Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 1.6hdi en 2.0 hdi 2010-2014 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 10 jun 2018 15:56
Berichten: 22
Auto: Citroen c5
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: Nog geen
Kleur: Nog te kiezen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 1.6hdi en 2.0 hdi 2010-2014
Dag iedereen,
weet er iemand of de 1.6hdi en 2.0 hdi hetzelfde is?
Want bmw en mercedes werken op deze manier ,dat het werkelijk dezelfde blokken zijn, maar met minder pk's.
Graag wat uitleg aub, want mijn interresse is gegroeid in de C5 diesels tussen 2010 en 2014.
Groeten Hakim


12 jun 2018 21:07
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 6677
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 285000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6hdi en 2.0 hdi 2010-2014
Het zijn echt verschillende motoren.
Met echt verschillende opbouw en cilinderinhoud.
Er zijn per motor wel verschillende vermogens. Bij de 1.6 HDI is dat afhankelijk van model uitvoering en bouwjaar tussen 90 en 120 pk.
De 2.0 kent varianten afhankelijk van Euronorm, model en bouwjaar tussen 150 en 180 pk.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


12 jun 2018 22:53
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 26 apr 2017 18:27
Berichten: 31
Auto: C5 Berline
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6hdi en 2.0 hdi 2010-2014
De eerste Ford Focus en Volvo V50 met 1.6 diesels (Tdci bij Ford genoemd) waren minder goed, er schijnen daarom meer Volvo V50's van het eerste uur met deze motor geëxporteerd te zijn dan dat er hier nog rondrijden. Volgens mij komt de 1.6 oorspronkelijk van Ford af en de 2.0 is een echt PSA-blok, daarvan zie je er genoeg rondrijden met enorm hoge km-standen.


13 jun 2018 07:29
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 6677
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 285000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6hdi en 2.0 hdi 2010-2014
Dan heb je het over de oude 1.6 HDI 16v van voor 2010.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


13 jun 2018 08:34
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 3987
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6hdi en 2.0 hdi 2010-2014
Dat van die 1.6HDI komt geloof ik doordat er wat weinig olie in zit (en deze dus snel vervuilt) en dat een filtertje bij de turbo daardoor makkelijk kan verstoppen zodat deze in de soep loopt.

De weinig olie is gefixt door een langere peilstok te monteren. Dan gaat er wat meer in dus.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


13 jun 2018 09:28
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 11041
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6hdi en 2.0 hdi 2010-2014
ik heb is van turbos Hoet een sessie gehad en volgens die man moest dat filtertje na enkele km eruit gehaald worden.


13 jun 2018 09:35
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 6677
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 285000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6hdi en 2.0 hdi 2010-2014
Inderdaad moet dat filter er eigenlijk uit. Meestal wordt dat pas gedaan nadat de turbo is gesneuveld.

De goede remedie is inderdaad:
- Filter verwijderen
- Juiste oliekwaliteit
- Juiste interval
- Langere peilstok

Op deze manier heb ik mijn oude 16 HDi probleemloos naar 400 000 km gereden.

Dit probleem speelt minder bij de nieuwe 16 HDI 8 klepper.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


13 jun 2018 11:56
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 1832
Auto: Citroen C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10057
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 156000
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6hdi en 2.0 hdi 2010-2014
Ik kan bovenstaande bevestigen. Erg fijn blok die oude 16 HDI 16v. De motor loopt en trekt veel soepeler dan de 8v.

_________________
Citroen C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige 2006
Citroen C3 1.6 E-hdi Collection 2012
Citroen 2cv6 spécial 1986
De ex-en: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG-G3 2001,Citroen zx 16v 1997, Citroen 2cv6 1983, Citroen C4 1.6 16v HDI 110 pk Ligne Ambiance 2005, Citroen C2 1.4 i Ligne Prestige 2004


13 jun 2018 15:51
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 2495
Woonplaats: 0227
Auto: 0.8x c5, Tendance
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 174kkm
Kleur: Bleu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6hdi en 2.0 hdi 2010-2014
Nou Maarten,...die 8klepper doet zijn werk ook uitstekend hoor.
Hoewel de diesel op dit moment in de verdomhoek zit blijven het "heerlijke" blokken.
Lekker veel koppel en laagtoerig zoeven in mijn vingerhoedje.


13 jun 2018 17:14
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 6677
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 285000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6hdi en 2.0 hdi 2010-2014
Ik vind juist de 8V soepeler.
Alleen de (enorm) lange bakverhoudingen in de V50 maken dat er weinig trekkracht voorhanden is bij cruise-snelheden. Dat is de reden dat ik hem heb laten chippen er is nu vooral onderin meer trekkracht beschikbaar. De motor levert ongeveer 150 pk.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


13 jun 2018 19:37
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 aug 2013 21:16
Berichten: 585
Woonplaats: Nijmegen
Auto: C4 Grand Picasso 1.6 eHdi
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
kilometerstand: 140000
Kleur: Icare=paars


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6hdi en 2.0 hdi 2010-2014
De 8v, is dat de Euro 5 motor die ik in mijn c4 picasso uit 2012 heb? Die rijdt namelijk een stuk soepeler als de 1.6 Hdi (16v?) die ik in mijn C5 uit 2006 had. Die had ik overigens aangeschaft bij 180 k en gereden tot 325k. Probleemloos blok (met het filtertje er gewoon in hoor) Goedkoopste auto in onderhoud ooit gereden met 1,9 cent per kilometer. Maar ik zou alleen dat blok kopen als je de onderhoudsgeschiedenis erbij hebt en de auto keurig op tijd de beurtjes heeft gehad (is al eerder genoemd)

_________________
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/597607.html


13 jun 2018 21:54
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 6677
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 285000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6hdi en 2.0 hdi 2010-2014
Ja de euro 5 is inderdaad de 8V.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


13 jun 2018 22:35
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10863
Woonplaats: Belgium
Auto: Honda CRV
Opties: 4 wielen, stuur remmen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 10
Kleur: Urban titanium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6hdi en 2.0 hdi 2010-2014
Die heb ik ook gehad in de picasso, maar die heeft in de picasso iets meer koppel dan in de c5
112pk en 270 Nm plus een 6 bak.
Waar de c5 240 Nlm en een 5 bak heeft.

In 2012 dan ;)

_________________
exit, evasion,berlingo,c3,c5-2,c1,c5-3,c3p,c4p,c2,c4,c3,crv
en nu renegade en crv 2.0


14 jun 2018 10:59
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 1645
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6hdi en 2.0 hdi 2010-2014
BJG schreef:
Inderdaad moet dat filter er eigenlijk uit. Meestal wordt dat pas gedaan nadat de turbo is gesneuveld.

De goede remedie is inderdaad:
- Filter verwijderen
- Juiste oliekwaliteit
- Juiste interval
- Langere peilstok


Dit was allemaal niet gedaan bij het originele blok in mijn C5, welke ik met 165K op de klok kocht, direct al deze modificaties gedaan, het mocht echter niet helpen, bij 190K sneuvelde de turbo en het blok.
Donorblok had 160K gelopen, daar heb ik meteen alle modificaties gedaan, nieuwe turbo en verstuivers, tank uitsluitend V-Power diesel, inmiddels probleemloos 40K gereden.
Ondanks de tegenslagen, vind ik het een erg fijne en soepele motor, zoals c5maarten aangeeft 8-)


14 jun 2018 13:29
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 1832
Auto: Citroen C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10057
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 156000
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6hdi en 2.0 hdi 2010-2014
boes schreef:
Nou Maarten,...die 8klepper doet zijn werk ook uitstekend hoor.
.



Dat klopt, ik heb momenteel ook een 16HDI 8v. Ja, hij rijdt lekker, maar ik vond de 16v lekkerder rijden. Is iets persoonlijks.
Misschien ook wel belangrijk om te melden is dat ik nu de 92 PK variant heb en de oude was een 110 PK variant. Daarnaast was dat in een C4. Niettemin is de C3 weer een stukje lichter dan de C4 maar komt toch net wat te kort, chippen zoals BJG aangeeft zou een oplossing kunnen bieden. Echter dit doe ik niet, vind ik zonde van mijn geld. Stop het geld liever in de eend :smt023

_________________
Citroen C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige 2006
Citroen C3 1.6 E-hdi Collection 2012
Citroen 2cv6 spécial 1986
De ex-en: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG-G3 2001,Citroen zx 16v 1997, Citroen 2cv6 1983, Citroen C4 1.6 16v HDI 110 pk Ligne Ambiance 2005, Citroen C2 1.4 i Ligne Prestige 2004


14 jun 2018 13:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: