Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Scheve bus achteraan bij vering en harde knak
Auteur |
Bericht |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 6287
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Organummer: 10168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 265000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Scheve bus achteraan bij vering en harde knak
Vastlassen was inderdaad goed geweest.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3
Hobby: Burton zie website
|
13 apr 2018 22:22 |
|
 |
Jokke
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 21 dec 2015 17:46 Berichten: 178
Auto: C5 2.2 Hdi Break Exclusive / 1.8i16V
Opties: GPS/leder
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09587CJ
kilometerstand: 210000
Kleur: Fulminator Gris
Naar boven
|
 Re: Scheve bus achteraan bij vering en harde knak
Goed om weten BJG. Als ik ze nog een omhoog zet kan ik het nog wel vastlassen met een geleend co2 postje. Voornaamste voor me was dat ze terug (veilig) rijdt
_________________ C5 Break 2.2Hdi Exclusive 2003 - 220.000km C5 Berline 1.8i 16V SX 2003 - LPG - 206.000km ------------------- Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.
|
13 apr 2018 22:26 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 6287
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Organummer: 10168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 265000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Scheve bus achteraan bij vering en harde knak
Maar dan nog maken de popnagels dat het als niet deugdelijk wordt gezien. Die moet je dan vervangen door proplassen.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3
Hobby: Burton zie website
|
14 apr 2018 10:02 |
|
 |
JW-C5
Moderator
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 15253 Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Scheve bus achteraan bij vering en harde knak
Met die epoxy onder dat plaatje wordt lassen op die plekken sowieso wat lastig, lijkt me. Wellicht is het dan handiger om de koppen van de popnagels gewoon weg te boren na het maken van de las aan het einde, en na wat primer over de las het zaakje goed in de "bitac" te zetten. Dat plaatje zit dan al goed op z'n plek. Dan zie je de gaatjes niet meer, zeker niet als er ook het eea aan vuil op gekomen is. Doe dat dan wel ruim voor de volgende keuring Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
14 apr 2018 10:39 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 1733
Auto: Citroen C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10057
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
 Re: Scheve bus achteraan bij vering en harde knak
c5maarten schreef: Ik denk dat dat geen stevige constructie gaat worden. Lijmen en plakken bij een deel waar zo'n krachten op kunnen komen te staan  Ik blijf bij mijn eerdere standpunt. Constructief zijn blindklink nagels niet sterk genoeg. En zoals door JW aangegeven is lassen moeilijk met die epoxy moeilijk.
_________________ Citroen C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige 2006 Citroen C3 1.6 E-hdi Collection 2012 Citroen 2cv6 spécial 1986 De ex-en: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG-G3 2001,Citroen zx 16v 1997, Citroen 2cv6 1983, Citroen C4 1.6 16v HDI 110 pk Ligne Ambiance 2005, Citroen C2 1.4 i Ligne Prestige 2004
|
15 apr 2018 08:21 |
|
 |
JW-C5
Moderator
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 15253 Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Scheve bus achteraan bij vering en harde knak
Het hoeft daar eigenlijk alleen vlaktedrukken te doorstaan, er komen geen serieuze afschuifkrachten op.
In die situatie zie ik geen problemen met een te geringe sterkte, ervan uitgaand dat de epoxylijm inderdaad op de juiste wijze is samengesteld en aangebracht.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
15 apr 2018 10:38 |
|
 |
boes
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 2335 Woonplaats: 0227
Auto: 0.6 x c5, Dynamique uitvoering
Opties: climate control en myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225kkm
Kleur: blanc avec spetters boue
Naar boven
|
 Re: Scheve bus achteraan bij vering en harde knak
Koude drukte over popnagels. Ze zijn volgens mij doorgeslagen bij dit soort APK eisen. In dit geval is het gewoon een soort van op maat gemaakte volgring/vulplaat. Deze dame is hoogstwaarschijnlijk al meerdere keren door de APK gekomen met een krom bevestigingunt van de achteras.
Hulde voor deze oplossing en je doorzettingsvermogen.
|
15 apr 2018 11:10 |
|
 |
JW-C5
Moderator
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 15253 Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Scheve bus achteraan bij vering en harde knak
Met je eens. Toen viel het bij de APK kennelijk niet op dat het scheef zat. Nu wel door die popnagels, die mogen er daar niet zitten, volgens de regeltjes. En dat is dan de pech Maar met deze beschouwing komt Jokke niet verder, vrees ik. En dus is het dan verstandig dat maar voor te zijn, gelukkig is hij handig genoeg Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
15 apr 2018 13:02 |
|
 |
H_H
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 673 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 Break 3.0 V6 Exclusive automaat
Opties: Navi, JBL+versterker, leer (zelf gedaan)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 203.000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Scheve bus achteraan bij vering en harde knak
Mooi opgelost hoor En ik zou er gewoon een busje Tectyl op kwasten om die poppers te verdoezelen
_________________ mijn Ctrns so far: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw metalic Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 Nu: C5 Break V6 Excl. 2002 & Xantia i.8 16V berline
|
15 apr 2018 15:34 |
|
 |
Jokke
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 21 dec 2015 17:46 Berichten: 178
Auto: C5 2.2 Hdi Break Exclusive / 1.8i16V
Opties: GPS/leder
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09587CJ
kilometerstand: 210000
Kleur: Fulminator Gris
Naar boven
|
 Re: Scheve bus achteraan bij vering en harde knak
Ja tot hiertoe voldoet de oplossing ruimschoots! De dame rijdt een pak rustiger, en er is ook minder geluid, al kan dat ook aan de nieuwe banden liggen. Het plaatje is nog goed aan de zijkanten te lassen, dus dat zal niet te moeilijk zijn. Dat zou dan puur voor de APK zijn zoals jullie dat in nederland noemen, want qua sterkte overleeft deze constructie waarschlijnlijk deze dame wel. Er komt door de rubber geen zijwaartse kracht op. Of een busje bitumen, ik ben eigenlijk wel benieuwd of de keurder het ziet 
_________________ C5 Break 2.2Hdi Exclusive 2003 - 220.000km C5 Berline 1.8i 16V SX 2003 - LPG - 206.000km ------------------- Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.
|
16 apr 2018 16:40 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|