Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 259 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
 kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2 
Auteur Bericht
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 15754
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Eens met dat laatste.

Maar dat ook die kunnen breken komt omdat ze ergens klem lopen.
Als ze soepel lopen, en in hun eindpositie kunnen komen zonder ergens vast te lopen, zal de as niet breken.
Zó heb ik het ook begrepen van GJO die al heel wat keren met dit bijltje gehakt heeft.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


14 sep 2018 22:15
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2014 08:37
Berichten: 411
Woonplaats: Rossum
Auto: C5 2.0i 16v Break exclusive
Opties: bijna full options en zonder dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10542
Productienummer: 10179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 178000
Kleur: Noir obsidien


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Ik ga het wel zien als ik de boel weer los heb.

Heb alle docs nog op mijn laptop staan, dus die zullen we maar vast weer even afdrukken.

Maandag kan ik kleppen setje afhalen en dan eens kijken wanneer ik er tijd en vooral zin voor heb..

_________________
C5 ph2 break 2.0 16v exclusive, 2005
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways


14 sep 2018 22:43
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 25 jun 2014 19:34
Berichten: 7
Auto: C5 2.0 16V Break automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195000
Kleur: Grijs Met.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Kan ik van iemand de beschrijving ontvangen voor het verwijderen van het dashboard voor het vervangen van de kleppen?
Ben ook aan de beurt. Heb nu een datum staan. Niet weer een (half)koude winter.

Dit ter ondersteunen van de methode die wel terug te vinden is.

Alvast bedankt.

Groet!


10 okt 2018 20:38
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 25 jun 2014 19:34
Berichten: 7
Auto: C5 2.0 16V Break automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195000
Kleur: Grijs Met.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Iemand?


13 okt 2018 08:56
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 10887
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
je moet het draadje is helemaal doorlezen , er is veel in te vinden.


13 okt 2018 09:05
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 25 jun 2014 19:34
Berichten: 7
Auto: C5 2.0 16V Break automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195000
Kleur: Grijs Met.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
willy4 schreef:
je moet het draadje is helemaal doorlezen , er is veel in te vinden.


Hi, dat klopt, dat heb ik gedaan . Ik lees hier echter ook in dat de montagehandleiding een nuttig document is hierbij.
Ik zie bij vragen van bezoekers ook de reactie staan of ze de handleiding wel gelezen hebben.
Dat wil ik graag voorkomen.


15 okt 2018 18:41
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 15754
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Als je me je mailadres geeft via een PB, en er de laatste 8 cijfers bij zet van je VIN, zal ik je deze documenten sturen.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


15 okt 2018 18:44
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 15754
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
De doc's zijn inmiddels naar je onderweg.

We lezen graag hoe je dat verder oppakt, en uiteraard dat het vervolgens gelukt is dit probleem op te lossen ;)

Groet,
JW

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


15 okt 2018 22:09
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 25 jun 2014 19:34
Berichten: 7
Auto: C5 2.0 16V Break automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195000
Kleur: Grijs Met.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Gisteren hebben we de klus geklaard . Was prettig dat ik het samen met mijn zwager heb gedaan die monteur is bij Peugeot.
Ik had alleen ervaring met het demonteren van een dashboard van een DS en een 504-cabr. en dat is toch een heel ander verhaal.
Het demonteren van het dashboard ging voorspoedig. Met de bijna niet te vermijden breuk van een aantal bevestiging-lipjes.
Deze heb ik kunnen repareren en lijmen met JB-Weld. De rechter-klep was gebroken zoals verwacht. We hebben de zaag-methode toegepast en ook dat werkt prima. We constateerden dat er in de linker- klepstang ook wat haarscheurtjes zaten.
We wilden deze dan ook direct preventief vervangen maar de nieuwe klep kwam defect uit de verpakking. We hebben de bestaande klep verstevigd door op de zwakke plek zincor-plaat rondom de as te zetten en te verlijmen met JB-weld. Ook de nieuwe rechter-klep hebben we wat massiever gemaakt door deze te vullen met JB.

Er is al veel geschreven over dit onderwerp. Wat aandachtspunten: zorg dat je met z'n tweeën bent. Let er bij het naar voren trekken van het dashboard-board goed op of er niet nog ergens kabeltjes vastzitten. Kijk bij montage of de kabels en stekkers de goede kant op liggen en niet ergens klem komen te liggen. Het motortje van de kapotte klep stond op een hele verkeerde positie. Door de bediening in de laagste stand te zetten, het stekkertje op de motor aan te sluiten en de bediening op Max. te zetten draait de motor richting de goede positie. Stekkertje weer los en de procedure herhalen totdat deze helemaal goed staat, Door eerst de motor even warm te draaien kun je ook voelen wanneer de klep in de hoogste- of laagste positie staat zodat je het motortje goed af kunt stellen.

