Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
 Rembooster vervangen 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2013 21:14
Berichten: 101
Woonplaats: Raamsdonksveer
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Rembooster vervangen
Heb inmiddels een andere rembooster vd sloop gehaald.

Nu komt de uitdaging.......daadwerkelijk vervangen. Ik ben me nu aan inlezen wat er allemaal moet gebeuren.

Al lezend heb nu de volgende vraag

Wat is nu t handigst, de hoofdremcilinder eerst demonteren en daarna de rembooster, of de hoofdremcilinder laten zitten en achteraf losmaken van de rembooster?
m.vr.gr
PIm


07 jun 2018 16:41
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rembooster vervangen
de hoofdremcilinder eerst demonteren dan heb je meer plaats , de leidingen van de hoofdremcilinder lopen ook voor rembooster.

wat is er aan de rembooster?


07 jun 2018 17:06
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2013 21:14
Berichten: 101
Woonplaats: Raamsdonksveer
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rembooster vervangen
Waarschijnlijk membraam stuk. Rempedaal blijft hard, ook na starten. Vacuumslang los gemaakt, die zuigt wel lucht aan .


07 jun 2018 17:58
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rembooster vervangen
Als je de hoofremcilinder demonteert moet je bij het ontluchten wel een systeemtester gebruiken.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


07 jun 2018 20:52
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2013 21:14
Berichten: 101
Woonplaats: Raamsdonksveer
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rembooster vervangen
@BJG
Bedoel je met een systeemtester bv de Lexia?
Las ergens wel over het ontuchten van de ABS module mbv de Lexia


07 jun 2018 21:46
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rembooster vervangen
Correct :smt023

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


08 jun 2018 14:17
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2013 21:14
Berichten: 101
Woonplaats: Raamsdonksveer
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rembooster vervangen
Alle voor- en nadelen op een rijtje gezet. Besloten om de
vervanging van de rembooster toch maar uit te besteden.

Omdat ook terugschakelen naar 2 en 1 wat moeizaam gaat, laat ik gelijk de versnellingsbakolie maar vervangen. Met 295xxx km op de teller wellicht geen overbodige luxe.
Afspraak staat voor as maandag.


13 jun 2018 20:36
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rembooster vervangen
Kies dan voor een speciale olie of toevoeging (geen teflon!!) voor bakken die wat slechter schakelen.

Je zult hem niet weer kennen!

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


13 jun 2018 21:38
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2013 21:14
Berichten: 101
Woonplaats: Raamsdonksveer
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rembooster vervangen
Bedankt voor de tip. Kun je dan ook aangeven welke "speciale" olie hiervoor gebruikt wordt?


14 jun 2018 10:57
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4467
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rembooster vervangen
PSA heeft onlangs de olie voor handbakken verbeterd is ipv 75W80 GL5, nu Mobil Gear Oil FE 75W.
Ik heb er goede ervaring mee in de 106, een 1e verversing met 75W80 wat ik nog had liggen, maakte weinig verschil, met FE75W een stuk fijner schakelen.
Voor zover je het fijn schakelen kan noemen bij een (GTI) MA-bak met schakelstangen.

Mobil claimt ook dat FE75W brandstofbesparing oplevert t.o.v. 75W80.
https://www.mobil.com/english-gb/passen ... oil-fe-75w

(*) fuel economy gain estimated by PSA Peugeot Citroën to 0.45% in MVEG cycle on MC, BE and ML transmissions) vs. Mobil Gear Oil BV 75W-80


14 jun 2018 12:07
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2013 21:14
Berichten: 101
Woonplaats: Raamsdonksveer
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rembooster vervangen
Thanks voor de info.
:smt023


15 jun 2018 07:20
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2013 21:14
Berichten: 101
Woonplaats: Raamsdonksveer
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rembooster vervangen
Bij het vervangen van de rembooster bleek de oorzaak een lekkende hoofdremcylinder te zijn. De rembooster zat vol remolie. Met verschillende sloperijen in de buurt toch 40 km moeten rijden om 1 exemplaar te kunnen vinden. Deze meteen opgehaald en naar mijn garage gebracht. Aan het eind van de dag hadden we weer een als nieuw remmende dame.

Het vervangen van de bakolie is ook niet verkeerd geweest. Ondanks dat terugschakelen naar 2 nog steeds niet altijd helemaal vloeiend gaat, is er zeer duidelijk verbetering. Was ondanks de tips wel vergeten om speciale bakolie vermelden...( beetje dom)


21 jun 2018 10:03
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4467
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Rembooster vervangen
Gaat het schakelen naar zijn 2 beter als je een tijdje gereden heb en alles goed warm is ?
Heb je de koppelingscylinders al eens doorgespoeld/ontlucht, nippel zit op de (slave) cylinder bij de bak, het systeem haalt zijn vloeistof uit het rempotje, mogelijk is er lucht in dat systeem geslopen.
Horror scenario's over de koppeling en bak kun je altijd nog bedenken, wat helaas bij mij ex-Xantia TD het geval was :cry:


21 jun 2018 21:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.