Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
verlies vermogen 2.0hdif 2005
Auteur |
Bericht |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
boes schreef: . Als je de druk meet vlak achter de vacuüm pomp zal de druk wel mee variëren met het toerental. Ook niet. Maar een constant vacuüm op de VTG verstelling betekent hoe dan ook een probleem. Dat kan lekkage zijn, een defecte klep, of een aansturingprobleem, in die volgorde van waarschijnlijkheid.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
03 jul 2018 21:28 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3556 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
BJG; de pomp is toch een "dom" ding wat door de snelheid van de nokkenas het vacuüm opbrengt? Dan kan de druk vlak achter de pomp toch nooit constant zijn? (Maar toeren afhankelijk)
|
03 jul 2018 21:44 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Achter die pomp zit ook een vacuümtank, die moet zorgen voor een constant vacuüm. Dat hebben ook de remmen nodig Maar als ik het goed zie op dit schema Bijlage: Luchtcircuit DW10BTED4.jpg waarin #2 de pomp is, en #3 de vacuümtank, lijkt de elektroklep vuldrukregeling #7 rechtstreeks van vacuüm voorzien te worden vanuit de pomp, niet via die vacuümtank. Verder zie je op het schema nog de positiesensor turbodrukregeling #8 en de capsule bedieningsarm drukregeling #9. Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
04 jul 2018 00:17 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Ik vond ook nog het CitDoc B1HG018PP0 Verwijderen - Aanbrengen : Vuldrukregelklep Dat blijkt een lastige klus te zijn, er moet heel veel gemeten en gekalibreerd worden.
Desgewenst kan ik je beide doc's sturen.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
04 jul 2018 00:34 |
|
|
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
JW die documenten wil ik graag hebben.
Tom
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
04 jul 2018 18:13 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Geef dan even je mailadres via een PB. En zet er de laatste 8 cijfers van je VIN bij, voor mijn administratie.......
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
04 jul 2018 18:16 |
|
|
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Zo weer lekker bezig geweest, helaas nog zonder oplossing. Ik heb inmiddels de elektroklep vuldrukregeling (#7 op de tekening van JW ) vervangen omdat deze na een vacuüm test niets bleek te doen, hij gaf een constant vacuüm terwijl hij bij belasting het vacuüm moet verhogen of verlagen om de variabele turbo aan te sturen. Ook de nieuwe klep geeft hetzelfde beeld. Ik denk nu dat er een probleem zit in de aansturing van deze klep. Ik heb met Lexia de storing gewist en deze komt ook niet onmiddellijk terug. Ik heb nu eigenlijk niet echt een idee hoe verder te gaan, ik zou het wel heel erg leuk vinden om het zelf op te lossen.
alvast bedank voor het meedenken,
Tom
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
08 jul 2018 10:30 |
|
|
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Bij het storingscoderapport geeft hij een luchttemperatuur aan van min 50 graden, dat lijkt mij niet oké. De sensor ga ik ook maar vervangen. en neem gelijk de mapsensor mee.
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
08 jul 2018 12:18 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
dsuper5678 schreef: Zo weer lekker bezig geweest, helaas nog zonder oplossing. Ik heb inmiddels de elektroklep vuldrukregeling (#7 op de tekening van JW ) vervangen omdat deze na een vacuüm test niets bleek te doen, hij gaf een constant vacuüm terwijl hij bij belasting het vacuüm moet verhogen of verlagen om de variabele turbo aan te sturen. Ook de nieuwe klep geeft hetzelfde beeld. Ik denk nu dat er een probleem zit in de aansturing van deze klep. Ik heb met Lexia de storing gewist en deze komt ook niet onmiddellijk terug. Ik heb nu eigenlijk niet echt een idee hoe verder te gaan, ik zou het wel heel erg leuk vinden om het zelf op te lossen.
alvast bedank voor het meedenken,
Tom Wat heb je gemeten na de klep, en onder welke omstandigheden? Dat is belangrijk om te weten.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
08 jul 2018 23:50 |
|
|
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Ik heb gemeten met een vacuümmeter en er is vacuüm, maar geen idee hoeveel vacuüm er hoort te zijn. De schaal van mijn meter is een beetje apart hij gaf 13 cm Hg aan, komt neer op 173 mbar geloof ik, deze afkorting staat op de meter. Gemeten met draaiende motor bij div toerentallen maar er was geen verandering in het vacuüm te zien.
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
09 jul 2018 18:33 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Mm als het echt zo is dan is dat gewoon ok. Dit zou volop vacuüm zijn. Wordt de vtg ook aangetrokken?
Dit kun je zien, maar ook in meetwaarden controleren. Zo lang de turbodruk de gewenste waarde niet haalt blijft bij dan aansturen. Dat zou dan betekenen dat er een mechanisch probleem is.
Maar je moet wel zeker zijn van de juiste meting. Op een of andere manier ben ik dat niet helemaal...
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
09 jul 2018 22:13 |
|
|
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 18:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
De vtg zie ik bewegen zodra de motor gestart wordt, maar daarna niet meer en dat zou wel moeten bij verandering van de belasting van de motor en dat klopt ook wel met dat het vacuüm constant het zelfde is.
De meting die ik gedaan heb klopt volgens mij wel, kan je volgens mij ook niet makkelijk verkeerd doen, vacuümmeter erop en meten maar.
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
10 jul 2018 06:18 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Voor de zekerheid: dat vacuüm heb je gemeten tussen de klep #7 en de regeling #8, niet tussen de vacuümpomp #2 en de klep #7?
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 jul 2018 09:41 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
dsuper5678 schreef: De vtg zie ik bewegen zodra de motor gestart wordt, maar daarna niet meer en dat zou wel moeten bij verandering van de belasting van de motor en dat klopt ook wel met dat het vacuüm constant het zelfde is. De VTG stelt pas terug als de turbodruk de gewenste waarde bereikt. Dit is dus normaal. En ook het constante vacuüm hoort daarbij. Mogelijk heb je een mechanisch probleem.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
10 jul 2018 12:13 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: verlies vermogen 2.0hdif 2005
Als 'ie in eerste instantie, bij het starten van de motor wél beweegt, lijkt het erop dat die unit # 8/9 geactiveerd wordt en dat aan de turbo doorgeeft. Maar vervolgens zou dat dan in de turbo fout gaan, daar werkt die bediening van de verstelling niet.
Is dat je gedachtegang?
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 jul 2018 14:36 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|