel of vuiltje tussen het pasvlak van de deksel en je zult het nooit luchtdicht krijgen.
|
10 jan 2019 21:58 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13903 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Ook even voorstellen dan maar..
hoe moet je de diesel op pompen? met een balgje of zit er een pomp in de bak.
|
10 jan 2019 22:17 |
|
|
Martijn_C5
C5club Rookie
Geregistreerd: 30 nov 2018 18:20 Berichten: 12
Auto: C5 Tourer, HDi241
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 203000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Ook even voorstellen dan maar..
Geen balgje.. heeft een opvoerpomp.
|
10 jan 2019 22:30 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13903 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Ook even voorstellen dan maar..
je kunt is proberen contact 5 sec op , contact terug af, contact terug op een paar sec wachten en dan starten.
|
10 jan 2019 23:18 |
|
|
Martijn_C5
C5club Rookie
Geregistreerd: 30 nov 2018 18:20 Berichten: 12
Auto: C5 Tourer, HDi241
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 203000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Ook even voorstellen dan maar..
.. geen gewenst resultaat. Wat had het eventueel kunnen doen meen je ?
|
11 jan 2019 16:13 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13903 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Ook even voorstellen dan maar..
als er lucht op komt om zo de lucht eruit te krijgen. en als het koud is en hij moet gloeien dan doet hij dat ook 2x en zo start hij dan ook beter. heb je de druk nu gemeten van de pomp bij het starten.
ik heb nog een vraag , gaat de motor goed rond tijdens het starten,als de koperen bussen van de lagering van het anker versleten zijn gaat hij ook niet goed rond en start hij slecht.
|
11 jan 2019 16:53 |
|
|
|