Nu mijn XM behoorlijk wat mankementen krijgt is het tijd voor een opvolger. De C5 staat hoog op mijn lijstje. Vooral de 2L turbodiesel met automaat trekt mijn aandacht. Ik vraag me enkel af hoe het met de betrouwbaarheid zit.
Mijn XM is heel berucht qua betrouwbaarheid maar na 6 jaar XM rijden vind ik dat zelf heel goed meevallen. De schades die ik had waren telkens kilometer en leeftijd gebonden en werd nooit echt gek.
Ik zoek een wagen vanaf ong 2013 te kopen wat dan een phase 3 zal zijn. Over de 1.6 is een heel lang en berucht draadje en die heeft een slechte naam. Ik geloof dat de 2.0HDI als betrouwbaar te boek stond. Wat zijn de ervaringen hier?
06 nov 2018 09:57
boes
C5club Extreme Poster
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Onverwoestbaar blok. De oude dw10 8v is volgens mij het beste dieselblok ooit. De 4 traps automaat is wel een beetje antiek. De fase 2 heeft een 16 klepper met 100kW IPV de 81kW van de oude die in de fase 1 ligt. De nieuwere heeft een 6traps automaat. Dit blok is ook sterk maar heeft iets meer "problemen". Maar als je nagaat hoeveel inspuitingen er per arbeidsslag meer worden gemaakt valt het alles mee. De 1.6 is ook zo slecht nog niet. Is alleen meer gevoelig voor de juiste onderhoudsinterval. Er zijn er genoeg met meer dan 400kkm.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum