Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3583 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187 ... 239  Volgende
 Lexia/diagbox en andere OBD uitlezers topic 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 22 aug 2010 10:40
Berichten: 221
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia/diagbox en andere OBD uitlezers topic
En Op een oud Win XP laptopje zonder internet draait het ook super stabiel :smt004 en ga niet gelijk alle updatepakketjes installeren maar kijk of het na installatie zonder updates werkt. Bespaard je een hoop werk, als na de schone installatie diagbox al niet goed opstart of geen verbinding met je auto krijgt is er al iets mis en heeft upgraden geen zin...


24 nov 2017 17:32
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 22 aug 2010 10:40
Berichten: 221
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia/diagbox en andere OBD uitlezers topic
@norbert1967 Dt-Lite is een virtuele drive om je ISO in te mounten om van daaruit de setup van Diagbox te starten. Eventueel heb ik hier nog wel een Dell D620 met Diagbox 7.60 voorgeïnstalleerd, dan heb je een geen gedoe op je dagelijkse laptop en voor je interface een speciale Diagbox lexia pc.


24 nov 2017 18:29
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 aug 2017 10:44
Berichten: 2181
Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia/diagbox en andere OBD uitlezers topic
Ik heb eventueel een xp 12 bit toshiba Tecra 8100 liggen voor 40 euro. Alleen zit daar een cd drive bij en geen dvd.

_________________
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.


24 nov 2017 18:35
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 22 aug 2010 10:40
Berichten: 221
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia/diagbox en andere OBD uitlezers topic
@jantje 1948 als ik google naar de specs van de tecra 8100 zie ik dat het een P3 is, wellicht dat de standalone versie van Lexia daar wel redelijk op draait maar Diagbox lijkt me niet te doen.
Mijn eerste Lexia (standalone) laptop was een HP\ Compaq N610C P4 2ghz en daar werkte het best aardig op maar met Diagbox werd het toch wel hangen en wurgen, ook het beperkte interne geheugen 1Gb max werkte niet echt mee. Dus mijn tip als je een werkbaar systeempje wil voor Diagbox of het nou onder Xp of W7 moet draaien ga dan voor minimaal een core2duo laptopje, ben zelf nogal fan van de Dell latitude D serie zeer solide hebben een sata hd ipv IDE en de onderdelen zijn ook nu nog overal (Ebay, aliexpress) voor weinig te koop. Ook de Vostro's 1500 serie of lenovo\Ibm uit die tijd zijn onderhand voor een klein bedrag te koop en daar draait het tenminste goed op.


24 nov 2017 18:54
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 aug 2017 10:44
Berichten: 2181
Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia/diagbox en andere OBD uitlezers topic
Ik heb diagbox op mijn hp probook met windows 7 64 bit. Diagbox draait onder xp 32 bit modus.

_________________
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.


25 nov 2017 11:41
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 nov 2017 22:58
Berichten: 22
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus
Opties: 360 camera, Electrische achterklep, Collision Detection, Active Lane Departure & Lane Assist, Wireless Charging
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2020
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Grijs (Metallic)


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia/diagbox en andere OBD uitlezers topic
hallo allemaal: :cit4

via via ben ik op deze forum beland, ik heb welliswaar geen C5 maar maar een C3 uit 2014 en een DS4 uit 2016, weet iemand waar ik een goede lexia set kan bestellen die ook "echt" functioneert ivm het activeren van de carplay functie, citroen nederland, mijn dealer en vanmossel amsterdam willen/kunnen mij helaas ook niet verder helpen! :smt089

ik hoop dat jullie mij wel kunnen helpen. :roll:

_________________
2020 Citroën C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus, Grijs (Metallic)
2017 Citroën C3 PureTech 82 Feel Edition, Almond Green
2016 DS DS4 PureTech 130 S&S Chic, Gris Artense (verkocht)
Lexia-Diagbox (https://pin-online.net/psa)


26 nov 2017 12:49
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 22 aug 2010 10:40
Berichten: 221
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia/diagbox en andere OBD uitlezers topic
@bruzski Dat zal dan waarschijnlijk niet lukken omdat bij de nieuwere auto's het achteraf telecoderen van nieuwe functies volgens mij alleen nog online kan via de PSA server.
De Diagbox Lexia versies die op de bekende verkoopsites aangeboden worden zijn klonen en werken offline zonder abonnement, je kunt de extra functies bij mijn weten daar niet mee activeren.


26 nov 2017 12:58
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 22 aug 2010 10:40
Berichten: 221
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia/diagbox en andere OBD uitlezers topic
@bruzski als aanvulling op mijn vorige post het lijkt toch mogelijk offline te activeren mits de juiste firmware aanwezig is:
viewtopic.php?f=56&t=17290" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Als ik je post in het citroenforum lees heb je de firmware al geupdate:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/234757/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou eens hier kijken of er niet iemand in je omgeving is met een Diagbox en eens zien of de functie in de huidige firmware te activeren is. Als daar niet de optie is om "fonction carplay" op activeren te zetten zal je dealer wel gelijk hebben, en heeft het weinig zin om zelf een complete set te bestellen.

viewtopic.php?f=59&t=13382" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;


26 nov 2017 14:54
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 nov 2017 22:58
Berichten: 22
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus
Opties: 360 camera, Electrische achterklep, Collision Detection, Active Lane Departure & Lane Assist, Wireless Charging
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2020
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Grijs (Metallic)


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia/diagbox en andere OBD uitlezers topic
Mod-edit: Quote verwijderd.
Svp geen quote van posting er boven, dat voegt niks toe en kost alleen maar ruimte
Bij beantwoorden op knop "Antwoord" drukken, (links) onder de posting


hoi bartel67,

bedankt voor je reactie... ik heb inderdaad de laatste firmware draaien, als ik het goed begrijp zou de funtie "fonction carplay" beschikbaar moeten zijn?? :smt017

een kloon lexia van een paar tientjes via aliexpress, ebay of marktplaats is dus oke? moet ik nog voor een full chip uitvoering gaan? :oops: ;)

_________________
2020 Citroën C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus, Grijs (Metallic)
2017 Citroën C3 PureTech 82 Feel Edition, Almond Green
2016 DS DS4 PureTech 130 S&S Chic, Gris Artense (verkocht)
Lexia-Diagbox (https://pin-online.net/psa)


26 nov 2017 20:45
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 22 aug 2010 10:40
Berichten: 221
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia/diagbox en andere OBD uitlezers topic
@bruzski ik zeg niet dat hij aanwezig moet zijn, het is best mogelijk dat de functie voor jou model niet aanwezig is omdat de dealer het ook niet lukt.
Wat ik zeg is dat er wellicht iemand van dit forum bij jou in de buurt woont die eens met jou wil kijken of de optie fonction carplay m.b.v diagbox te vinden en te activeren is. Want behalve de interface van enkele tientjes heb je ook nog een laptop nodig met windows XP of windows 7-32bit, en dan moet de diagbox software er nog op.

Al met al een redelijke klus en dan zou het balen zijn als je er ook achter komt dat de functie niet te activeren is, als je wel een interface wilt kopen is het een beetje koffiedik kijken welke gaat werken.
Ik heb zeer wisselende ervaringen soms lukt het ook niet om met een full chip in alle computers te komen, en wil het met een niet full chip dan weer wel.... dus garanties krijg je niet met de kloon Lexia.
En ook de software zelf is niet super gebruiksvriendelijk je kunt je soms helemaal lens zoeken waar je moet zijn om zaken te activeren dus try en error.
Vandaar mijn advies om voor eenmalig gebruik iemand hier te vragen die Diagbox al werkend heeft en eens op onderzoek of de dealer gelijk heeft, of misschien toch iets over het hoofd gezien :)


26 nov 2017 21:49
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 nov 2017 22:58
Berichten: 22
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus
Opties: 360 camera, Electrische achterklep, Collision Detection, Active Lane Departure & Lane Assist, Wireless Charging
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2020
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Grijs (Metallic)


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia/diagbox en andere OBD uitlezers topic
bartel67 schreef:
het is best mogelijk dat de functie voor jou model niet aanwezig is omdat de dealer het ook niet lukt.


de dealer beweert gewoon dat ik niet de juiste hardware heb, dit terwijl er gewoon een 7inch smeg iv2 navi unit in zit, ook geeft de dealer aan dit soort vragen nooit te krijgen :(

vanmossel heeft trouwens ook niet kennis geven ze aan en hebben zelfs niet eens van een lexia gehoord! :lol: en kan carplay alleen af fabriek geactiveerd worden, maw.. alleen de fabrikant kan dit uitvoeren... :smt017

hopelijk kan iemand in mijn regio mij wel helpen.. :roll:

_________________
2020 Citroën C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus, Grijs (Metallic)
2017 Citroën C3 PureTech 82 Feel Edition, Almond Green
2016 DS DS4 PureTech 130 S&S Chic, Gris Artense (verkocht)
Lexia-Diagbox (https://pin-online.net/psa)


26 nov 2017 22:31
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 22 aug 2010 10:40
Berichten: 221
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia/diagbox en andere OBD uitlezers topic
Ook als je de juiste hardware hebt kan de fabrikant de mogelijkheid om achteraf zaken toe te voegen geblokkeerd hebben. Onlangs nog gehad dat bij een C2 uit 2010 de orginele cruise control niet achteraf aangemeld kon worden, moet in twee computers geactiveerd worden BSI en ECU, de hardware geheel aanwezig. Maar de mogelijkheid om de software te laten weten dat er een CC gemonteerd is was door de fabrikant in één computer niet vrijgegeven dus helaas geen CC...


26 nov 2017 22:57
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2013 21:12
Berichten: 128
Woonplaats: Groenlo
Auto: C5 Tourer Exclusive
Opties: bijna alle..
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 230.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia/diagbox en andere OBD uitlezers topic
Eindelijk tijd gevonden om de diagbox software te installeren (0702, Bartel67, dank!).
Alles verloopt (min of meer) zoals op de avi te zien is, echter na de activatie hoort de Lexia software geinstalleerd te worden.... Error. :-(
Heb ik weer.
Laptop is Win7-32 bit, zou goed moeten zijn.
Zometeen maar even Lexia software handmatig uitpakken en naar C:\APP kopieren, is echter 2,5 Gb aan kleine bestandjes, is hij wel even zoet mee.
Iemand nog andere suggesties?


27 nov 2017 23:11
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4467
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia/diagbox en andere OBD uitlezers topic
Als je Diagbox installeert, dan hoef je daarna niet nog eens (stand-alone) Lexia te installeren.
Lexia zit al in Diagbox en start vanzelf vanuit Diagbox op.


27 nov 2017 23:31
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 22 aug 2010 10:40
Berichten: 221
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia/diagbox en andere OBD uitlezers topic
@bcmartin dat gaat niet werken het is zoals C5HDI110 zegt of je installeert diagbox of de standalone versie van lexia. Er gaat dus iets fout bij jou normaal wordt lexia automatisch tijdens de installatie van diagbox uitgepakt, de losse pakketjes later nog toevoegen is niet de bedoeling.


28 nov 2017 17:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3583 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187 ... 239  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.