Had nog wel een paar foto's willen plaatsen, maar ik ben er nog niet achter hoe dat moet...

Alles werkt weer! Bedankt voor de support!


10 nov 2018 23:06
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 25 jun 2014 19:34
Berichten: 7
Auto: C5 2.0 16V Break automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195000
Kleur: Grijs Met.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
JW-C5 schreef:
Eens met dat laatste.

Maar dat ook die kunnen breken komt omdat ze ergens klem lopen.
Als ze soepel lopen, en in hun eindpositie kunnen komen zonder ergens vast te lopen, zal de as niet breken.
Zó heb ik het ook begrepen van GJO die al heel wat keren met dit bijltje gehakt heeft.

Groet,
JW


Ik had een zeer soepel lopende linker-klep die toch al scheurtjes begon te vertonen. Mogelijk gaat inmiddels der leeftijd ook meespelen. Het kunststof wordt in de loop van jaren ook brosser vermoed ik.


10 nov 2018 23:18
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2014 08:37
Berichten: 411
Woonplaats: Rossum
Auto: C5 2.0i 16v Break exclusive
Opties: bijna full options en zonder dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10542
Productienummer: 10179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 178000
Kleur: Noir obsidien


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Pintveld schreef:
Het motortje van de kapotte klep stond op een hele verkeerde positie. Door de bediening in de laagste stand te zetten, het stekkertje op de motor aan te sluiten en de bediening op Max. te zetten draait de motor richting de goede positie. Stekkertje weer los en de procedure herhalen totdat deze helemaal goed staat, Door eerst de motor even warm te draaien kun je ook voelen wanneer de klep in de hoogste- of laagste positie staat zodat je het motortje goed af kunt stellen.

Had nog wel een paar foto's willen plaatsen, maar ik ben er nog niet achter hoe dat moet...

Alles werkt weer! Bedankt voor de support!


Heb je hiervoor het verwarmingspaneel en contactslot e.d. even provisorisch aan de draadboom gehangen en de accu weer aangesloten?

Ik moet bij mijn C5 nog aan de slag, 2e keer al, maar wil graag voor ik het dashboard terugplaats testen of de kleppen goed en soepel lopen en vraag me af of dat gaat op deze manier.

_________________
C5 ph2 break 2.0 16v exclusive, 2005
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways


14 nov 2018 10:16
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2014 08:37
Berichten: 411
Woonplaats: Rossum
Auto: C5 2.0i 16v Break exclusive
Opties: bijna full options en zonder dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10542
Productienummer: 10179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 178000
Kleur: Noir obsidien


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Ik wil er morgen toch maar aan beginnen, nu het weer nog redelijk is.

Het is zonder kachel ook niet echt aangenaam smorgens.

Nu ligt mijn eigen gereedschap momenteel op locatie en wil dus van mijn werk even het nodige meenemen, maar waren er nog specifieke tools nodig?

Of zijn schroevendraaiers, doppenset, steeksleutels etc voldoende?

_________________
C5 ph2 break 2.0 16v exclusive, 2005
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways


16 nov 2018 08:37
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2014 08:37
Berichten: 411
Woonplaats: Rossum
Auto: C5 2.0i 16v Break exclusive
Opties: bijna full options en zonder dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10542
Productienummer: 10179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 178000
Kleur: Noir obsidien


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
En met welk soort vet kan ik de kleppen en rubbers het beste smeren?

Siliconenvet een idee?

Ik heb de nieuwe kleppen met aluminium u profiel en lijm verstevigd om opnieuw breken proberen te voorkomen.

_________________
C5 ph2 break 2.0 16v exclusive, 2005
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways


16 nov 2018 09:49
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 3266
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 338000
Kleur: Sable Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Is zo'n klep niet uit alu plaat te knippen? Of zit je dan met de lagering?


16 nov 2018 10:05
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2014 08:37
Berichten: 411
Woonplaats: Rossum
Auto: C5 2.0i 16v Break exclusive
Opties: bijna full options en zonder dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10542
Productienummer: 10179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 178000
Kleur: Noir obsidien


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Ik heb het dashboard op de stoelen liggen, stap 1 voltooid.

Nu eerst koffie en dan kachel huis bekijken.


Maar even iets anders wat ik bij het demonteren tegenkwam.
Aan de hoogte verstelling van het stuur zit een veer met een geel plastic iets, dat gele plastic is gebroken, kan dat veel kwaad?

_________________
C5 ph2 break 2.0 16v exclusive, 2005
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways


17 nov 2018 11:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 259 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: