Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1848 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 120, 121, 122, 123, 124  Volgende
 1.6THP "problemen" ? 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 05 jul 2017 18:12
Berichten: 119
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09879
kilometerstand: 145000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 1.6THP "problemen" ?
@c5jan

Die in dordrecht, is in het echt niet zo mooi als op de foto. Ook zit er achterstallig onderhoud aan,
de distributie is in 2009 gedaan.

De groene met creme leer, had 284k gelopen op Lpg. Deze miste ook een paar opties.
Heb wel contact gehad.


07 okt 2018 22:03
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 3315
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 233000
Kleur: Sable Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ja, valt behoorlijk tegen wat er staat, ook op de foto's heb ik al zo mijn bedenkingen.


07 okt 2018 23:05
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 3980
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Zullen we het weer over de THP hebben.

Je stelt terecht dat je veel THP's ziet en weinig V6. Dat klopt, want van die THP's zijn er enorm veel verkocht.

Dat betekent dat er ook de nodige zijn die geen problemen hebben. Met het juiste onderhoud (zie site BJG) kun je de kans groter maken dat jij ook in die groep valt.

Je kunt ook voor een 2l benzine gaan, maar goed dan baal je altijd tijdens het rijden in plaats van af en toe balen bij de garage. Want de THP biedt veel meer rijplezier, komt mijns inziens in de buurt van de V6 (en gaat er soms zelfs overheen, de V6 is erg zwaar in de neus en krijgt een beetje boot dein-neigingen daardoor, heb ik in een proefrit ondervonden).

Ander nadeel van zowel 2l als V6 is dat ze ouder zijn en dus navi hebben (RT4) die uit ondersteuning is. Toch vervelend als je voor een uitvoering gaat met veel spulletjes.

Als je er ondanks dit alles niet aan wilt (en dat is ook logisch, waarom zou je problemen opzoeken), zou ik zeggen waarom kijk je niet naar een diesel. Misschien import, lekker goedkoop.
Dat zijn betere alternatieven dan de andere benzine varianten.


Hier op het forum zul je weinig positiefs over de THP meer horen. Dat komt omdat citroen degenen met problemen in sommige gevallen behoorlijk heeft laten zitten. En vanuit concurrentie overwegingen de zaak onder het tapijt wilde moffelen. En natuurlijk zijn mensen met problemen sowieso oververtegenwoordigd op een forum.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


08 okt 2018 10:48
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 27 dec 2014 17:31
Berichten: 145
Woonplaats: Groningen
Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 125000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik heb 4 weken een 2L gehad, nu 3,5 jaar een THP. Ik weet wel welke ik zou kiezen. De motor is heel fijn en er rijden echt miljoenen van rond, hij zat in behoorlijk veel psa/mini’s. Maar goed, van mij geen advies, dan heb ik het straks gedaan.


10 okt 2018 17:14
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 6673
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 285000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Het is toch prima dat je juist je goede ervaringen deelt?

Ik hoor graag positieve ervaringen. Negatieve ervaringen zijn er genoeg, en als je dokter bent kun je snel denken dat iedereen ziek is.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


10 okt 2018 21:35
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 1832
Auto: Citroen C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10057
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 156000
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik wil ook wel eens meer de positieve ervaringen horen over de THP. Negatieve reacties hebben we al meer dan 100 pagina's. ;)

_________________
Citroen C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige 2006
Citroen C3 1.6 E-hdi Collection 2012
Citroen 2cv6 spécial 1986
De ex-en: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG-G3 2001,Citroen zx 16v 1997, Citroen 2cv6 1983, Citroen C4 1.6 16v HDI 110 pk Ligne Ambiance 2005, Citroen C2 1.4 i Ligne Prestige 2004


11 okt 2018 15:12
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 3315
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 233000
Kleur: Sable Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Inderdaad. Bring it on..


11 okt 2018 15:44
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 3980
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Nou ja het topic heet natuurlijk THP problemen...

En het probleem is dat je met een auto ontzorgt wil worden. Hoe fijn hij ook rijdt, als telkens die donkere wolk boven je hoofd hangt....

Lastig is echter in te schatten is hoe reëel die donkere wolk is. En dat komt ook doordat citroen bewust hier mist veroorzaakt.

Wat ik er wel over kwijt wil is dat ondanks alle problemen die uiteindelijk tot een nwe motor geleid hebben, de auto me nooit heeft laten staan. (Afkloppen!) En dat hebben andere citroens wel gedaan:
V6 (ph1 en ph2): altijd gezeik met bobines, en op 5 cylinders kom je echt niet ver. Als de olie eruit loopt door het nokkenasverstel ventiel ga je liever ook niet rijden. Ook een keer de gaspedaalsensor, dan gebeurt er ook niets.
HPI : startte niet door een defecte brandstofpomp en daarvoor sloeg ie telkens af op de snelweg om dezelfde reden
Xantia - hydrauliek lek en rode lampjes, je kunt niet verder want dan weigeren de remmen. In italië :-(

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


12 okt 2018 12:04
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 3315
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 233000
Kleur: Sable Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ah, je bent een echte bleeding edge rijder dus.
HPI, oei. Ben je daar ooit schadeloos voor gesteld eigenlijk?


12 okt 2018 16:56
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 apr 2009 17:29
Berichten: 724
Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 Tourer 1.6 THP 16V 156 Exclusive
Opties: Wegdraaib. trekhaak Thule
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12912
Productienummer: 10188
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 68073
Kleur: KTVD Zwart Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Tja, laten staan heeft hij me tot nu toe ook niet. Problemen heb ik nog niet gehad ook al zei Johan dat hij in een thp met toegeknepen billen zou rijden. Ik heb gewoon mijn kop in het zand gestoken en er ruim twee jaar geleden een gekocht en ben er tot nu toe heel erg tevreden mee geweest. Dat hoop ik nog lang te blijven. Veel keus heb je trouwens niet als je maar zo'n 14.000 km per jaar rijdt. Dan is diesel echt niet economisch meer. Ik hoop met goed onderhoud (GJO) lang met de auto te kunnen doen. Citroens hebben mij trouwens de afgelopen 40 jaar weinig reden tot klagen gegeven. Alleen de BX 14 sloeg vaak af omdat de choke niet lekker werkte, de BX 16 TRI trok vacuum in de benzinetank en hield er dan mee op. Tankdop los en even wachten en hij ging weer als een speer. Heeft wel even geduurd voor ik dat door had. En de XM heeft mij ook een keer om onbegrijpelijke reden net bij werkzaamheden op de snelweg laten staan. Ook toen deed hij het een tiental minuten later het gewoon weer. Van links invoegen was even een probleem. Met de HPI rare electronische problemen en een keer noodloop, maar geen stilstand. De andere C5 2.0 I 16v geen enkele klacht eigenlijk. Mooi rijtje toch en dat sluit ik graag af met een probleemloze THP. :smt023 Ik mis haar op het ogenblik heel erg want ik rij nu in de VS rond in een KIA Forte (= Ceed). Toch wel een stuk minder comfortabel.

Groeten, Cieterman :citrofiel :citrofiel

_________________

NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79
BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87
XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)Afbeelding
C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot heden

Afbeelding


13 okt 2018 03:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 3980
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Voor mijn HPI ben ik niet gecompenseerd anders dan dat nog in de fabrieksgarantie de pomp is vervangen. Dus erg veel financiële last heb ik daar niet van gehad. Ik heb hem vrij vlot weer ingeruild op de 1e V6 en kreeg er toen (2006) een goede prijs voor. Pas na 2010 werd duidelijk dat die dingen niet verder ondersteund worden en je dus aan e lot overgelaten wordt.

De V6en hebben me ook niet veel geld gekost, veel onder garantie verholpen, maar gewoon vervelend als je te vaak bij een garage staat.

Johan Oldenhage is natuurlijk ook niet enthousiast over de THP. Uiteindelijk blijft hij met de ontevreden klanten zitten als de importeur het niet oplost. En daarbij zal de dealer altijd mee moeten doen in een coulance actie.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


15 okt 2018 11:53
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 27 dec 2014 17:31
Berichten: 145
Woonplaats: Groningen
Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 125000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik rijd nu 80k in mijn THP, ik heb geen angst dat ie me laat staan. Hij gebruikt een litertje per 5000 km.

Muis is zeer comfortabel, stil op de snelweg. Mijn onafhankelijke garagehouder vindt dit ook een fantastisch blok, maar je moet er wel mee rijden, die schakelindicator links laten liggen. Verder onderhoud op tijd geven. Ik geniet van elke kilometer.

Als een deel van het sentiment komt van het feit hoe psa met de problemen omging is dat mijn inziens onterecht. Met juist onderhoud en rijden is dit een heel fijne auto.


16 okt 2018 00:20
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2763
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 Break 2.0i 16v Ligne Prestige
Opties: Pack parking, pack look, navidrive RT3, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10529 CJ
Productienummer: 10294
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 320000
Kleur: Gris Aluminium EZRC**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Mooi, nog een positieve ervaring :smt023 .
Over het algemeen zijn de reacties positief over de motor als die goed loopt (ik heb er geen ervaring mee). Wel blijkt de THP bepaalde klachten te hebben die met goed (en frequenter) onderhoud in de hand gehouden kunnen worden. En met name dat 'frequenter' is iets waar we aan moeten wennen. De laatste decennia zijn de onderhoudsintervallen steeds opgerekt (is fijn voor de berijder: minder vaak naar de garage en daardoor minder kosten). Mijn 2CV's (1970-1975) moesten elke 2.000km olie verversen en elke 10.000km grote beurt. Bij de DS en GS-en (1975 - 1979) waren dat respectievelijk 5.000 en 10.000km. De Renault 20 en CX Athena (1979 - 1984) was dat 7.500 en 15.000km, bij de CX 20 Pallas en de XM werd dat 10.000 en 20.000km. En de C5 wordt om de 15.000 (klein) en 30.000km (groot) voor onderhoud verwacht. Bij de THP gaan we dus weer naar kortere onderhoudsintervallen met ook nog wat extra werk (inlaatkleppen reinigen en distributieketting op spanning controleren/houden). Daar moeten we aan wennen. En verder lijkt het ook dat veel garages in het begin niet wisten wat de problemen waren en hoe die aangepakt moesten worden (bij de eerste DS-en wisten de garages ook geen raad met het -toen nieuwe- hydraulische systeem; daarover doen bij niet-Citroënisten nog steeds de wildste horror-verhalen de ronde (en ja een Opel 'zwabbert')). Maar als je eenmaal een (negatieve) naam hebt blijft dat wel aan je plakken..... :(

_________________
Dyane, 2CV, VW1300, Austin Allegro, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM2.0(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM2.0i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia2.0i16V(lpg) CX20Break, C5 2.0iBreakDiff, C5 2.0iBreakLP

Afbeelding

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel


16 okt 2018 01:36
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 6673
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 285000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Mooie analyse!

In werkelijkheid is de interval nog meer gestegen.
Bijvoorbeeld de C5 moet elke 30 000 klein en 60 000 groot.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


16 okt 2018 10:44
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2763
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 Break 2.0i 16v Ligne Prestige
Opties: Pack parking, pack look, navidrive RT3, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10529 CJ
Productienummer: 10294
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 320000
Kleur: Gris Aluminium EZRC**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Dank voor de aanvulling, dat krijg je er van als je om 01:30u gaat zitten typen....... :oops: ;)

_________________
Dyane, 2CV, VW1300, Austin Allegro, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM2.0(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM2.0i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia2.0i16V(lpg) CX20Break, C5 2.0iBreakDiff, C5 2.0iBreakLP

Afbeelding

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel


16 okt 2018 16:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1848 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 120, 121, 122, 123, 124  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: