Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Weer een vering probleem... 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 10 maart 2013 17:49
Berichten: 10
Woonplaats: Goch
Auto: C5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 270.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Weer een vering probleem...
Hallo beste mensen,

Ik weet dat er veel draadjes zijn over dit probleem alleen voor mijn voor gevoel sluit mijn probleem hierbij niet helemaal aan. Daarom zou ik graag wat advies willen hierover.

Het volgende is gebeurd, mijn vrouw rijdt vd week met de C5 1.6 HDI uit 2006 met een paar vriendinnen naar een kerstmarkt. Op de terugweg merkt ze dat de C5 achter door zijn hoeven is gezakt desondanks dat weet ze thuis te komen. Vervolgens heb ik binnen geprobeerd de auto op de hoogste stand te brengen waarbij er niets gebeurde ook niet in het display, dus geen enkele melding. Een foutmelding geeft ie niet, de 40 A Maxi zekering lag er wel uit. Vervolgens de pomp eruit gehaald, en even getest op de accu. Hij draaide wel, maar wel onregelmatig naar mijn idee. De pomp uit elkaar gesleuteld en de rotor en de koolborstels waren ingelopen dus alles weer enigszins gangbaar en schoon gemaakt. Vandaag weer op de accu getest, nu draaide hij iets beter maar dat kwam ook omdat er geen druk meer zat op de pomp. Vanavond het hele zwikje weer gemonteerd en wat denk je...precies niets.

Ik heb nog geen nieuwe hoogteregelaars gemonteerd wel heb ik ze even heen en weer gedraaid door de stangetjes los te hale zowel voor als achter.
Ik heb hem niet uitgelezen, heb de software Lexia wel hier liggen krijg hem alleen (nog) niet geinstalleerd, maar hij geeft geen foutmelding dus vraag me even af of dat iets oplevert..
Ik vermoed dat de computer BHI is overleden. Is dit te testen?

Wat denken jullie?

Groet


04 dec 2017 22:30
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
als ik het nu begrijp maakt hij nu geen druk meer?
als dat zo is heb je al 0,5 bar druk op het tankje gezet.


04 dec 2017 23:13
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 10 maart 2013 17:49
Berichten: 10
Woonplaats: Goch
Auto: C5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 270.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
Ik heb wel druk op het reservoir gezet desondanks heeft de pomp er geen zin an.
Ik hoor de pomp ook niet draaien, als de deur open gaat of wanneer de motor draait geen verschil.


04 dec 2017 23:17
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
heb je spanning tussen de 2 dikke draden aan de pomp.
zo niet heb je de maxi zekering nagezien.


04 dec 2017 23:27
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
ook moet je spanning hebben op de dunne draad aan de pomp.


04 dec 2017 23:29
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 10 maart 2013 17:49
Berichten: 10
Woonplaats: Goch
Auto: C5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 270.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
Net weer bezig geweest, en ik krijg wel spanning op de rose draad op de pomp, maar alleen als hij wordt bediend, dus als de deur opengaat of iets dergelijks. Op de dunne draad gebeurt niets. Ik probeer me even voor te stellen hoe een en ander werkt, want ik zou verwachten als er spanning op de dikke draden op de pomp komt te staan dan zou de pomp het moeten doen. Wat stuurt de dunne draad hieraan?
Ik heb een keer gezien dat er rook van de pomp afkwam was een 1/2 jaartje terug toen heb ik de heilige antonius nog geraadpleegd helaas heeft hij me niet kunnen behoeden voor dit onheil.
Gaat steeds meer richting computer naar mijn idee....??


05 dec 2017 16:33
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
willy4 schreef:
ook moet je spanning hebben op de dunne draad aan de pomp.

de dunne draad stuurt de pomp.en lees hem is uit.


05 dec 2017 18:18
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 10 maart 2013 17:49
Berichten: 10
Woonplaats: Goch
Auto: C5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 270.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
Enig idee hoeveel spanning hier op moet staan? En als hier geen spanning op komt welke conclusie mag ik dan trekken.
Overigens bedankt voor het meedenken :smt023


05 dec 2017 18:21
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
12v . en dat je hem moet uitlezen.


05 dec 2017 18:26
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 10 maart 2013 17:49
Berichten: 10
Woonplaats: Goch
Auto: C5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 270.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
ok, ik ben al bezig om Lexia softwaren op mijn "nieuwe" laptop te zetten, wordt vervolgd.


05 dec 2017 18:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
Friso01 schreef:
Net weer bezig geweest, en ik krijg wel spanning op de rose draad op de pomp, maar alleen als hij wordt bediend, dus als de deur opengaat of iets dergelijks. Op de dunne draad gebeurt niets. Ik probeer me even voor te stellen hoe een en ander werkt, want ik zou verwachten als er spanning op de dikke draden op de pomp komt te staan dan zou de pomp het moeten doen. Wat stuurt de dunne draad hieraan?
....


Als ik het goed heb zitten er twee stekkers op de pomp.
De ene, met twee dikkere draden zorgt voor de 12V voeding. De plus zou dan die roze moeten zijn, maar ik dacht dat die permanent spanning had, niet alleen als de pomp geactiveerd moet worden.
De tweede stekker heeft een enkele draad, die zorgt voor de aansturing van de elektronica in de pomp. Als die spanning krijgt zorgt die elektronica ervoor dat de 12V echt op de pompmotor komt en dat hij gaat lopen.

Ik zal straks het schema even opzoeken in SEDRE, ter bevestiging hiervan.
Daarbij zou het handig zijn als je even de laatste 8 cijfers van je VIN post, dat is wat makkelijker zoeken ;)

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


05 dec 2017 18:57
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 10 maart 2013 17:49
Berichten: 10
Woonplaats: Goch
Auto: C5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 270.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
Top, Chassis nr 76784756

Die 2 dikke kabels had ik inderdaad al gezien. Er staat geen constante spanning op alleen wanneer je de auto afsluit of het portier opent dat is wat ie bij mij doet. Dat is trouwens snel te testen bij het bruine relaisblok rechtsachter de veerpoot.

alvast bedankt,


05 dec 2017 19:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
Zó ziet het schema er uit van de HA van jouw C5:
Bijlage:
Schema HA DV6.jpg


Het relais 1704, dat boven je rechter wielkuip zit, stuurt de voeding van de pomp 7739 aan.
Die krijgt z'n gedetailleerde aansturing uit de veercomputer 7715.

De voeding via/van het relais komt op B7740 vanuit de BSM/PSF1 op punt 8.
De spoel van het relais wordt aangestuurd vanuit de BSI, op punt X774.
Dat zorgt dan kennelijk niet voor een constante plus naar de motor, maar "voorwaardelijk" op hoofdtaken.
De gedetailleerde info naar de pomp komt dan via draad 7780 van de veercomputer 7715, daar zie je ook de hoogteregelaars 7702 en 7703 aan gekoppeld.
Hoe hoog die aanstuurspanning via 7780 vanaf de veercomputer naar de elektronica in de pomp 7739 is, kan ik niet zien. Dat zou dan 12V kunnen zijn, zoals Willy schreef, maar het zou ook 5V kunnen zijn zoals dat tussen andere computers veelal gebeurt.

Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


05 dec 2017 21:12
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 10 maart 2013 17:49
Berichten: 10
Woonplaats: Goch
Auto: C5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 270.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
Bedankt voor het schema :smt023 .

Zojuist de Lexia eraan gehangen. Hij gaf hierbij 3 storingen aan: de eerste betrof een permanente storing aan een stuurhoeksensor, die ik kan ik niet plaatsen, de 2e permanente storing was de achterste hoogteregelaar, de laatste was geen communicatie mogelijk met de BSI, ik had wel de schakeldraad los liggen dus vermoed dat dat daar mee te maken had. Ik probeer het vanavond nogmaals met de kabel gemonteerd.
Wat wel opvallend is dat er een hoogteregeling niets doet volgens Lexia en dat er een zekering van de pomp kapot was, misschien twee los van elkaar liggende defecten. Ik ga nu 2x hoogteregelaars bestellen en kijken wat ie doet.


06 dec 2017 17:24
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer een vering probleem...
Die stuurhoeksensor komt bij bijna iedereen tevoorschijn als je 'm aan de Lexia hangt. Even niks van aantrekken, voorlopig.
Eerst die andere zaken aanpakken, dan verder kijken.

Overigens, vanwaar twee hoogteregelaars bestellen?
Ze gaan zelden kapot, of krijg je de tweede voor de halve prijs ;)

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


06 dec 2017 17:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.